• Anonym (Tssss)

Vad är WT för er?

Vad tycker ni är white trash?

För mig är det bara att kolla på ett avsnitt ur familjen annorlunda så ser jag det där.

• Svar på tråden Vad är WT för er?
  • Anonym (Jag är WT!)

Jag är vad de flesta skulle kalla WT, inklusive jag själv. 35 år ung, ett barn på 17. För att vara riktigt WT borde jag ha fler, men jag tyckte att har man fått ett som 18åring så räcker det ändå. Att vara tidig kompenserar det låga antalet.

Handlar kläder på Gekås Ullared, röstar SD, sitter i kassan på matvarubutik, har en svanktatuering och ett par till tatueringar. Äter helst mat från närmsta korvkiosk, dricker helst red bull och har givetvis silikonbröst.

Är inte fet, fast det bara för att jag tränar varenda dag inte för att jag sköter kosten alls. Har inga skulder men har inga sparade pengar heller (eller lite har jag men det är till min dotters körkort, inte sparat som en buffert eller något annat vuxet). 

• Anonym (Hanna)
    Anonym (elin) skrev 2018-01-24 10:14:55 följande:

När du citerar mig utgår jag märkligt nog från att du riktar dig till mig... 

Ja, du citerade mig pch jag svarade dig för att förtydliga vad jag avsåg.

Jag har ju bett om ursäkt för att du upplevde att jag påstod något om dig som ej stämmer. Så mycket mer kan jag inte göra.

Jag försökte som sagt svara på hur jag ser på begreppet och sen också resonera kring ditt inlägg till mig om att du känner sympati för folk som är wt.

Men jag har inte skrivit att du personligen anser att wt är ett begrepp som betyder en kategorisering av personer som du tycker är sämre än dig på olika områden utan att jag upplever att det är så begreppet används av de flesta. Det som var riktat till dig var kommentaren om att man kan känna sympati även för personer som man känner sig bättre än, så att det i sig inte är ett argument emot den definitionen av begreppet som jag gav.

Hoppas att du förstår bättre hur jag menar nu.
  • Anonym (Est)
    Anonym (Jag är WT!) skrev 2018-01-24 13:44:37 följande:

Jag är vad de flesta skulle kalla WT, inklusive jag själv. 35 år ung, ett barn på 17. För att vara riktigt WT borde jag ha fler, men jag tyckte att har man fått ett som 18åring så räcker det ändå. Att vara tidig kompenserar det låga antalet.

Handlar kläder på Gekås Ullared, röstar SD, sitter i kassan på matvarubutik, har en svanktatuering och ett par till tatueringar. Äter helst mat från närmsta korvkiosk, dricker helst red bull och har givetvis silikonbröst.

Är inte fet, fast det bara för att jag tränar varenda dag inte för att jag sköter kosten alls. Har inga skulder men har inga sparade pengar heller (eller lite har jag men det är till min dotters körkort, inte sparat som en buffert eller något annat vuxet). 

Du bestämmer såklart själv vad du vill kalla dig men jag tycker det är synd att du ska benämna dig själv med ett ord som betyder skräp. Du arbetar och försörjer dig och din dotter, själv dessutom, har inga skulder, betalar skatt, är opretentiös, handlar inte över dina tillgångar utan shoppar ansvarsfullt och ekonomiskt. Dessutom har du inte skaffat fler barn än vad du har tid för. Du tar hand om ditt utseende och hälsa eftersom du tränar och har gjort en operation för att se fin ut.

Har sparat till din dotters körkort (schysst av dig! Det gjorde inte mina föräldrar som hade två, rätt bra löner)

En riktig ängel till medmänniska kan äta korv med bröd och dricka läsk och en riktig ragata till skattesmitare kan äta ryggbiff och gå på opera ;)

Jesus själv föddes i ett stall av två fattiga flyktingar ;p
  • Hellishen

Så bra skrivet! Du verkar vara en smart och bra människa!

Anonym (Est) skrev 2018-01-24 11:05:44 följande:

Bara för att du gottar dig i lyteskomik och att se ner på fattiga människor (mobbning) så innebär det inte att alla människor är på en sån låg nivå. Det är typiskt människor som rest upp till medelklassen att bete sig som du, egentligen är du bara rädd för att förknippas med så kallat white trash (bara uttrycket är ju så inhumant och vidrigt att det borde vara lika tabu att slänga sig med som rasistiska uttryck)

Påminner också lite om Mickan i Solsidan som desperat vill smälta in och därför anstränger sig för att göra rätt hela tiden.

Det här är urlarvigt och alla människor beter sig inte såhär.

Jag känner många (tex hela min släkt och umgängeskrets) som inte ens bryr sig om trender och att sortera ut folk att se ner på pga deras klädstil, inredning eller inkomst.

Vi är nyfikna på människor och tycker det är spännande med olika bakgrunder. Min mamma är tex professor och har alltid varit lika vänlig mot alla människor, dom som är trevliga tillbaka tycker hon om.

Har ALDRIG hört mina föräldrar sitta som i den här tråden och sortera ut människor som är underklass och hånat dom på det här sättet.

Hade jag gjort det inför dom hade dom sett ganska föraktfullt på mig.

Vem bryr sig om vilka som har vilka tatueringar eller vilka som har råd med det och inte råd med det, det som räknas är människors attityd till omgivningen, om man är en bra människa, om man har tex humor, är generös, en bra förälder, har någon speciell begåvning osv.

Livet blir mycket mer rikt av att vara nyfiken på människor istället för att dom du beskriver sortera bort människor pga klassuttryck.

Bara för att hjärnan har FÖRMÅGAN att se mönster som vilka människor som liknar vilken grupp betyder INTE det automatiskt att se ner på och håna människor i underklassen. Jag kan också se sånt men det betyder inte samma sak för mig som för dig. Jag börjar inte hånskratta och tissla och tassla med vänner om personens smak, dialekt, kläder, vanor.

Jag antar inte att hen är en dålig människa eller värd att håna utan tills jag inte känner personen så vet jag inte om vi hade kunnat bli vänner, tycka om varandra eller inte.

Så kan man också fungera förstår du och vi är ju rätt många som gör det.

Tough?

• Anonym (Jag är WT!)
    Anonym (Est) skrev 2018-01-24 16:02:54 följande:
    Du bestämmer såklart själv vad du vill kalla dig men jag tycker det är synd att du ska benämna dig själv med ett ord som betyder skräp. Du arbetar och försörjer dig och din dotter, själv dessutom, har inga skulder, betalar skatt, är opretentiös, handlar inte över dina tillgångar utan shoppar ansvarsfullt och ekonomiskt. Dessutom har du inte skaffat fler barn än vad du har tid för. Du tar hand om ditt utseende och hälsa eftersom du tränar och har gjort en operation för att se fin ut.

Har sparat till din dotters körkort (schysst av dig! Det gjorde inte mina föräldrar som hade två, rätt bra löner)

En riktig ängel till medmänniska kan äta korv med bröd och dricka läsk och en riktig ragata till skattesmitare kan äta ryggbiff och gå på opera ;)

Jesus själv föddes i ett stall av två fattiga flyktingar ;p
    Det är ju bara ett ord egentligen. Kanske "Vit underklass" är lite trevligare? Men jag tycker WT är en stil, och jag gillar det mesta med stilen. Jag gillar saker som är "tacky" och "WT". Det finns ju flera diskussioner på olika forum om vad som utmärker något som är WT och jag gillar ju nästan allt av det där som kallas WT, och då får jag väl finna mig i att vara WT då :)  
  • Anonym (Mia)
    Anonym skrev 2018-01-23 23:40:28 följande:

Misshandlar språket å det grövsta. Särskriver. Kan inte skilja mellan "de och "dem", skriver "han" där det skall stå "honom" och "väll" istället för "väl". Saknar vilja att lära sig korrekt Svenska och skyller på dyslexi.

Du menar att de inte lär sig att ?svenska? skrivs med litet s. . .
  • Anonym (Saga)

Tatueringar och piercingar

Barn med flera olika män/kvinnor

Brudöverlämning när man gifter sig

Sitta och bresa med benen

Röka, snusa

Dricka öl

Spela på lotto eller på travet

• Anonym (No trash)

Avskyr benämningen wt.

Aldrig har det känns så passande med "den som sa det han va det "!

• Anonym (Nöff)

Föräldrar som lipar över att far-och/eller morföräldrarna inte "ställer upp" och vaktar deras ungar.
    Det är verkligen det trashigaste jag kan tänka mig.

• Kirenaj68

Storrökande, söndertatuerad hen som i alla lägen klär sig i myskläder och som går omkring  med så mycket piercingar att det får en att tro att denne svalt en spikpistol.

Svar på tråden Vad är WT för er?