• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • moder_jord

Stort grattis till alla som fått ut sina små mirakel utanför magen.

Längtar så mycket att få möta bebisen på utsidan av magen. Jag har inga direkta känningar än, bara molande ländrygg (som vid mensvärk) och till och från otäcka smärtor i mitt snitt. Detta är andra graviditeten och vet inte hur ont det ska få göra i snittet. Blir lite orolig då jag har ett bindvävssyndrom (EDS) som försvagar vävnader pga lite produktion av elastin (som är en stor byggsten i ärrvävnad)

Är det fler här som har snitt sen tidigare? Hur känns ärret i livmodern för er?

• Nostalgity

VARNING FÖR ÄCKLIG BILD!!

"mensvärken" har kommit oftare i två dagar nu, känns fortf likadant men de kommer fler per dag.

Nu funderar jag på... Kan detta vara en del av slemmisen eller ser era flytningar ut såhär?

Får be om ursäkt för bilden =P

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • moder_jord

Nostalgity, min slemproppen kom ut i flera såna ?bitar? under någon/några dagar när jag väntade första barnet. Så mycket troligt att det är en bit av din slemproppen som kommit ut där. För endel verkar den komma hel, som en geléklump, och för andra i bitar. Att hela slemmisen inte släpper på en gång när ?proppen går?.

• JLES
    Nostalgity skrev 2018-08-29 12:20:29 följande:

VARNING FÖR ÄCKLIG BILD!!

"mensvärken" har kommit oftare i två dagar nu, känns fortf likadant men de kommer fler per dag.

Nu funderar jag på... Kan detta vara en del av slemmisen eller ser era flytningar ut såhär?

Får be om ursäkt för bilden =P

De kan se ut sådär men då har jag också antagit att det är en del av slemproppen. Slemproppen är ju mycket större och oftast blodig när det är dax. Men det är ju vanligt att den släpper innan i perioder. Jag har släppt lite då och då sen vecka 25. :)
  • Nostalgity
    JLES skrev 2018-08-29 13:35:38 följande:

De kan se ut sådär men då har jag också antagit att det är en del av slemproppen. Slemproppen är ju mycket större och oftast blodig när det är dax. Men det är ju vanligt att den släpper innan i perioder. Jag har släppt lite då och då sen vecka 25. :)

Med de andra barnen så lossnade hela och med lite lite blodstrimmor i. Därför jag är så osäker på detta =)
  • JLES
    Nostalgity skrev 2018-08-29 15:49:28 följande:

Med de andra barnen så lossnade hela och med lite lite blodstrimmor i. Därför jag är så osäker på detta =)

Jaa precis! Blodstrimmorna är ju ett tecken på att du släpper proppen för att du börjar öppna dig medan en slempropp utan blod bara är.. en slempropp, hehe :)
  • Nostalgity

Varit hos bm idag...SISTA BESÖKET innan bf =D är i 38+1... Sf mått 36 och huvudet mellan fixerat/ruckbart.. Ligger långt ner.

Hon tyckte de lät som delar av slemmisen som kommit ut.

Så nu kan bebisen få komma!

Har fortf inte packad bb väskan, haha!

• Orkide
    Nostalgity skrev 2018-08-30 12:15:44 följande:

Varit hos bm idag...SISTA BESÖKET innan bf =D är i 38+1... Sf mått 36 och huvudet mellan fixerat/ruckbart.. Ligger långt ner.

Hon tyckte de lät som delar av slemmisen som kommit ut.

Så nu kan bebisen få komma!

Har fortf inte packad bb väskan, haha!

Härligt. Men då är det dags att packa den lilla väskan nu då
  • Nostalgity
    Orkide skrev 2018-08-30 15:47:39 följande:

Härligt. Men då är det dags att packa den lilla väskan nu då

Den där j*vla väskan ger mig bara ångest! =) därför jag inte packat den.
  • delight

39+1 idag och väskan har varit redo ett bra tag nu! Är otålig och så redo för bebis. Har tid hos BM på onsdag (då BF+1) och då brukar man prata igångsättning och få remiss till UL.. Hoppas verkligen inte att vi behöver gå! Men har förstått man kan få prova hinnsvepning om BF har passerat.. Någon som testat det förr?

Svar på tråden BF September 2018