• Anonym (Tssss)

Vad är WT för er?

Vad tycker ni är white trash?

För mig är det bara att kolla på ett avsnitt ur familjen annorlunda så ser jag det där.

• Svar på tråden Vad är WT för er?
  • monstretmonster
    Kirenaj68 skrev 2018-01-24 19:02:09 följande:

Storrökande, söndertatuerad hen som i alla lägen klär sig i myskläder och som går omkring  med så mycket piercingar att det får en att tro att denne svalt en spikpistol.

Varför e de wt o ha myskläder ?? Alla vill inte gå klädda i kostym o slips . Att va söndertatuerad e inre så fint nej .
  • Anonym (Est)
    Anonym (No trash) skrev 2018-01-24 18:27:31 följande:

Avskyr benämningen wt.

Aldrig har det känns så passande med "den som sa det han va det "!

Verkligen. Tänkte samma sak när jag såg tråden. Det enda som är sopigt och pinsamt är att skriva listor över olika attribut i underklassen och sen håna och fnissa. Det vore en annan sak att hylla och uppskatta alla olika människor i samhället.
  • justanotherman

Jag undviker att använda nedsättande, kränkande, svepande benämningar om andra. Ni som gör det, varför gör ni det? Handlar det om att försöka få sig själv att känna sig som lite för mer och bättre än andra? Eller vad är poängen?

• Anonym (Est)
    Anonym (Henna) skrev 2018-01-24 21:59:06 följande:

Folk som lever på bidrag fast de inte behöver, de som skaffar 10 ungar utan att uppfostra dem, de som utnyttjar för egen vinning, klär sig vulgärt och är över 25år, de som står i lekparken och röker med mobilen fastklistrad i örat utan att ens ägna ett öga åt sina barn, de som har fyllefester hemma när barnen är med, de som tror sig ha rätt att klanka på andra men inte följa sina egna regler, de som köper snus/cigg till sina omyndiga barn och säger ?ja nu är det ju ändå försent, min 14 åring är beroende?, de som drar på sig taights och för litet linne trots att de väger 20kg för mycket, de som verkligen skriker ut vad de vill ha sagt så verkligen alla ska höra när de är på Ica, ett fik osv, de som inte duschar eller kammar sina barn, de som struntar i om ungarna har löss/mask/skabb. Min lista kan göras lång.

Man kan vara fattig, bo i ett välstädat ruckel men ändå inte vara WT samtidigt som någon med pengar kan vara WT i mina ögon. Handlingarna väger tyngre än inkomsten!

Men använd ett annat ord då som inte innebär klassförakt! Snackar du dåliga föräldrar så säg ?dåliga föräldrar?. Dessa återfinns ju inte minst i vår nya medelklass som utnyttjar billiga Rut-bidrag för att andra ska ta hand om deras småbarn och hem medans dom är frånvarande. När dom väl är närvarande får barnen varsin iPad så dom håller tyst. Eller brittisk överklass som skickar barn till internatskolor redan i 7-årsåldern och traumatiserar dom för livet.

Vad gäller klädstil hos överviktiga så är det så himla viktigt att bry sig om hur dom ser ut i tajts? Vem bryr sig egentligen, du?

Jag kan säga många jag stör mig på utifrån vilka konsekvenser deras beteende får, tex folk som vägrar vaccinera sina barn för att dom läst om en asgammal studie på en blogg (som ogiltigförklaras dessutom) och äventyrar alla andra barns hälsa.

Föräldrar med småbarn som håller på med sina mobiler istället för att samspela med sina barn.

Föräldrar som överstimulerar sina barn med för mycket aktiviteter så att dom knappt har någon fritid över.

Folk som skaffar hundar dom inte har kapacitet för och hundägare som har sina hundar lösa i stadsparker, bebyggelse och på stränder fulla av folk (och kopplade hundar)

Cyklister som kör för fort bland fotgängare och inte saktar in innan dom swishar förbi både barn och funktionshindrade.

Med flera... det har inget med klass att göra, inget med inkomst eller klädstil heller att göra.
  • Anonym (Est)
    justanotherman skrev 2018-01-24 22:53:43 följande:

Jag undviker att använda nedsättande, kränkande, svepande benämningar om andra. Ni som gör det, varför gör ni det? Handlar det om att försöka få sig själv att känna sig som lite för mer och bättre än andra? Eller vad är poängen?

Det är solklart poängen om du läser deras inlägg. Så himla självgoda och nöjda.
  • Anonym (e)

Jag förknippar ordet "white trash" med människor som inte är särskilt utbildade och inte heller villiga att föra diskussioner på en mogen nivå. Tycker tvärtemot många andra att man inte automatiskt är "white trash" om man röker, däremot om man utsätter sina barn för rök. Jag tycker det är hemskt när man ser föräldrar röka vid barnvagnen eller i direkt närvaro. Mot bakgrund till det förknippar jag "white trash" med dåligt föräldraskap. Håller inte med många av er i tråden men jag tycker att man genom att föregå med ett gott exempel för sina barn och ge dessa sunda värderingar, då minskar risken drastiskt för att bli kategoriserad som "white trash".

• Kirenaj68
    monstretmonster skrev 2018-01-24 22:53:23 följande:
    Varför e de wt o ha myskläder ?? Alla vill inte gå klädda i kostym o slips . Att va söndertatuerad e inre så fint nej .
    Myskläder även i finare sammanhang?
  • Anonym (WT 4-ever)

WT kan vara så mycket.

Exempelvis en tatuerad rökare i mjukisbyxor.

Eller en tönt i en taksänkt Volvo med Eddie Meduza på hög volym.

• Anonym (mor)

Använder aldrig uttrycket men för mig är det familjer med usel ekonomi där ALLA röker och där alla kvinnor får barn väldigt tidigt. Typ mormorsmor jobbar fortfarande och dottern går på krogen med sin mamma.

• PH76
    Anonym (mor) skrev 2018-01-25 04:50:36 följande:

Använder aldrig uttrycket men för mig är det familjer med usel ekonomi där ALLA röker och där alla kvinnor får barn väldigt tidigt. Typ mormorsmor jobbar fortfarande och dottern går på krogen med sin mamma.

För mig har detta lite att göra med ekonomi, även om WT är klart överrepresenterat hos de med låg inkomst.

Det är viktigt skilja på handling och konsekvens, låg ekonomi är en konsekvens av WT beteende och inte tvärtom.

Svar på tråden Vad är WT för er?