Vad är WT för er?
Vad tycker ni är white trash?
För mig är det bara att kolla på ett avsnitt ur familjen annorlunda så ser jag det där.
Vad tycker ni är white trash?
För mig är det bara att kolla på ett avsnitt ur familjen annorlunda så ser jag det där.
WT folk svär hela tiden och pratar allmänt ovårdat. Brukar ha massa barn med olika pappor.
Går vanligtvis inte runt och ser ner på folk i största allmänhet, har varken ork eller lust med det. Men självklart har jag också fördomar. Har dock ganska stor respekt för dessa ensamstående mammor som målas upp här med många barn som sliter för att få ihop livet, och kanske unnar sig en cigg då och då.
Det jag tycker är trashigt oavsett färg är ett beteende som vissa personer uppvisar som växt upp ganska magert men som nu har gott om pengar. Och det är att det är vansinnigt viktigt att visa upp att man har råd, och gör det genom att skaffa väskor, kläder och skor med maffiga loggor som skriker ut modehusens namn. Dessa attiraljer är ju det billigaste av märkena, nästan hm och åhlens-nivå, vilket liksom bara ger motsatt effekt.
Förstår mekanismerna bakom det, men det gör det inte mindre osmakligt.
Såå rätt!!,blir fan mörkrädd för vissa människors fördomar mot andra......
quote=78397282][quote-nick]Anonym (Men hjälp!) skrev 2018-01-24 08:36:41 följande:[/quote-nick]Jävlar vad många dömer andra människor utan att känna dem! Röker inte men har tex både man och son som snusar. Inte fan är de Wt! Dels är hur många miljoner som helst Wt isf i Sverige plus att både mannen(över 1,2 om året) och sonen tjänar väldigt bra och har bra jobb. Vi reser utomlands två ggr per år, har villa, varsin betald ny bil och sommarstuga. Pengar på banken. Är vi en wt familj?!
Och de med NP diagnos. De är ju inte sjuka självvalt eller?! Så jävla fult att ens komma på tanken.
Oavsett.. så jävla lågt att se ner på folk oavsett ställning. Snacka om att trampa på folk som ligger.
Uttrycket wt tycker jag isf passar er som dömer andra.[/quote]
Alla ni "godhjärtade och toleranta", vår hjärna sägs dela upp utomstående i en hierarki bestående av 12 steg. Vare sig du vill eller inte så har du placerat dig själv på ett av dessa steg, säg steg åtta. De från steg sex och neråt, de ser du ner på, de från steg 10 till 12 ser du upp till.
Vi blir från det att vi tittar ut och under hela vår uppväxt itutade att det är fult och fel att se ner på någon, men att det däremot är helt sunt och friskt att se upp till någon.
Detta krockar brutalt med den hierarki jag beskrev ovan. Resultatet blir det vi ser i den här tråden, arma människor som föfrfärat slår sig för bröstet och låter munnen gå i ett om hur ondskefullt det är att se ner på andra människor.
Använd logiskt och rationellt tänkande. Att se ner på är ju inget annat än motsatsen till att se upp till. Problemet uppstår när du blivit hjärntvättad med att det enbart är ok att se upp till.
Går vanligtvis inte runt och ser ner på folk i största allmänhet, har varken ork eller lust med det. Men självklart har jag också fördomar. Har dock ganska stor respekt för dessa ensamstående mammor som målas upp här med många barn som sliter för att få ihop livet, och kanske unnar sig en cigg då och då.
Det jag tycker är trashigt oavsett färg är ett beteende som vissa personer uppvisar som växt upp ganska magert men som nu har gott om pengar. Och det är att det är vansinnigt viktigt att visa upp att man har råd, och gör det genom att skaffa väskor, kläder och skor med maffiga loggor som skriker ut modehusens namn. Dessa attiraljer är ju det billigaste av märkena, nästan hm och åhlens-nivå, vilket liksom bara ger motsatt effekt.
Förstår mekanismerna bakom det, men det gör det inte mindre osmakligt.
Jag har också respekt för ensamstående mammor, så länge dom är bra föräldrar så är dom bra föräldrar. Och att klara sig ensam och få ihop allt vinner min beundran.
Men gör det något med dom här väskorna med stora loggor?
Vad spelar det för roll? Är det inte ganska larvigt att fästa någon vikt vid detta? Undviker själv kläder och väskor med loggor på (det är inte min smak) men jag stör mig inte på människor med en annan smak. Jag brukar tycka att olika människor är fina i sin egen stil. Samhället skulle behöva mer intelligens anser jag, inte mer ytlighet.
Stör mig gör jag nog egentligen inte, men om vi är inne på smaklöshet så är det lite det jag tänker på. Och tänker mest på dem som från topp till tå är klädda i synliga märken. Inte att man har en väska med ett märke. Har man örhängen från Chanel då är det chanelloggan, tröjan står Calvin Klein över hela bröstet, skorna står det MK eller MJ på tårna osv.
Jag har flera tjejkompisar från tex Armenien och Irak som klär sig så. Överhuvudtaget tycker jag att kvinnor med ursprung i länder österut vågar ha en väldigt härlig och damig stil med mycket smink, höga klackar, synliga loggor osv.
Jag tycker inte det är smaklöst men det är inte Jag.
På dom tycker jag det är snyggt, överhuvudtaget tycker jag att skönheten kommer inifrån så att när någon själv tycker om det dom har på sig och utstrålar positiv energi är personen vacker i mina ögon.
Kan det tänkas finnas en överrepresentation av kriminella element bland de som är piercade, tatuerade och röker, månntro?