• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Otit
    LA8 skrev 2018-03-04 18:21:00 följande:

När ni ska berätta vilken vecka ni är i, vad säger ni? Enl appen Preglife så kan graviditetsveckan vara 14 men enl hur bm räknar 13+4. Alltså i detta exemplet hade ni sagt vecka 14 eller 13?

Jag hade också sagt att jag är i vecka 14. Jag går tex in i vecka 12 imorgon (11+0). Men vården räknar bara fullgångna veckor, som dom säger att jag är i vecka 11 imorgon.
  • hanna8911
    LA8 skrev 2018-03-04 18:21:00 följande:

När ni ska berätta vilken vecka ni är i, vad säger ni? Enl appen Preglife så kan graviditetsveckan vara 14 men enl hur bm räknar 13+4. Alltså i detta exemplet hade ni sagt vecka 14 eller 13?

I folkmun brukar man säga 14 då! Bara inom vården som vi använder 13+! Lättare så:)
  • hanna8911

Ni som väntar första barnet, tycker ni att ni kan känna livmodern? Jag är i v 13+2 idag och försöker hittade när jag ligger här i soffan men känner inget!

• Smka
    Orkide skrev 2018-03-04 15:52:55 följande:

Tokmamma: Ja det låter verkligen som ett dilemma. Förstår att du vill jobba så länge som möjligt. Finns det chans att du kan få andra uppgifter?

Måste fråga om det är någon annan som har jobbigt att duscha. Sen typ v6 har jag haft besvär med att duscha och bada gör lixom ont med vatten på kroppen :-/

Nä ingen smärta på kroppen däremot om någon stråle träffar bröstvårtan så ajajaj
  • emhu

Imorgon ska jag på KUB-ul och börjar bli lite smånervös...egentligen inte för resultatet utan för att det kanske inte finns något levande där inne. Har mått jättedåligt de sista dagarna och idag sa en kollega att det syns på magen men är ändå nervös för att allt inte står rätt till...

• Sabinac
    emhu skrev 2018-03-05 16:48:59 följande:

Imorgon ska jag på KUB-ul och börjar bli lite smånervös...egentligen inte för resultatet utan för att det kanske inte finns något levande där inne. Har mått jättedåligt de sista dagarna och idag sa en kollega att det syns på magen men är ändå nervös för att allt inte står rätt till...

Jag har exakt samma känslor som du. Jag har mitt kub-ul på fredag och vill bara se att det finns något levande därinne. Min mage är så stor att det är omöjligt redan nu att gömma oavsett kläder, förutom vinter jacka och de har man ju inte inomhus.

I fredags bytte jag kläder hemma 3 gånger innan jag tyckte att magen gömdes tillräckligt och samma dag fick jag frågan från två personer om jag var gravid. Och som sagt är jag ändå också orolig över att det kanske inte finns något hjärta som slår.

Men lycka till imorgon!
  • emhu
    Sabinac skrev 2018-03-05 17:45:41 följande:

Jag har exakt samma känslor som du. Jag har mitt kub-ul på fredag och vill bara se att det finns något levande därinne. Min mage är så stor att det är omöjligt redan nu att gömma oavsett kläder, förutom vinter jacka och de har man ju inte inomhus.

I fredags bytte jag kläder hemma 3 gånger innan jag tyckte att magen gömdes tillräckligt och samma dag fick jag frågan från två personer om jag var gravid. Och som sagt är jag ändå också orolig över att det kanske inte finns något hjärta som slår.

Men lycka till imorgon!

Jag har fått köpa på mig några oversize tröjor för att kunna dölja magen :D

Tack så mycket, lycka till till dig på fredag också!
  • Orkide
    Mimi93 skrev 2018-03-04 17:01:45 följande:

Jag får väldigt mycket ?mensvärk? när jah duschar.

Vad är det för typ av smärta du känner?

Smärtan är typ superduper obehag när jag känner vatten på min kropp.
  • Mawie
    Orkide skrev 2018-03-05 18:30:50 följande:

Smärtan är typ superduper obehag när jag känner vatten på min kropp.

Om du badar också?
    Bf 9 sep
  • Orkide
    Mawie skrev 2018-03-06 04:50:04 följande:

Om du badar också?

Ja eller funkar okej om jag inte får vatten på mage och ansikte. Men inte är dt skönt inte haha och jag älskar att bada annars.
Svar på tråden BF September 2018