BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Grattis alla som varit på RUL och sett era små pyren!! Gör man VUL eller UL?
Hej! Vet inte ifall detta redan finns, men om det finns några göteborgare här som vill vara med i en Göteborgsgrupp så finns det en tråd som heter BF sep-nov 2018 Göteborg här på familjeliv, inte så många inlägg än, men hoppas på mer! Finns även en hemlig fb-grupp som man kan gå med i när man är redo:) hade varit kul att ha många att hänga med under föräldraledigheten!
Hej! Jag har skickat ett meddelande till dig!
Grattis alla som varit på RUL och sett era små pyren!! Gör man VUL eller UL?
Haha samma här! Fast det ska ju vara vanligt att inte känna så mycket dessa veckor. För mig som inte känt speciellt mycket under hela tiden blir inte lika stor kontrast som för de som t.ex. mått jätteilla. jag känner inte livmodern men är liksom du svullen på kvällarna och ser verkligen gravid ut då. Har fått svårt att knäppa även mina slappa jeans så börjar bli dags för lite nya kläder. Bf är 4/9 så vi ligget ju väldigt lika! (Pyret var dock lite mindre vid kub men enligt bm var det ingen anledning till oro.)
Inskrivning i torsdags.
Fick kub tid till 14/3.
Det som verkligen har satt snurr i huvudet på mig är att jag fick så ont + liten blödning av alla lyft. Nu har jag varit ledig under veckan men på måndag är alla lyften där och väntar på mig.
Pratade med bm om detta och berättade även min historik med första barnen. Jobbade på som en galning fram till vecka 22+4 och sen låg jag i smärtor på köksgolvet. In på fl och fick diagnosen hotad förtidsbörd. Sängliggande fram till vecka 37. Många vändor till sjukhuset och blev inlagd många gånger.
Jag blev uppskriven på väntelista för att träffa läkare. Första lediga tid blir min. Men får jag ont igen blir det akut tid.
Jag har tydligen riskfyllt arbete ur två aspekter. Först pga lyften sen pga utåtagerande elever. Det kan bli så att min gravid mage triggar i gång fler utbrott och jag kan bli mer utsatt.
Nu har jag mailat min chef för att kunna diskutera mitt tillstånd. Lite tidigt. Men jag vågar knappt jobba just nu.
Mina kollegor har dessutom en regel som säger att kan man inte utföra alla sina arbetsuppgifter så ska man inte vara där. Och jag vill jobba. Vill inte gå hemma.
Urs nu blev detta långt. Behövde nog skriva av mig lite.
Tokmamma: Ja det låter verkligen som ett dilemma. Förstår att du vill jobba så länge som möjligt. Finns det chans att du kan få andra uppgifter?
Måste fråga om det är någon annan som har jobbigt att duscha. Sen typ v6 har jag haft besvär med att duscha och bada gör lixom ont med vatten på kroppen :-/
Tokmamma: Ja det låter verkligen som ett dilemma. Förstår att du vill jobba så länge som möjligt. Finns det chans att du kan få andra uppgifter?
Måste fråga om det är någon annan som har jobbigt att duscha. Sen typ v6 har jag haft besvär med att duscha och bada gör lixom ont med vatten på kroppen :-/
När ni ska berätta vilken vecka ni är i, vad säger ni? Enl appen Preglife så kan graviditetsveckan vara 14 men enl hur bm räknar 13+4. Alltså i detta exemplet hade ni sagt vecka 14 eller 13?
När ni ska berätta vilken vecka ni är i, vad säger ni? Enl appen Preglife så kan graviditetsveckan vara 14 men enl hur bm räknar 13+4. Alltså i detta exemplet hade ni sagt vecka 14 eller 13?