• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Lilj3

Fint att se att det börjar dyka upp lite positiva kub-resultat här i tråden. :) Både längtar och fasar inför mitt eget om exakt två veckor.

• loppanluure

Var också på KUB igår med positivt resultat! Och en riktig vilding i magen!! Låg inte still och tittade hellre rakt på oss än att ligga som den borde. Men vi fick se bebbe en lång stund så det gjorde inte oss något! :)

• Fialooop

Vår på kub igår och fick lite sämre resultat än förra gången. 1 på 350. Förra var nog ca 1 på 650. Då gjorde vi det privat. Nu har man ändrat reglerna och erbjuder alla. Vårt resultat innebär iaf att vi erbjöds NIPT. Vi tog proverna och nu väntar vi i två veckor på resultat. Jag är inte jätte orolig. Men förstås vore det skönt att veta nu nu nu :) i övrigt såg allt bra ut och fostrets längs verkade stämma med graviditetsvecka. Dock var huvudet lite för litet för att kunna göra exakt datumberäkning. Så det får vänta till rul :)

• Sabinac

Vad roligt det är att läsa om flera positiva ultraljud/kub! Grattis verkligen till alla!! Än så länge har jag inte sett att någon skrivit att de hittat två foster vid ultraljud men det blir spännande att se om någon graviditet blir tvillingar. Jag längtar till vårat kub den 9/3, så nära nu men ändå en lång väntan.

• Smka

Blir så avundsjuk på alla er som får se era bebisar röja runt =). Själv fick jag tid till rul, blir 20 april, kommer att vara i v 20 då så känns väldigt långt dit men veckorna går ju och vips är vi där.

Idag fick jag berätta för kollegorna på jobbet. Hade gärna väntat men chefen ville gärna ha ut jobbannonsen så att ersättare blir klart innan sommaren. Är tyvärr inte så lätt att ersätta. Känns ändå skönt att det är ute nu ändå. Några kollegor sa att det hade synts på mig att jag mådde illa så dom hade visst redan misstänkt något.

• Flansen
    hanna8911 skrev 2018-02-21 18:00:39 följande:

V 11+5 här idag och tycker symtomen försvinner allt mer.. ska på KUB imorgon och är så orolig! Kan knappt tänka på något annat idag. Känner inget från livmodern, har försökt trycka lite och se om jag känner den men nada! Hur känner ni andra i samma vecka?

Hur gick det för dig hanna?
  • hanna8911
    Flansen skrev 2018-03-01 20:14:53 följande:

Hur gick det för dig hanna?

Det gick bra! Allt såg bra ut på KUB och det låg en liten rakare där inne och sprattlade! Just nu mår jag i princip som vanligt så det är väl dessa spökveckor som börjat nu! Längtar till om några veckor då man kan känna livmodern mer tydligt! Nu känner jag den bara på morgonen då jag är kissenödig!
  • Mawie

Så lycklig, det såg bra ut, kub var också bra

12+2 i dag räknade bm

Bf 11 sep
  • Otit

Åh grattis till alla små bebisar!! Så roligt. Längtar så till vårt kub den 19 mars. Känns som en evighet tills dess :((

• emhu

Grattis till alla er som har fått se era småttingar och kub gått bra! Har mitt på tisdag 6/3 men är väldigt orolig. Symtomen blir bara svagare och svagare men inget blod i sikte än så länge (ta i trä) så jag intalar mig att allt är bra. 11+2 idag.

Svar på tråden BF September 2018