• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Lilj3

Vår tjej hade visst lite bråttom ut. Åkte in till förlossningen i lördags kl 13 för en kontroll pga att jag hade haft en liten blödning på morgonen. Hade även mycket sammandragningar dagen innan. När vi låg i undersökningsrummet med ctg gick vattnet och kl 17.19 var hon ute. 2345 gram och 45 cm lång, född i vecka 35+3. Nu ligger vi på neo eftersom hon behöver sondmatas, men hon känns i övrigt frisk och stark.

• Tokmamma

Oj vad det händer grejer här på tråden! Stort grattis till alla som fått sina små.

Själv går jag in i vecka 36 imorgon. Känns otroligt lång tid kvar. Men idag ska vi på tul. Från att ha varit lite större än genomsnittet till att ligga på -10% på några veckor så det ska kollas upp. Roligt med ett till ultraljud!

• Isathe
    Lilj3 skrev 2018-08-27 05:46:16 följande:

Vår tjej hade visst lite bråttom ut. Åkte in till förlossningen i lördags kl 13 för en kontroll pga att jag hade haft en liten blödning på morgonen. Hade även mycket sammandragningar dagen innan. När vi låg i undersökningsrummet med ctg gick vattnet och kl 17.19 var hon ute. 2345 gram och 45 cm lång, född i vecka 35+3. Nu ligger vi på neo eftersom hon behöver sondmatas, men hon känns i övrigt frisk och stark.

Wow häftigt!! Vilken lite tjej, men hon växer snart på sig. Vilket neo tillhör ni?

Ligger själv uttråkad på neo, då vår grabb gjorde en traumatisk entré och fastna. Han var livlös när dom väl fick ut honom så vi jobbar på återhämtning och sondar också.
  • Orkide
    Lilj3 skrev 2018-08-27 05:46:16 följande:

Grattis till era lilla tjej! Hoppas nu att hon växer på sig lite så ni kan åka hem.
  • Orkide
    Isathe skrev 2018-08-27 09:15:04 följande:

Wow häftigt!! Vilken lite tjej, men hon växer snart på sig. Vilket neo tillhör ni?

Ligger själv uttråkad på neo, då vår grabb gjorde en traumatisk entré och fastna. Han var livlös när dom väl fick ut honom så vi jobbar på återhämtning och sondar också.

Läskig upplevelse. Hoppas att ni återhämtar er bra så ni kan åka hem och mysa sen.
  • Lilj3
    Isathe skrev 2018-08-27 09:15:04 följande:

Grattis till sonen! Hoppas att ni återhämtar er snabbt. Vi ligger i Karlstad, ni då?
  • delight

Nämen grattis till alla bebisar! Hoppas de små växer på sig snabbt och återhämtar sig!

38+5 idag och känner inte mer än de vanliga sammandragningarna och ilningar i blygdbenet. Det är nog pga att bebis är fixerad. Men jag känner på mig att vi får vänta ett tag på den här tjejen, trots att det är vår trea.

• LitenFru

Grattis till er som fått era bebisar!

Själv är jag i 36+2 idag, så det känns som att en lång tid återstår innan det är dax.

Jag ska på UL idag för att kolla hur bebisen ligger. Det känns lite som att huvudet ör uppåt, men barnmorskan kunde inte avgöra säkert så vi får se.

Just nu är jag mest rädd för att behöva välja mellan sätesbjudning och kejsarsnitt. Vill mycket hellre att det blir en vanlig förlossning ...

• LitenFru

Den ligger fint med huvudet ner och rumpan upp! Jätteskönt att slippa oroa sig för det mer! Nu är det bara att vänta några veckor till innan det är dax...

• Isathe
    Lilj3 skrev 2018-08-27 10:14:38 följande:

Grattis till sonen! Hoppas att ni återhämtar er snabbt. Vi ligger i Karlstad, ni då?

Vi ligger i Västerås, vi var dom första dagarna i Uppsala. Hoppas att er lilla tjej återhämtar sig också snabbt så ni oxkså får komma hem. Vi har snart legat i 2v och än kan dom inget säga om hur länge vi behöver stanna.
Svar på tråden BF September 2018