Vad är WT för er?
Vad tycker ni är white trash?
För mig är det bara att kolla på ett avsnitt ur familjen annorlunda så ser jag det där.
Vad tycker ni är white trash?
För mig är det bara att kolla på ett avsnitt ur familjen annorlunda så ser jag det där.
Storrökande, söndertatuerad hen som i alla lägen klär sig i myskläder och som går omkring med så mycket piercingar att det får en att tro att denne svalt en spikpistol.
Avskyr benämningen wt.
Aldrig har det känns så passande med "den som sa det han va det "!
Jag undviker att använda nedsättande, kränkande, svepande benämningar om andra. Ni som gör det, varför gör ni det? Handlar det om att försöka få sig själv att känna sig som lite för mer och bättre än andra? Eller vad är poängen?
Folk som lever på bidrag fast de inte behöver, de som skaffar 10 ungar utan att uppfostra dem, de som utnyttjar för egen vinning, klär sig vulgärt och är över 25år, de som står i lekparken och röker med mobilen fastklistrad i örat utan att ens ägna ett öga åt sina barn, de som har fyllefester hemma när barnen är med, de som tror sig ha rätt att klanka på andra men inte följa sina egna regler, de som köper snus/cigg till sina omyndiga barn och säger ?ja nu är det ju ändå försent, min 14 åring är beroende?, de som drar på sig taights och för litet linne trots att de väger 20kg för mycket, de som verkligen skriker ut vad de vill ha sagt så verkligen alla ska höra när de är på Ica, ett fik osv, de som inte duschar eller kammar sina barn, de som struntar i om ungarna har löss/mask/skabb. Min lista kan göras lång.
Man kan vara fattig, bo i ett välstädat ruckel men ändå inte vara WT samtidigt som någon med pengar kan vara WT i mina ögon. Handlingarna väger tyngre än inkomsten!
Jag undviker att använda nedsättande, kränkande, svepande benämningar om andra. Ni som gör det, varför gör ni det? Handlar det om att försöka få sig själv att känna sig som lite för mer och bättre än andra? Eller vad är poängen?
Jag förknippar ordet "white trash" med människor som inte är särskilt utbildade och inte heller villiga att föra diskussioner på en mogen nivå. Tycker tvärtemot många andra att man inte automatiskt är "white trash" om man röker, däremot om man utsätter sina barn för rök. Jag tycker det är hemskt när man ser föräldrar röka vid barnvagnen eller i direkt närvaro. Mot bakgrund till det förknippar jag "white trash" med dåligt föräldraskap. Håller inte med många av er i tråden men jag tycker att man genom att föregå med ett gott exempel för sina barn och ge dessa sunda värderingar, då minskar risken drastiskt för att bli kategoriserad som "white trash".
WT kan vara så mycket.
Exempelvis en tatuerad rökare i mjukisbyxor.
Eller en tönt i en taksänkt Volvo med Eddie Meduza på hög volym.
Använder aldrig uttrycket men för mig är det familjer med usel ekonomi där ALLA röker och där alla kvinnor får barn väldigt tidigt. Typ mormorsmor jobbar fortfarande och dottern går på krogen med sin mamma.
Använder aldrig uttrycket men för mig är det familjer med usel ekonomi där ALLA röker och där alla kvinnor får barn väldigt tidigt. Typ mormorsmor jobbar fortfarande och dottern går på krogen med sin mamma.
För mig har detta lite att göra med ekonomi, även om WT är klart överrepresenterat hos de med låg inkomst.
Det är viktigt skilja på handling och konsekvens, låg ekonomi är en konsekvens av WT beteende och inte tvärtom.