• Anonym (...)

Ni som förlåtit otrohet!

Har ni fått ångra det? Dvs har det upprepats? Eller har vederbörande kammat till sig och hållit sitt löfte om trohet efter att ha fått en andra chans..?

• Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet!
  • Anonym (bedragen)
    Anonym (Konstant) skrev 2018-02-01 15:21:46 följande:

Om han väljer att gå så får det väl vara så då, då hittar jag en annan man.

Skulle du i god tid informera denne eventuelle nya man om din otrohet?
  • Anonym (Tt)
    Anonym (bedragen) skrev 2018-02-01 15:48:49 följande:

Skulle du i god tid informera denne eventuelle nya man om din otrohet?

Lätt att hon inte skulle. Den här människan har machiavellistisk personlighetsstörning.

Alla bedragna; se och lär.

Visst ser det sjukt ut när hon beskriver hur hon resonerar och ni tänker att min otrogne man/kvinna ångrar sig iallafall och skulle aldrig uttrycka sig sådär känslokallt och vrålegoistiskt/empatistört. Men tänk på att denna sjuka människa skriver här anonymt och aldrig HELLER skulle säga detta högt till SIN partner eller sina vänner osv.

Otrogna är genomfalska och supermanipulativa. Det ni som bedragits får höra AV dom är att dom ångrar sig, älskar er, aldrig ska göra om det, gjorde det pga nåt ni gjort eller fylla eller depression osv

INUTI funkar dom som Anonym (konstant). Och det kommer ni aldrig få höra dom säga. Hon tänker lura och bedra sin man så länge hon kan eller tills HAN är otrogen för då jävlar kommer hon dumpa honom och bli rasande (utan att avslöja att hon gjort 7 resor värre saker själv)

Sen tänker hon bli ihop med nästa man och lura honom att hon är monogam och älskar honom fast egentligen är det en lögn, hon vill bara ha bekvämlighet och ett värddjur att vila på mellan varven av affärer.
  • Anonym (Konstant)
    Anonym (Tt) skrev 2018-02-02 11:43:49 följande:
    Lätt att hon inte skulle. Den här människan har machiavellistisk personlighetsstörning.

Visst ser det sjukt ut när hon beskriver hur hon resonerar och ni tänker att min otrogne man/kvinna ångrar sig iallafall och skulle aldrig uttrycka sig sådär känslokallt och vrålegoistiskt/empatistört. Men tänk på att denna sjuka människa skriver här anonymt och aldrig HELLER skulle säga detta högt till SIN partner eller sina vänner osv.

Otrogna är genomfalska och supermanipulativa. Det ni som bedragits får höra AV dom är att dom ångrar sig, älskar er, aldrig ska göra om det, gjorde det pga nåt ni gjort eller fylla eller depression osv

INUTI funkar dom som Anonym (konstant). Och det kommer ni aldrig få höra dom säga. Hon tänker lura och bedra sin man så länge hon kan eller tills HAN är otrogen för då jävlar kommer hon dumpa honom och bli rasande (utan att avslöja att hon gjort 7 resor värre saker själv)

Sen tänker hon bli ihop med nästa man och lura honom att hon är monogam och älskar honom fast egentligen är det en lögn, hon vill bara ha bekvämlighet och ett värddjur att vila på mellan varven av affärer.
    Haha vilken bra beskrivning. Faktum är att både min mamma och syster vet om affären,dom har passat barnen när jag vart iväg. Jag var honom trogen i drygt 10 år utan att ens flirta med en man, så det är ingen absolut behov jag har. 
    När jag blev så attraherad av en man, och samtidigt gick i tankarna att lämna min egna så gick jag över gränsen. När jag väl gått över gränsen så tänkte jag att nu har jag redan sumpat det och vart otrogen. Det spelar ingen roll om det var en eller tio gånger, gjort är gjort. Sen kommer ego tankarna att jag mår ju bra och det är mitt liv. Sen när jag avslutade det så känner jag inte behovet av att lätta mitt samvete och såra min man. För jag vet att han skulle bli väldigt sårad, precis som alla andra som fått veta och ändå velat stanna men mått dåligt trotts allt. 

Om han på något vis ändå skulle få veta då får jag ta det där och då. Vad ska jag göra? Det som hänt har hänt, spelar ingen roll om jag ursäktar mig, det blir inte ogjort för det. Däremot kommer han må dåligt, vara sårad, arg och tappa min tillit. Varför ska jag utsätta honom för det? för att ärligheten varar längst? är bäst? nej jag bör på det bagaget själv, så han slipper.
  • MR Human
    Anonym (Konstant) skrev 2018-02-02 11:56:53 följande:
    Haha vilken bra beskrivning. Faktum är att både min mamma och syster vet om affären,dom har passat barnen när jag vart iväg.
    Du blir bara hemskare för varje mening du skriver! I sådana här lägen är det bara hoppas att det finns nån högre makt som ser till att karma slår till.
    Du påminner faktiskt om en psykopat! Totalt befriad från empati. Det är bara hoppas att livet straffar tillbaka och att de som sett upp till dig och värnat om dig försvinner.

Det är så otroligt mycket som kan hända här i livet som du inte kan kontrollera.
    Du kan bli allvarligt sjuk. Du kan vara med om en olycka där du blir rullstolsbunden!
    Du kan bli beroende av droger osv osv.
    Saker och ting kan hända där du nog skulle ha gett allt du äger för ta tillbaka allt det onda du gjort och få tillbaka verklig omtanke!

Nu tänker jag inte skriva nåt mer i den här jävla tråden. Blir illamående av människor som dig! - you suck!
  • Anonym (man)
    Anonym (Konstant) skrev 2018-02-01 15:21:46 följande:

Att jag väljer att inte berätta är för att jag inte vill ha problem. Varför öppna upp för bråk, gråt och drama för något som inte är aktuellt längre? Om han väljer att gå så får det väl vara så då, då hittar jag en annan man. Men just nu har jag det bra och jag orkar inte med drama.

Mmm precis och det är väl exakt den egoistiska mentaliteten som gjorde att du var otrogen i första taget eller hur? Allt i världen kretsar ju kring vad DU mår bäst av. Om du känner för att knulla någon annan så är det väl självklart att det ska bli så för det är ju vad DU behöver just då. När du tröttnat på det så är det ju klart att DU ska få ha kvar din partner för det är ju vad DU vill. Vad hen tycker och tänker är irrelevant, allt handlar om dig.

Det här är förklaringen till varför vissa är otrogna och vissa inte.
  • Anonym (man)
    Anonym (Tt) skrev 2018-02-02 11:43:49 följande:

Håller med, folk är så jäkla naiva och vill inte riktigt tro att människor kan vara så falska men läser man trådar otrogna själva byter tankar med varandra så ser man klart och tydlig vilken gränslös egoism som råder, ingen ånger ingen tanke över sin partner öht, allt man snackar om är hur underbart det är att vara otrogen, vilken spänning, vilken fantastisk sex, osv.  Det är raka motsatsen till vad man sen säger till sin partner när man blivit påkommen.
  • Anonym (man)
    MR Human skrev 2018-02-02 13:13:20 följande:
    Du blir bara hemskare för varje mening du skriver! I sådana här lägen är det bara hoppas att det finns nån högre makt som ser till att karma slår till.
    Du påminner faktiskt om en psykopat! Totalt befriad från empati. Det är bara hoppas att livet straffar tillbaka och att de som sett upp till dig och värnat om dig försvinner.

Det är så otroligt mycket som kan hända här i livet som du inte kan kontrollera.
    Du kan bli allvarligt sjuk. Du kan vara med om en olycka där du blir rullstolsbunden!
    Du kan bli beroende av droger osv osv.
    Saker och ting kan hända där du nog skulle ha gett allt du äger för ta tillbaka allt det onda du gjort och få tillbaka verklig omtanke!

Nu tänker jag inte skriva nåt mer i den här jävla tråden. Blir illamående av människor som dig! - you suck!
    Med tanke på hur mamma och syster verkar vara så är det nog ingen överraskning att hon blev som hon blev.
  • Anonym (bedragen)
    Miss Skywalker skrev 2018-02-01 15:47:17 följande:
    Komiskt att höra hur otrogna rättfärdigar sig själv.
    Det är mycket vanligt att otrogna in för sig själva och andra rättfärdigar sitt handlande. Detta sker mer eller mindre undermedvetet för att hantera sina egna skuldkänslor.
  • Anonym (Tt)
    Anonym (bedragen) skrev 2018-02-02 14:11:51 följande:

Det är mycket vanligt att otrogna in för sig själva och andra rättfärdigar sitt handlande. Detta sker mer eller mindre undermedvetet för att hantera sina egna skuldkänslor.

Men snälla du. Det är vad dom säger till dig ja. Du Måste inse att alla människor inte funkar som du. En hel del faktiskt ingår i den så kallade Mörka Triaden (googla) och dom finns faktiskt ute i samhället lite varstans.

Dom som har förmåga till skuldkänslor är oftast inte otrogna, eller så är dom det vid ett väldigt speciellt tillfälle och har verkligen ångest över det också. Men Konstant här i tråden har inte skuldkänslor. Du måste tro på människor när dom visar dig vilka dom är!

Psykopater, narcissister och machiavellister säger såklart att dom har skuldkänslor till den dom vill manipulera, tex partnern.

Konstant i tråden är anonym och har ingen användning för nån av oss när hon inte vet vilka vi är, därför bryr hon sig inte om att låtsas ha skuldkänslor.

Om din partner pratar med dig har hen all anledning i världen att säga att hen skäms och ångrar sig. Visst kan några också göra det men det beror verkligen på personen.
  • Anonym (Tt)
    Anonym (Konstant) skrev 2018-02-02 11:56:53 följande:

Haha vilken bra beskrivning. Faktum är att både min mamma och syster vet om affären,dom har passat barnen när jag vart iväg. Jag var honom trogen i drygt 10 år utan att ens flirta med en man, så det är ingen absolut behov jag har. 

När jag blev så attraherad av en man, och samtidigt gick i tankarna att lämna min egna så gick jag över gränsen. När jag väl gått över gränsen så tänkte jag att nu har jag redan sumpat det och vart otrogen. Det spelar ingen roll om det var en eller tio gånger, gjort är gjort. Sen kommer ego tankarna att jag mår ju bra och det är mitt liv. Sen när jag avslutade det så känner jag inte behovet av att lätta mitt samvete och såra min man. För jag vet att han skulle bli väldigt sårad, precis som alla andra som fått veta och ändå velat stanna men mått dåligt trotts allt. 

Om han på något vis ändå skulle få veta då får jag ta det där och då. Vad ska jag göra? Det som hänt har hänt, spelar ingen roll om jag ursäktar mig, det blir inte ogjort för det. Däremot kommer han må dåligt, vara sårad, arg och tappa min tillit. Varför ska jag utsätta honom för det? för att ärligheten varar längst? är bäst? nej jag bör på det bagaget själv, så han slipper.

Mm, psykopati är genetiskt så varför skulle inte alla varianter av empatistörningar vara det?

Du bör såklart utsätta honom för det så han får veta sanningen och får en chans att dumpa dig och träffa en kvinna som älskar och verkligen sätter värde på honom.

Så jävla knäckt blir han inte att det inte går över ;) Du överdriver ditt värde.

Endast för dom som stannar kvar blir det som ett sår som aldrig riktigt läker.

Vet du vad, med tanke på hur din hjärna ser ut och funkar är det meningslöst att försöka kommunicera med dig, du är ungefär lika spirituell som en tegelsten.

Nöjer mig med att andra bedragna iallafall kanske får sig en tankeställare.
Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet!