• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Nostalgity
    Orkide skrev 2018-08-23 07:14:16 följande:

Hur är det på bb idag, får man fortfarande blöjor och så eller ska man packa ner det i bb väskan? Bor i Stockholm om det hsr betydelse.

Vad ska ni har för smärtlindring?

I eskilstuna får man blöjor iaf. Jag har inte provat någon form av smärtlindring innan... Tänkte nu 3e gången gillt om man skulle prova något? Har ju klarat mig fint utan, men det kanske är "softare" att föda med smärtlindring? Eller? Finns det någon ni rekomenderar? Jag har 0 koll, smärtlindring är en helt annan värld för mig.
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Orkide
    Sabinac skrev 2018-08-23 07:40:48 följande:

I Örebro behöver man inte ha med egna blöjor. Men jag packar nog med en eller två ändå.

Gällande smärtlindring hade jag tänkt försöka använda TENS. Hur tänker du kring smärtlindring?

Jag har väldigt låg smärttröskel så jag tänker nog som med första barnet; lustgas och EDA eventuellt bäckenbottenbedövning
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-08-23 10:33:41 följande:

I eskilstuna får man blöjor iaf. Jag har inte provat någon form av smärtlindring innan... Tänkte nu 3e gången gillt om man skulle prova något? Har ju klarat mig fint utan, men det kanske är "softare" att föda med smärtlindring? Eller? Finns det någon ni rekomenderar? Jag har 0 koll, smärtlindring är en helt annan värld för mig.

Har du inte behövt tidigare så borde det väl inte behövas nu EDA är väl inget jag rekommenderar om man inte behöver det eftersom det ofta stannar upp öppningsskedet Men jag behöver det
  • loppanluure
    Nostalgity skrev 2018-08-22 20:41:15 följande:

Vet dom varför hon ville ut tidigare? Nån teori? =)

Jag läckte fostervatten, antagligen ett hål i hinnorna längre upp. Hade normal mängd ändå på tisdagen men på torsdagens kontroll var det för lite.

Jag hade tid för kejsarsnitt den 29 så det blev ett halv akut snitt istället.
  • Nostalgity
    Orkide skrev 2018-08-23 10:58:12 följande:

Har du inte behövt tidigare så borde det väl inte behövas nu EDA är väl inget jag rekommenderar om man inte behöver det eftersom det ofta stannar upp öppningsskedet Men jag behöver det

Tänker att detta är sista gången jag är gravid och ska föda, så då vill jag ha så mycket erfarenhet som möjligt utav det. Så jag tror inte det behövs, men av nyfikenhet så vill jag prova något =)
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-08-23 11:52:17 följande:

Tänker att detta är sista gången jag är gravid och ska föda, så då vill jag ha så mycket erfarenhet som möjligt utav det. Så jag tror inte det behövs, men av nyfikenhet så vill jag prova något =)

Testa lustgasen då, det är en ?rolig? grej att ha testat (sålänge man inte blir illamående av den såklart)
  • Smka

Tänker som förra gången ta smärtlindring som det kommer. Förra gången kom bm med förslag och jag bara tackade ja till det jag fick. Var så inne i mig själv att jag inte orkade tänka på så mycket mer än att klara värkarna. Jag hade en långdragen förlossning så fick eda tillslut. Det hade jag helst tänkt undvika pga att jag var lite rädd för allt vad man hör och läser men den var underbar. Tog dock 2h innan narkosläkaren kom men den gjorde så jag fick någon timmes vila och orkade krysta sedan. Ska säga att det var rätt tillfredsställande att på skärmen se värkarna komma men nästan inte känna någon smärta.

• delight

1a hade jag tens i början och lustgas i slutet. Mådde inte illa och blev lite flamsig hehe.
    2an bara tens i början. Sen gick det så fort så hann inte med något annat Glad
    Den här gången tänkte jag hålla mig till tens och lustgas om det behövs. Försöker undvika epidural men blir det riktigt jobbigt så kan jag tänka mig det.

• Sauwraa
    Orkide skrev 2018-08-23 07:14:16 följande:

Hur är det på bb idag, får man fortfarande blöjor och så eller ska man packa ner det i bb väskan? Bor i Stockholm om det hsr betydelse.

Vad ska ni har för smärtlindring?

I Växjö, Kronobergs län får man blöjor på förlossningen. Jag kommer dock ta med några egna iallafall.
    Med smärtlindring tänker jag mig att jag kommer testa att bada, TENS och lustgas. Jag vill verkligen försöka att inte ta ryggmärgsbedövningen. 
  • Sauwraa

Jag och min man väntar vårt första barn med BF 21/9 -  2018.
    Detta är ju så spännande och det skulle vara roligt om ni delade med er av era resor. Glad
    Exempelvis... :
    När har ni BF?
    Hur mår ni? Hur är / har graviditeten varit?
    Ert första barn?

Berätta gärna era tankar! Hjärta

Svar på tråden BF September 2018