Ni som förlåtit otrohet!
Har ni fått ångra det? Dvs har det upprepats? Eller har vederbörande kammat till sig och hållit sitt löfte om trohet efter att ha fått en andra chans..?
Har ni fått ångra det? Dvs har det upprepats? Eller har vederbörande kammat till sig och hållit sitt löfte om trohet efter att ha fått en andra chans..?
Han gör inga fel alls, han är perfekt. Men vad hjälper det när jag inte är förälskad/kär?
Jag tycker att han har allt med mig också. Det ena lilla fel jag gjort har inte påverkat honom. Jag kunde ligga på jobbet och komma hem och ligga med honom med sen. Jag har aldrig sagt att han inte har rätten att ligga med andra. Faktum är att vi såg ett program om ett par som gick i terapi efter en otrohet. Och då sa jag att jag hade inte velat veta. Jag ser skillnad på att ligga med någon för attraktion/kåthet gentemot att älska och leva livet med en annan. När man älskar någon och lever ihop så är man hängiven,offrar, engagerar och ställer upp. Ett ligg är bara ett ligg.
Om han hade velat tillräckligt och ansträngt sig, så ja, kanske jag hade gett det en chans. Men han valde att ta den fega enkla vägen, då är han inte värd mig.
Han sa ibland att min man var så bra, han hade dåligt samvete mot min man (men tydligen inte sin egna fru), för att han såg hur mycket han älska mig. Han kunde skicka presenter och stora buketter till jobbet utan någon anledning, mer än att han ville. Kunde hämta upp mig spontat på jobbet, och ordnat med barnpassning bara för att han ville bjuda ut mig mitt i veckan, planera och köpte saker till mig, osv.
Älskaren kunde inte anstränga sig nog för mig.
Om han hade velat tillräckligt och ansträngt sig, så ja, kanske jag hade gett det en chans. Men han valde att ta den fega enkla vägen, då är han inte värd mig.
Han sa ibland att min man var så bra, han hade dåligt samvete mot min man (men tydligen inte sin egna fru), för att han såg hur mycket han älska mig. Han kunde skicka presenter och stora buketter till jobbet utan någon anledning, mer än att han ville. Kunde hämta upp mig spontat på jobbet, och ordnat med barnpassning bara för att han ville bjuda ut mig mitt i veckan, planera och köpte saker till mig, osv.
Älskaren kunde inte anstränga sig nog för mig.
Hon fick välja mellan en rejäl risbastu och skilsmässa.
Hon valde risbastun och sedan dess har hon aldrig varit otrogen igen. Vad jag vet. I och med hennes val förlät jag henne. 6 år sedan.