• Anonym (Tssss)

Vad är WT för er?

Vad tycker ni är white trash?

För mig är det bara att kolla på ett avsnitt ur familjen annorlunda så ser jag det där.

• Svar på tråden Vad är WT för er?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Va) skrev 2018-01-23 17:45:56 följande:
    Många gånger handlar npf-diagnoser om dålig uppfostran. Så det hänger på föräldrarna.

Många gånger vet inte WT att de är WT, det är liksom ett kännetecken.
    Vilken bullshit. För att få en diagnos görs en grundlig utredning hos läkare och psykolog. 
  • Rock on
    viseversa skrev 2018-01-23 17:43:49 följande:

Exakt det jag menade. Har ju inte ett skit med WT at göra.

:')
  • klyban

White trash är mer eller mindre bara till för trycka ned människor i Sverige.
    Många fattar inte ens vad det är.

hur många meter var det?
  • Rock on
    Anonym (anonym) skrev 2018-01-23 18:58:37 följande:

Vilken bullshit. För att få en diagnos görs en grundlig utredning hos läkare och psykolog. 

Exakt!
    viseversa skrev 2018-01-23 18:04:58 följande:

Att inte ha koll på vad npf diagnoser handlar om är enligt mig Wt. Du snackar bara en massa skit. 

Tummen upp på detta!
    Anonym (Va) skrev 2018-01-23 17:45:56 följande:

Många gånger handlar npf-diagnoser om dålig uppfostran. Så det hänger på föräldrarna.Många gånger vet inte WT att de är WT, det är liksom ett kännetecken.

NPF-diagnoser beror INTE på dålig uppfostran, däremot gör oförskämdhet det så dina föräldrar har misslyckats totalt när det gäller dig och uppfostran!
  • Anonym (H)

Tatueringar, rökare, leopardtights, ger barnen socker till vardags utan att ens reflektera över det, äter halvfabrikat, bjuder på flintastek till finmiddagen, ingen bildning, ofta överviktiga...

• Anonym (H)

Och ja, barn med flera olika pappor eller mammor.

• Anonym

Röker cigaretter, alternativt snusar. Frågar främlingar om eld. Fimpar på gatan och slänger även skräpet där.

Har tatueringar och piercingar.

Går på krogen på helgerna med avsikt att bli fulla och ev. ragga. Är bakfulla på söndagarna. Ser denna vana som en självklarhet och tar för givet att alla andra gör likadant. Fester är synonymt med sprit, något annat går det inte ut på.

Äter vägkrogsmat som plankstek, fläskfilé och hamburgare och ser det som fin lyxmat, eller dricker bara "en stor stark". Tycker att grönsaker, baljväxter och fullkorn är kaninmat.

Misshandlar språket å det grövsta. Särskriver. Kan inte skilja mellan "de och "dem", skriver "han" där det skall stå "honom" och "väll" istället för "väl". Saknar vilja att lära sig korrekt Svenska och skyller på dyslexi.

Gillar att provocera bara för att reta upp folk.

Läser ibland Expressen eller Aftonbladet, mer sällan DN, men aldrig SvD.

Om man alls har råd att semestra utomlands, så är det enkom för att sola på badstranden, shoppa och köpa billig sprit. Charter.

Tar SMS-lån och köper på kredit. Lever över sina tillgångar så fort de får några och lever sedan på makaroner när pengarna är slut för månaden.

Har ett kortsiktigt tankesätt och saknar perspektiv.

Köper heminredningen på IKEA även om det är länge sedan man flyttade hemifrån. Slänger och köper nytt.

Avskyr klassisk musik som pesten. Saknar sinne för konst eller estetik.

På TV föredras såpor och serier framför dokumentärer och samhällsprogram.

Gillar inte friluftsaktiviteter i naturen.

Skaffar barn vid låg ålder, tätt mellan generationerna. Döper barnen till amerikanska namn eller rena fantasynamn, men absolut inte nordiska eller bibliska namn. Vill att pojkarna ska gå klädda i flickkläder  och leka med flickleksaker och vice versa.

Röstar rött.

• Anonym (.)
    Anonym skrev 2018-01-23 23:40:28 följande:

Röker cigaretter, alternativt snusar. Frågar främlingar om eld. Fimpar på gatan och slänger även skräpet där.

Har tatueringar och piercingar.

Går på krogen på helgerna med avsikt att bli fulla och ev. ragga. Är bakfulla på söndagarna. Ser denna vana som en självklarhet och tar för givet att alla andra gör likadant. Fester är synonymt med sprit, något annat går det inte ut på.

Äter vägkrogsmat som plankstek, fläskfilé och hamburgare och ser det som fin lyxmat, eller dricker bara "en stor stark". Tycker att grönsaker, baljväxter och fullkorn är kaninmat.

Misshandlar språket å det grövsta. Särskriver. Kan inte skilja mellan "de och "dem", skriver "han" där det skall stå "honom" och "väll" istället för "väl". Saknar vilja att lära sig korrekt Svenska och skyller på dyslexi.

Gillar att provocera bara för att reta upp folk.

Läser ibland Expressen eller Aftonbladet, mer sällan DN, men aldrig SvD.

Om man alls har råd att semestra utomlands, så är det enkom för att sola på badstranden, shoppa och köpa billig sprit. Charter.

Tar SMS-lån och köper på kredit. Lever över sina tillgångar så fort de får några och lever sedan på makaroner när pengarna är slut för månaden.

Har ett kortsiktigt tankesätt och saknar perspektiv.

Köper heminredningen på IKEA även om det är länge sedan man flyttade hemifrån. Slänger och köper nytt.

Avskyr klassisk musik som pesten. Saknar sinne för konst eller estetik.

På TV föredras såpor och serier framför dokumentärer och samhällsprogram.

Gillar inte friluftsaktiviteter i naturen.

Skaffar barn vid låg ålder, tätt mellan generationerna. Döper barnen till amerikanska namn eller rena fantasynamn, men absolut inte nordiska eller bibliska namn. Vill att pojkarna ska gå klädda i flickkläder  och leka med flickleksaker och vice versa.

Röstar rött.

Haha wow, där lyckades du täcka säkert 80% av Sveriges befolkning.
  • lövet2

Det var många här, som direkt räknar upp rökning. Man är alltså WT om man röker? Jag har sett kungen röka och presidenter. De första jag tänker på om jag tänker "rökare" är ett äldre par, där han är pensionerad ingenjör och hon är pensionerad socionom. WT? Tycker jag inte, nej.

Svar på tråden Vad är WT för er?