BF oktober 2018
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

Hej, nu har vi varit där. Allting såg bra ut och jag fick ett nytt due-date! Blev bakflyttad 4 dagar (dessa dagar som jag blev framflyttad förut, vilket verkar rimligt då jag antog att ÄL var 16:e januari och inte den 12:e) så 9:e oktober it is!
Vi var som sagt supernyfikna på kön och bebisen var lite envis! Under ultraljudet som varade i cirka 40 minuter kollade barnmorskan efter en snopp 4-5 gånger. Vi såg aldrig någon snopp och vi såg inte heller någon utbuktning som skulle kunna vara en pung. Det var liksom helt platt alla gånger. Det får vara ett mysterium ett litet tag till men barnmorskan tippade på att det är en liten flicka. Här är några bilder! 

Hej, nu har vi varit där. Allting såg bra ut och jag fick ett nytt due-date! Blev bakflyttad 4 dagar (dessa dagar som jag blev framflyttad förut, vilket verkar rimligt då jag antog att ÄL var 16:e januari och inte den 12:e) så 9:e oktober it is!
Vi var som sagt supernyfikna på kön och bebisen var lite envis! Under ultraljudet som varade i cirka 40 minuter kollade barnmorskan efter en snopp 4-5 gånger. Vi såg aldrig någon snopp och vi såg inte heller någon utbuktning som skulle kunna vara en pung. Det var liksom helt platt alla gånger. Det får vara ett mysterium ett litet tag till men barnmorskan tippade på att det är en liten flicka. Här är några bilder! 

åh nu blev jag ännu mer taggad på imorgon när jag ska dit
åh nu blev jag ännu mer taggad på imorgon när jag ska dit Hur går det för alla? Själv längtar jag till RUL om ett par veckor, jag hoppas och tror att allt ska se bra ut så man slipper smyga på jobbet längre. Har ni berättat på jobbet ännu?
Samtidigt tycker jag att denna graviditeten känns tuffare än den förra, då jag har mer ont i kroppen redan än jag hade i slutet av den förra. Denna gång är också lite tuffare psykiskt då det är några andra i umgängeskretsen som är gravida och ska föda strax innan och strax efter oss. Det känns jobbig eftersom jag har dåliga erfarenheter av det sen tidigare då en bekant fick sent missfall efter RUL (det skiljde bara en vecka emellan våra) och det blev lite jobbigt efteråt liksom. Så känns inte så bra psykiskt denna gång även om jag längtar efter en liten så känns det bara jobbigt att vara gravid samtidigt. Om man nu får känna så.
Åh grattis vad kul :D :D :D och vad skönt att få bekräftat att allt såg bra ut va? Tänk att det är din lilla bebis där på bilden åh nu blev jag ännu mer taggad på imorgon när jag ska dit

Hur går det för alla? Själv längtar jag till RUL om ett par veckor, jag hoppas och tror att allt ska se bra ut så man slipper smyga på jobbet längre. Har ni berättat på jobbet ännu?