• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • AllingCha
    GotToHaveFaith skrev 2017-11-14 11:29:35 följande:

Vi gjorde äggplock samma dag då! Har du fått höra något ännu från kliniken?

De ringde nyss och berättade att alla våra 11 ägg blivit befruktade, med hjälp av ICSI. Kunde knappt tro det var sant.. nu återstår att se vilken dag det blir ET, endera torsdag eller fredag. Och så får man ju hoppas embryona vill fortsätta dela sig.

Vi fick meddelande via 1177 att 1 ägg befruktats med hjälp av ICSI (tror jag! För det var tanken från början)

Så jag känner mig väldigt orolig över det???? Vi ska dit imorgon på återföring.
  • AllingCha
    Skywalker skrev 2017-11-14 10:04:48 följande:

Spännande! Och nervöst såklart. Frågar dig samm: har du kört långa eller korta och hur har du mått?

Håller tummarna för er!

Jag har gjort det korta protokollet och varit helt opåverkad. Tack! Detsamma!
  • Skywalker
    AllingCha skrev 2017-11-14 19:43:48 följande:

Vi fick meddelande via 1177 att 1 ägg befruktats med hjälp av ICSI (tror jag! För det var tanken från början)

Åh, hoppas hoppas hoppas att det är det s.k guldägget (eller guldembryot kanske man får säga nu)!
  • hoppfullsolstråle1117
    Skywalker skrev 2017-11-15 07:51:37 följande:
    Åh, hoppas hoppas hoppas att det är det s.k guldägget (eller guldembryot kanske man får säga nu)!
    Ja precis! Du ska nog inte oroa dig. Det behövs ju endast ett embryo. Var glad och positiv och hoppas på det absolut bästa. Du får berätta hur det gått :)
  • GotToHaveFaith
    AllingCha skrev 2017-11-14 19:43:48 följande:

Åh håller tummarna! Det behövs ju bara 1! :)
  • AllingCha

Hej alla! De ringde idag vid 12 och meddelade att det inte blir återföring för att ägget inte hade delat sig som det skulle. Av 9 ägg var 4 st mogna och kunde injiceras (ICSI) men bara ett blev berfuktat. Hade bara hittat enstaka spermier hos min man. Detta räknas som ETT FÖRSÖK sa sjuksköterskan - Hur kan det vara så? Vi har ju inte ens återfört något. Det är riktigt tufft. Snuvad på ett försök utan att en ha fullföljt. Tycker det låter konstigt. Läkaren ska ringa senare i eftermiddag. Hur gick det för dig GotToHaveFaith?

• hoppfullsolstråle1117
    AllingCha skrev 2017-11-15 13:40:36 följande:

Hej alla! De ringde idag vid 12 och meddelade att det inte blir återföring för att ägget inte hade delat sig som det skulle. Av 9 ägg var 4 st mogna och kunde injiceras (ICSI) men bara ett blev berfuktat. Hade bara hittat enstaka spermier hos min man. Detta räknas som ETT FÖRSÖK sa sjuksköterskan - Hur kan det vara så? Vi har ju inte ens återfört något. Det är riktigt tufft. Snuvad på ett försök utan att en ha fullföljt. Tycker det låter konstigt. Läkaren ska ringa senare i eftermiddag. Hur gick det för dig GotToHaveFaith?

Aj då, förstår att det känns tufft. Det är ju så olika från gång till gång. Nästa gång kanske fler befruktas och det tillochmed finns till frysen. Tappa inte hoppet! Detta fixar ni! 
  • GotToHaveFaith

Åh nej, är så ledsen för er skull. :(

Vårt första försök fick vi heller inget tillbaka då de inte befruktades.. och jo det räknades som ett försök.. Vet att det känns tufft nu men hoppas läkaren hade förslag på ny behandling och vad som eventuellt kan göras annorlunda?

De ringde och berättade att det blir återföring på fredag för att det var flera bra embryon och de vill se vilket som blir bäst att sätta in.
  • Skywalker

Usch vad ledsen jag blir för er skull! Vad blir nästa steg för er nu?
  • zuces

Hur ser det ut där ni behandlas? Har de stängt nån vecka i slutet på december?

Svar på tråden IVF nov-dec 2017