• Anonym (...)

Ni som förlåtit otrohet!

Har ni fått ångra det? Dvs har det upprepats? Eller har vederbörande kammat till sig och hållit sitt löfte om trohet efter att ha fått en andra chans..?

• Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet!
  • Anonym (Konstant)
    MR Human skrev 2018-02-01 14:17:21 följande:
    Vilket misstag pratar du om?
    min otrohet.
  • Anonym (What?)
    Anonym (T) skrev 2018-02-01 13:31:12 följande:

Hon fick välja mellan en rejäl risbastu och skilsmässa.

Hon valde risbastun och sedan dess har hon aldrig varit otrogen igen. Vad jag vet. I och med hennes val förlät jag henne. 6 år sedan.

Du är ju sjuk! Hade valt skilsmässa alla gånger!
  • MR Human
    Anonym (Konstant) skrev 2018-02-01 14:18:50 följande:
    min otrohet.
    Din otrohet kan väl knappast kallas för ett misstag?  Hade du haft sex med honom en gång och ångrat dig och aldrig gjort om det kanske det kan kallas ett misstag.
    Ett års otrohet med samma man är ett aktivt val man gör.

Slår du nån på käften i ett fyllegräl och han ramlar och råkar slå ihjäl sig så åker du dit för dråp eller grov misshandel. Planerar du däremot det noga och följer efter honom och kör över honom på en mörk skogsväg så åker du dit för överlagt mord!

Samma sak här!
  • tjooo67
    Anonym (Konstant) skrev 2018-02-01 14:09:24 följande:

Eller så får han aldrig veta, och kan fortsätta var lycklig och glad med mig. 

Se på dig hur olycklig, ledsen och frustrerad du vart efter att din fru var så ärlig. Vad har du vunnit på det? Jag tycker inte att ärlighet alltid är bäst. Jag vet att min man skulle bli knäckt om han fick veta, efter 13 år ihop så är han forftarande så förälskad i mig. Och jag tror faktiskt att han skulle stannat kvar även om han vetat mitt misstag. Men han skulle leva med en bitterhet, sorg och tappat mitt förtroende. Så varför ska jag orsaka han så mycket smärta för något som är passerat i våra liv.

Hur vet du att han skulle bli knäckt? Och hur vet du att han fortfarande är så förälskad? Du lyckas ju lura honom...
  • tjooo67

Se på dig hur olycklig, ledsen och frustrerad du vart efter att din fru var så ärlig. Vad har du vunnit på det? Jag tycker inte att ärlighet alltid är bäst. Jag vet att min man skulle bli knäckt om han fick veta, efter 13 år ihop så är han forftarande så förälskad i mig. Och jag tror faktiskt att han skulle stannat kvar även om han vetat mitt misstag. Men han skulle leva med en bitterhet, sorg och tappat mitt förtroende. Så varför ska jag orsaka han så mycket smärta för något som är passerat i våra liv.

Mr Human har ju dessutom valt att stanna, jag tror du vet att din man skulle lämna. Det är därför du inte vill berätta. Du skulle få det sämre ekonomiskt och inte få dina resor och saker.
  • Anonym (bedragen)

Jag fick veta, och lever med bitterhet, sorg och tappat förtroende. Men jag är ändå "glad" över att veta. Jag vill inte leva i en lögn.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (bedragen) skrev 2018-02-01 15:18:17 följande:
    Jag fick veta, och lever med bitterhet, sorg och tappat förtroende. Men jag är ändå "glad" över att veta. Jag vill inte leva i en lögn.
    Varför har du valt att stanna med din man?
  • Anonym (Konstant)

Att jag väljer att inte berätta är för att jag inte vill ha problem. Varför öppna upp för bråk, gråt och drama för något som inte är aktuellt längre? Om han väljer att gå så får det väl vara så då, då hittar jag en annan man. Men just nu har jag det bra och jag orkar inte med drama.

• tjooo67
    Anonym (Konstant) skrev 2018-02-01 15:21:46 följande:

Att jag väljer att inte berätta är för att jag inte vill ha problem. Varför öppna upp för bråk, gråt och drama för något som inte är aktuellt längre? Om han väljer att gå så får det väl vara så då, då hittar jag en annan man. Men just nu har jag det bra och jag orkar inte med drama.

Men det är väl visst aktuellt fortfarande. Du har kontakt med den här mannen, du är kär i honom, du vågar inte träffa honom för då vet du att ni skulle få ihop det igen... Jag är övertygad om att ni kommer att ses igen.
  • Miss Skywalker

Komiskt att höra hur otrogna rättfärdigar sig själv. Det var inte fruns ärlighet som knäckte honom utan oärligheten..
Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet!