Vad är WT för er?
Vad tycker ni är white trash?
För mig är det bara att kolla på ett avsnitt ur familjen annorlunda så ser jag det där.
Vad tycker ni är white trash?
För mig är det bara att kolla på ett avsnitt ur familjen annorlunda så ser jag det där.
För mig har detta lite att göra med ekonomi, även om WT är klart överrepresenterat hos de med låg inkomst.
Det är viktigt skilja på handling och konsekvens, låg ekonomi är en konsekvens av WT beteende och inte tvärtom.
Men använd ett annat ord då som inte innebär klassförakt! Snackar du dåliga föräldrar så säg ?dåliga föräldrar?. Dessa återfinns ju inte minst i vår nya medelklass som utnyttjar billiga Rut-bidrag för att andra ska ta hand om deras småbarn och hem medans dom är frånvarande. När dom väl är närvarande får barnen varsin iPad så dom håller tyst. Eller brittisk överklass som skickar barn till internatskolor redan i 7-årsåldern och traumatiserar dom för livet.
Vad gäller klädstil hos överviktiga så är det så himla viktigt att bry sig om hur dom ser ut i tajts? Vem bryr sig egentligen, du?
Jag kan säga många jag stör mig på utifrån vilka konsekvenser deras beteende får, tex folk som vägrar vaccinera sina barn för att dom läst om en asgammal studie på en blogg (som ogiltigförklaras dessutom) och äventyrar alla andra barns hälsa.
Föräldrar med småbarn som håller på med sina mobiler istället för att samspela med sina barn.
Föräldrar som överstimulerar sina barn med för mycket aktiviteter så att dom knappt har någon fritid över.
Folk som skaffar hundar dom inte har kapacitet för och hundägare som har sina hundar lösa i stadsparker, bebyggelse och på stränder fulla av folk (och kopplade hundar)
Cyklister som kör för fort bland fotgängare och inte saktar in innan dom swishar förbi både barn och funktionshindrade.
Med flera... det har inget med klass att göra, inget med inkomst eller klädstil heller att göra.
Många har svårt med ekonomin utan att vara wt ett enda dugg. Är säkert inte så fett när man studerar på universitet? Det är när man skaffar barn utan att kunna försörja dem som det blir knepigt. Innan man har barn tänker jag att man kan göra vad F..N man vill!?
Typ de flesta deltagarna från lyxfällan...
Trådar som dessa är så tråkiga.
Finns endast för att förhärliga sig själva och möjligheten att trycka ner andra på ett "fint" sätt.
Mobbing i det dolda utan specifik person bara alla över kammen.
Vad hände med allas lika värde? vi gillar olika? individens rätt att vara sig själv?
Är det detta vi ska lära våra barn, tryck ner andra som inte tycker som vi själva gör?
Håller med några ovanstående, det här känns som en typisk medelklasstråd där man gottar sig i folk som inte har fått samma "kulturella och drömlika uppfostran".
Skulle rökning vara white trash? Då är en fruktansvärt stor del av Sveriges befolkning det.
Diagnoser? Öhm, nej. Diagnoser är biologiskt, knappast framkallat av din ekonomiska status.
Jag har fyra barn, föredrar charter, är inte så förtjust i klassisk musik, min man röker som en skorsten. Vi är inte white trash. Däremot anser folk att det är okej att anmärka på vårt levnadssätt. Men skulle jag kritisera dem då jäklar.