• Anonym (Tssss)

Vad är WT för er?

Vad tycker ni är white trash?

För mig är det bara att kolla på ett avsnitt ur familjen annorlunda så ser jag det där.

• Svar på tråden Vad är WT för er?
  • Anonym (cx)
    Anonym (TRE) skrev 2018-01-24 06:21:39 följande:

Är du en falukorvsätande fattiglapp som pryder väggarna med citat som du inte ens är i närheten av att leva utefter?

Haha det skulle jag inte påstå.
  • Anonym (TRE)
    Anonym (cx) skrev 2018-01-24 06:26:20 följande:

Haha det skulle jag inte påstå.

Bra! Fick lite av de vibbarna först. ;)
  • Anonym (cx)
    Anonym (TRE) skrev 2018-01-24 06:27:58 följande:

Bra! Fick lite av de vibbarna först. ;)

Då trodde du fel :) Men jag ogillade det du sa. Men alla har vi rätt till åsikter som tur är ;)
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (elin) skrev 2018-01-24 06:05:41 följande:

Så behöver det inte alls vara. När jag anser att någon är wt är det ofta någon jag känner stor sympati för. De har så ofta fått väldigt lite i livet. 

Du kallar folk för trash på grund av sympati?

Sen finns det säkert undantag men i princip alla beskrivningar jag läs av hur man uppfattar wt är det en beskrivning av någon man anser lite sämre än sig själv. Sämre moral framför allt men också ekonomi och stil.

Sen kan man ju känna sympati för personer som man samtidigt har ett ovanförperspektiv på så det finns väl ingen direkt motsättning i det egentligen. Man kan tycka att man är lite bättre än en annan person och samtidigt känna sympati för den personen.
  • Anonym (elin)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-01-24 06:36:12 följande:
    Du kallar folk för trash på grund av sympati?

Sen finns det säkert undantag men i princip alla beskrivningar jag läs av hur man uppfattar wt är det en beskrivning av någon man anser lite sämre än sig själv. Sämre moral framför allt men också ekonomi och stil.

Sen kan man ju känna sympati för personer som man samtidigt har ett ovanförperspektiv på så det finns väl ingen direkt motsättning i det egentligen. Man kan tycka att man är lite bättre än en annan person och samtidigt känna sympati för den personen.
    Jag kallar(inte riktat till dem dock) alkoholister/kriminella/annat mindre "önskvärt" för vad det är också. För att kategorisera. Det betyder dock inte att jag någonsin skulle kalla en person för wt.
  • Anonym (TRE)

Lite generellt är det så att vad man fått med sig hemifrån, utefter det lever man sitt liv som vuxen.

Ett barn som växer upp med en ensamstående mamma som röker, har sjukbidrag som bas för försörjning, tycker att man kan göra fynd på loppis, ber grannen köpa med en så genomfejkad MichaelKors-väska från Turkiet för 60 kr, så kan man nästan utgå ifrån att hennes horungar kommer leva ett liknande liv som vuxna.

WT spyr ur sig WT-barn, så är det. Inte sällan har de tre eller fyra pappor till sina avkommor.

• Anonym (Hanna)
    Anonym (elin) skrev 2018-01-24 06:43:13 följande:

Jag kallar(inte riktat till dem dock) alkoholister/kriminella/annat mindre "önskvärt" för vad det är också. För att kategorisera. Det betyder dock inte att jag någonsin skulle kalla en person för wt.

Ok. Och min poäng var att behovet av att ha en kategori som "wt" ligger i behovet av att ha en kategori "under" en själv eller som du själv uttrycker det "mindre önskvärt". Definitionen av wt som jag uppfattar det är personer som uppfattas som sämre än den som använder begreppet ifråga om bildning/intellekt, stil, till viss del ekonomi men framför allt moral. Så den exakta definitionen variera något beroende på vem det är som använder begreppet.

Så uppfattar jag att begreppet används idag, på de ställen jag sett det användas. Möjligt att en del som använder begreppet också känner sympati för de som de kategoriserar på detta sätt, men kategoriseringen tycks ändå vara denna.
  • Victoria9

Folk som dömer såna som de inte känner bara utgående ifrån att de valt ett ovanligare livsstilsval. Folk som startar gnälltrådar på FL för att de är för fega för att ta tag i sitt liv.

• Anonym (elin)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-01-24 07:24:50 följande:
    Ok. Och min poäng var att behovet av att ha en kategori som "wt" ligger i behovet av att ha en kategori "under" en själv eller som du själv uttrycker det "mindre önskvärt". Definitionen av wt som jag uppfattar det är personer som uppfattas som sämre än den som använder begreppet ifråga om bildning/intellekt, stil, till viss del ekonomi men framför allt moral. Så den exakta definitionen variera något beroende på vem det är som använder begreppet.
    Så uppfattar jag att begreppet används idag, på de ställen jag sett det användas. Möjligt att en del som använder begreppet också känner sympati för de som de kategoriserar på detta sätt, men kategoriseringen tycks ändå vara denna.
    Du lurar dig själv om du tror att inte du också kategoriserar människor undermedvetet. Jag har inte sagt ett dugg om att wt-kategorin ligger under mig. 
  • Victoria9
    Anonym (TRE) skrev 2018-01-24 06:09:42 följande:

99 familjer av 100 med en sammanlagd disponibel inkomst under 60tkr/mån brukar falla under WT snedstreck LowLife's. De är ofta onödigt slöseri med syre, men de måste få existera vidare. De fungerar bra som avskräckande exempel.

Ser du dig själv som den 100e? Med tanke på att sättet du uttrycker dig inte direkt skriker högavlönad akademiker.
Svar på tråden Vad är WT för er?