• Anonym (Tssss)

Vad är WT för er?

Vad tycker ni är white trash?

För mig är det bara att kolla på ett avsnitt ur familjen annorlunda så ser jag det där.

• Svar på tråden Vad är WT för er?
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (elin) skrev 2018-01-24 07:49:59 följande:

Du lurar dig själv om du tror att inte du också kategoriserar människor undermedvetet. Jag har inte sagt ett dugg om att wt-kategorin ligger under mig. 

Jag svarade på frågan i ts vad begreppet wt är för mig.

Jag tror inte att jag skrivit något specifikt om att du personligen skulle kategorisera wt som under dig. Jag ber om ursäkt om jag gjort det, jag avsåg att svara mer allmänt. Min avsikt var att svara på hur jag uppfattar begreppet generellt, alltså vad det betyder för mig som ts frågar efter.

Jag tror också att vi alla kategoriserar människor undermedvetet, och ofta (som avses i denna tråd) även medvetet.
  • Anonym (Marja)

Denna familj:

Dotter på smällen vid 15. Skaffar sedan nya pojkvänner på löpande band.

Sonen håller på med droger och har problem både med polis och kriminella.

Hela familjen röker.

Högst utbildning är elektriker, resten helt outbildade.

• sextiotalist

En som lever i totalt utanförskap, som varken har möjlighet att begåvningsmässigt, socialt eller ekonomiskt ta sig ur situationen. Ofta flera generationers utanförskap.
    Det finns inga speciella markörer som jag tycker är WT, utan jag går på den amerikanska ursprungsdefintionen.

• Anonym (Vidrig)
    Anonym (TRE) skrev 2018-01-24 06:09:42 följande:

99 familjer av 100 med en sammanlagd disponibel inkomst under 60tkr/mån brukar falla under WT snedstreck LowLife's. De är ofta onödigt slöseri med syre, men de måste få existera vidare. De fungerar bra som avskräckande exempel.

Du är ju helt dum i huvudet. Vilken vidrig människa du verkar vara. fy fan!
  • Anonym (Men hjälp!)

Jävlar vad många dömer andra människor utan att känna dem! Röker inte men har tex både man och son som snusar. Inte fan är de Wt! Dels är hur många miljoner som helst Wt isf i Sverige plus att både mannen(över 1,2 om året) och sonen tjänar väldigt bra och har bra jobb. Vi reser utomlands två ggr per år, har villa, varsin betald ny bil och sommarstuga. Pengar på banken. Är vi en wt familj?!

Och de med NP diagnos. De är ju inte sjuka självvalt eller?! Så jävla fult att ens komma på tanken.

Oavsett.. så jävla lågt att se ner på folk oavsett ställning. Snacka om att trampa på folk som ligger.

Uttrycket wt tycker jag isf passar er som dömer andra.

• Anonym (TRE)

Alla ni "godhjärtade och toleranta", vår hjärna sägs dela upp utomstående i en hierarki bestående av 12 steg. Vare sig du vill eller inte så har du placerat dig själv på ett av dessa steg, säg steg åtta. De från steg sex och neråt, de ser du ner på, de från steg 10 till 12 ser du upp till.

Vi blir från det att vi tittar ut och under hela vår uppväxt itutade att det är fult och fel att se ner på någon, men att det däremot är helt sunt och friskt att se upp till någon.

Detta krockar brutalt med den hierarki jag beskrev ovan. Resultatet blir det vi ser i den här tråden, arma människor som föfrfärat slår sig för bröstet och låter munnen gå i ett om hur ondskefullt det är att se ner på andra människor.

Använd logiskt och rationellt tänkande. Att se ner på är ju inget annat än motsatsen till att se upp till. Problemet uppstår när du blivit hjärntvättad med att det enbart är ok att se upp till.

• sextiotalist
    Anonym (TRE) skrev 2018-01-24 08:50:47 följande:

Alla ni "godhjärtade och toleranta", vår hjärna sägs dela upp utomstående i en hierarki bestående av 12 steg. Vare sig du vill eller inte så har du placerat dig själv på ett av dessa steg, säg steg åtta. De från steg sex och neråt, de ser du ner på, de från steg 10 till 12 ser du upp till.

Vi blir från det att vi tittar ut och under hela vår uppväxt itutade att det är fult och fel att se ner på någon, men att det däremot är helt sunt och friskt att se upp till någon.

Detta krockar brutalt med den hierarki jag beskrev ovan. Resultatet blir det vi ser i den här tråden, arma människor som föfrfärat slår sig för bröstet och låter munnen gå i ett om hur ondskefullt det är att se ner på andra människor.

Använd logiskt och rationellt tänkande. Att se ner på är ju inget annat än motsatsen till att se upp till. Problemet uppstår när du blivit hjärntvättad med att det enbart är ok att se upp till.

Förstår inte din logik, att beundra något innebär inte att man samtidigt blir föraktad av den man beundrar.
    Se upp till, jag kan se upp till personer som gör något bra, ha en personlighet som jag är imponerad av. Jag ser sällan ner på personer (däremot kan jag vara rätt kärv när jag svarar här).
    Nej att man ser upp till personer innebär inte med logik att man ser ner på andra. Det kan helt enkelt vara så att man ser upp till vissa och respekterar de andra.
  • Anonym (TRE)
    Anonym (TRE) skrev 2018-01-24 08:50:47 följande:

Du som redan läst mitt inlägg och blev blå om läpparna och började hyperventilera av godhet, det jag skrev är också en direkt orsak till varför Allas-Lika-Värde aldrig kommer bli npgot annat än en fin fras.

Kärleksbomba med små röda gulliga pappershjärtan tills det sprutar hjärtan ur öronen på er, men alla har aldrig varit, är inte och kommer aldrig vara lika mycket värda, vare sig på det ena eller andra viset.

<3 <3 <3
  • sextiotalist
    Anonym (TRE) skrev 2018-01-24 08:58:24 följande:
    Du som redan läst mitt inlägg och blev blå om läpparna och började hyperventilera av godhet, det jag skrev är också en direkt orsak till varför Allas-Lika-Värde aldrig kommer bli npgot annat än en fin fras.

Kärleksbomba med små röda gulliga pappershjärtan tills det sprutar hjärtan ur öronen på er, men alla har aldrig varit, är inte och kommer aldrig vara lika mycket värda, vare sig på det ena eller andra viset.

<3 <3 <3
    Hellre folk som kärleksbombar än folk som sprider förakt och missunnsamhet. Det kan aldrig, aldrig vara fel med godhet, även om det faller på "fel" person
  • Topcom
    Anonym (TRE) skrev 2018-01-24 06:09:42 följande:

99 familjer av 100 med en sammanlagd disponibel inkomst under 60tkr/mån brukar falla under WT snedstreck LowLife's. De är ofta onödigt slöseri med syre, men de måste få existera vidare. De fungerar bra som avskräckande exempel.

Fast... det är väl lite korkat att jämföra lön och lön och kalla de som ligger under 60 för wt?

Här i storstäderna har vi generellt sett högre lön än många som bor utanför städerna. Vi kommer rätt enkelt upp i över 60 på två pers, samtidigt som de personer som bor utanför många gånger gör samma jobb, men tjänar snäppet mindre.
Svar på tråden Vad är WT för er?