Vad är WT för er?
Vad tycker ni är white trash?
För mig är det bara att kolla på ett avsnitt ur familjen annorlunda så ser jag det där.
Vad tycker ni är white trash?
För mig är det bara att kolla på ett avsnitt ur familjen annorlunda så ser jag det där.
Killen, en person med skägg och tatueringar och låg bildningsnivå
Tjejen, en person med feministiska värderingar, tatueringar, piercingar, och övervikt.
Trådar som dessa är så tråkiga.
Finns endast för att förhärliga sig själva och möjligheten att trycka ner andra på ett "fint" sätt.
Mobbing i det dolda utan specifik person bara alla över kammen.
Vad hände med allas lika värde? vi gillar olika? individens rätt att vara sig själv?
Är det detta vi ska lära våra barn, tryck ner andra som inte tycker som vi själva gör?
Men å andra sidan så kan ju en sådan här tråd vara PERFEKT på så vis att man ventilerar tankegångarna och sätter dem på pränt ÄVEN om man gör ner wt eller ngn annan grupp? Kanske får man nya insikter? Det är väl det fina med FL?
Håller med några ovanstående, det här känns som en typisk medelklasstråd där man gottar sig i folk som inte har fått samma "kulturella och drömlika uppfostran".
Skulle rökning vara white trash? Då är en fruktansvärt stor del av Sveriges befolkning det.
Diagnoser? Öhm, nej. Diagnoser är biologiskt, knappast framkallat av din ekonomiska status.
Jag har fyra barn, föredrar charter, är inte så förtjust i klassisk musik, min man röker som en skorsten. Vi är inte white trash. Däremot anser folk att det är okej att anmärka på vårt levnadssätt. Men skulle jag kritisera dem då jäklar.
Det är mer de som tjänar som en Svensson/medelklass som använder sig av det uttrycket. Är man medelmåtta behöver man få känna sig lite bättre ibland och då använda uttrycket white trash.
Jag kan i alla fall garantera i den klassresan jag gjort, eller snarare "gift in mig i rik amerikansk familj," att här borta snackar man inte ner om folk. Ytterst sällan och då bland vissa typer av rikt folk, där ser de medelklassen med "pity". Alltså som om det är synd om fattiga medelklassen.
Ur olika perspektiv kan man alltid hitta fel med olika grupper folk, om man väljer att gruppera. För mig är alla individer och jag tycker helst inte man ska döma. White trash är en negativ benämning och att påstå att om man uppfyller vissa kriterier, så är man negativt associerad. Just med tanke på att många av er nämner vardagliga händelser som white trash höjer jag på ögonbrynen.
Vad jag ville ha sagt är att det är ganska patetiskt och tragiskt enligt min mening att leta efter en grupp folk att trycka ner för att man på så sätt inbillar sig att man själv lyfts. Som om man är bättre då, mer attraktiv i livet och generellt en winner. Och just det tankesättet gör väl att denna person som tror att man skjuter i höjt av att trycka ned sin omgivning - att de aldrig blir vinnare i livet.