• Anonym (...)

Ni som förlåtit otrohet!

Har ni fått ångra det? Dvs har det upprepats? Eller har vederbörande kammat till sig och hållit sitt löfte om trohet efter att ha fått en andra chans..?

• Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet!
  • Anonym (Tt)
    Anonym (man) skrev 2018-02-02 13:40:24 följande:

Håller med, folk är så jäkla naiva och vill inte riktigt tro att människor kan vara så falska men läser man trådar otrogna själva byter tankar med varandra så ser man klart och tydlig vilken gränslös egoism som råder, ingen ånger ingen tanke över sin partner öht, allt man snackar om är hur underbart det är att vara otrogen, vilken spänning, vilken fantastisk sex, osv.  Det är raka motsatsen till vad man sen säger till sin partner när man blivit påkommen.

Ja, suck. Så länge man inbillar sig att alla människor har empati och kan känna skuld, skam och rädsla är man ett evigt, potentiellt offer. Det är ju även det som stör hela vänstern när dom ska ursäkta gängkriminella med socioekonomisk utsatthet (off topic, jag vet) Alltså det är en väldigt grav missuppfattning om människor som leder till både personliga och samhälleliga, allvarliga konsekvenser. I stora drag måste man utgå från att människor faktiskt vill handla så som dom gör och att det är avhängigt av deras attityder och grundläggande inställning.

Man ändrar inte en personlighet i terapi, familjeterapeuter kan inte trolla, det kan däremot kännas bra för den bedragna.
  • Anonym (Konstant)
    Jag försvarar inte och säger att jag gör rätt, men ni som tror att det finns en liten grupp psykofall som skulle kunnat göra så här har helt fel. Jag jobbar i ett mansdominerat yrke, minst hälften hade lätt tagit en snabbis på kontoret om dom fick tillfälle. Man märker på kroppsspråk blickar och hur karlarna gör närmande. 
    Vi ska inte ens gå in på hur dom framför sig när vi är på kurser och sover på hotell, det spelar ingen roll hur bra "familjeman" man har. Bara vetskapen att man sover borta gör de flesta karlar till singelmän för en natt. och ja jag har bevittnat ett flertal som tagit med besök från krogen till sina rum. Inget vi pratar om, men va inte så naiva och tro att alla som gett sina trohetslöften håller dom.
  • Anonym (Konstant)
    Anonym (man) skrev 2018-02-02 13:40:24 följande:
    Håller med, folk är så jäkla naiva och vill inte riktigt tro att människor kan vara så falska men läser man trådar otrogna själva byter tankar med varandra så ser man klart och tydlig vilken gränslös egoism som råder, ingen ånger ingen tanke över sin partner öht, allt man snackar om är hur underbart det är att vara otrogen, vilken spänning, vilken fantastisk sex, osv.  Det är raka motsatsen till vad man sen säger till sin partner när man blivit påkommen.
    Men vissa kanske bara gör skillnad på attraktion och kärlek. Jag ger av hela mig själv till  min man och familj, Jag ställer upp, vårdar, sliter, älskar och ger dom allt av mig. Det är kärleken, personen jag kommer hem till varje dag och göra allt för. Medan ett ligg är inte mycket mer än ett ligg. Så resonerar mina kollegor med, dom drar med ett ligg för natten och sätter på, och vinkar hejdå. Men hem kommer dom och omfamnar sin fru, samtalar, älskar och delar livet med.
  • Anonym (man)
    Anonym (Konstant) skrev 2018-02-02 15:47:38 följande:
    Men vissa kanske bara gör skillnad på attraktion och kärlek. Jag ger av hela mig själv till  min man och familj, Jag ställer upp, vårdar, sliter, älskar och ger dom allt av mig. Det är kärleken, personen jag kommer hem till varje dag och göra allt för. Medan ett ligg är inte mycket mer än ett ligg. Så resonerar mina kollegor med, dom drar med ett ligg för natten och sätter på, och vinkar hejdå. Men hem kommer dom och omfamnar sin fru, samtalar, älskar och delar livet med.
    Det är nog snarare du som blandar ihop känslor och handlingar. Attraktion är en känsla som man INTE behöver agera på. Du valde att agera på det och därmed gick du över en gräns som alla inte kliver över.

Jag har inga som helst problem med att min partner kan känna attraktion till andra, det kan jag själv känna ibland. Men jag agerar inte på det av respekt till min partner. Om hon inte kan visa mig samma respekt och väljer att agera på sina känslor så är hon inte längre någon jag vill leva med.

Du kan ju fråga dina kollegor om de resonerar likadant kring att deras fruar tar sig ett lunchknull på jobbet och kommer hem och pussar dem med samma mun som hon nyss hade runt kollegans kuk så får vi väl se om de är lika "öppna" för det. Min gissning är att det inte alls är lika självklart som att de själva får knulla runt lite och det bevisar i så fall att dina kollegor inte är något annat än egoistiska cyniker som ger sig själva rätten att göra saker mot andra som de absolut inte skulle acceptera görs mot dem. Men då de är fega och saknar självinsikt så vill de inte riktigt se sig själva i det ljuset så försöker de hellre normalisera och förminska sitt eget beteende.
  • Anonym (Konstant)
    Anonym (man) skrev 2018-02-02 15:59:01 följande:
    Det är nog snarare du som blandar ihop känslor och handlingar. Attraktion är en känsla som man INTE behöver agera på. Du valde att agera på det och därmed gick du över en gräns som alla inte kliver över.

Jag har inga som helst problem med att min partner kan känna attraktion till andra, det kan jag själv känna ibland. Men jag agerar inte på det av respekt till min partner. Om hon inte kan visa mig samma respekt och väljer att agera på sina känslor så är hon inte längre någon jag vill leva med.

Du kan ju fråga dina kollegor om de resonerar likadant kring att deras fruar tar sig ett lunchknull på jobbet och kommer hem och pussar dem med samma mun som hon nyss hade runt kollegans kuk så får vi väl se om de är lika "öppna" för det. Min gissning är att det inte alls är lika självklart som att de själva får knulla runt lite och det bevisar i så fall att dina kollegor inte är något annat än egoistiska cyniker som ger sig själva rätten att göra saker mot andra som de absolut inte skulle acceptera görs mot dem. Men då de är fega och saknar självinsikt så vill de inte riktigt se sig själva i det ljuset så försöker de hellre normalisera och förminska sitt eget beteende.
    Det har jag frågat dom, och då kommer det typiska mansgris-snacket "män har ju mer sexuellt behov", deras fruar får ju så mycket sex dom vill, så dom har ingen anledning att ligga med någon annan. Och då fråga jag, om hon tröttnat på att bara ligga med dig då? Hon kanske har en kollega som attraherar henne? Njä det var inte lika självklart, men nä det skulle dom inte tro.Deras partner va inte lika "sexuella" av sig, någon skyllde på att hans fru aldrig skulle vågat visa upp sig för en annan man för låg självkänsla osv. en svara att han tycker det skulle vara porrigt att se sin fru med en annan man osv. dom tog det ganska oseriöst.
  • Anonym (man)
    Anonym (Konstant) skrev 2018-02-02 16:10:51 följande:
    Det har jag frågat dom, och då kommer det typiska mansgris-snacket "män har ju mer sexuellt behov", deras fruar får ju så mycket sex dom vill, så dom har ingen anledning att ligga med någon annan. Och då fråga jag, om hon tröttnat på att bara ligga med dig då? Hon kanske har en kollega som attraherar henne? Njä det var inte lika självklart, men nä det skulle dom inte tro.Deras partner va inte lika "sexuella" av sig, någon skyllde på att hans fru aldrig skulle vågat visa upp sig för en annan man för låg självkänsla osv. en svara att han tycker det skulle vara porrigt att se sin fru med en annan man osv. dom tog det ganska oseriöst.
    Mmm så länge de tror att frugan aldrig skulle göra så så är det ju inte så konstigt om de inte tar det så seriöst. Det är som att fråga en miljonär om hen är orolig för att svälta. Men av det du skrev så låter det som att de inte alls skulle vara så sugna på att frun knullar kollegan på lunchen och skyller det på att "vadå man kan väl skilja på attraktion och förhållande"

Han som svarade som att det skulle vara porrigt att se frun med en annan man tänker ju också lite snett eftersom i den fantasin så är det han som har en viss kontroll, det sker framför honom och han sätter gränserna. I verkligheten vid otrohet så har han ingen insyn eller kontroll öht, och frun kan välja att knulla 1, 5  eller 10 gubbar på jobbet vare sig han vill det eller ej.

Dessutom (och detta är den viktigaste poängen) så tror jag ingen av dina kollegor skulle sitta och säga så inför frun. mao är de pinsamt medvetna om att deras lättsamma inställning till lunchnullande med kollegan inte är så lättsam egentligen för annars hade ju den inte behövt hållas hemlig för frun. 

Det här är inget nytt, det kallas för rationalisering. Människor som gör saker de innerst inne vet inte är ok är extremt duktiga på att hitta sätt att göra det till lite bättre än vad det är. Själva faktum att de undanhåller det för sin partner säger ju att de redan vet att de inte är ok på nåt sätt, redan där är ju ribban för rätt och fel satt. Allt annat handlar om att hitta sätt att slippa känna skuld för något man redan vet är fel.
  • Miss Skywalker
    Anonym (Konstant) skrev 2018-02-02 15:47:38 följande:
    Du motsäger dig själv. Om ett ligg bara är ett ligg och du älskar din man skulle du inte smyga. Du kan inte ha ett nära förhållande med någon som du samtidigt går bakom ryggen på. Då vet du inte vad älska betyder.
  • änglarsmå

Usch går det att förlåta, mår illa av otrogna människor ser ner på dem. Att tonåringar beter sig så kan jag ta men vuxna människor med familj..... hell no och de män eller kvinnor som vet om att de rör en som är upptagen tycker jag minst lika illa om. Vidrigt.

• Anonym (Tt)
    Anonym (Konstant) skrev 2018-02-02 15:40:16 följande:

Jag försvarar inte och säger att jag gör rätt, men ni som tror att det finns en liten grupp psykofall som skulle kunnat göra så här har helt fel. Jag jobbar i ett mansdominerat yrke, minst hälften hade lätt tagit en snabbis på kontoret om dom fick tillfälle. Man märker på kroppsspråk blickar och hur karlarna gör närmande. Vi ska inte ens gå in på hur dom framför sig när vi är på kurser och sover på hotell, det spelar ingen roll hur bra "familjeman" man har. Bara vetskapen att man sover borta gör de flesta karlar till singelmän för en natt. och ja jag har bevittnat ett flertal som tagit med besök från krogen till sina rum. Inget vi pratar om, men va inte så naiva och tro att alla som gett sina trohetslöften håller dom.

Så säger alltid otrogna. Försöker få det till en allmänmänsklig egenskap.
  • Anonym (Tt)

Dessutom, Konstant, så gör du fel när du antar en massa saker utifrån blickar. Några på ditt jobb är otrogna svin, precis som du. Och rättfärdigar det med samma argument som du själv använder. Du kallar deras snack sexism när du gör exakt likadant själv, nämligen antar att din man får allt HAN vill ha av dig och att du skulle göra slut om HAN var otrogen. För HAN har ju ingen anledning som har guds gåva till mannen som fru (yeah right).

Andra kollegors blickar ska du inte övertolka. Man tittar på folk. Narcissister tror alltid att andra är attraherade av dom. Dom kanske bara tittar utan en enda känsla av attraktion. Eller så är nån det men vad spelar det för roll, att titta är inte otrohet.

• Anonym (Konstant)
    Anonym (Tt) skrev 2018-02-05 15:42:39 följande:

Dessutom, Konstant, så gör du fel när du antar en massa saker utifrån blickar. Några på ditt jobb är otrogna svin, precis som du. Och rättfärdigar det med samma argument som du själv använder. Du kallar deras snack sexism när du gör exakt likadant själv, nämligen antar att din man får allt HAN vill ha av dig och att du skulle göra slut om HAN var otrogen. För HAN har ju ingen anledning som har guds gåva till mannen som fru (yeah right).

Andra kollegors blickar ska du inte övertolka. Man tittar på folk. Narcissister tror alltid att andra är attraherade av dom. Dom kanske bara tittar utan en enda känsla av attraktion. Eller så är nån det men vad spelar det för roll, att titta är inte otrohet.

Först och främst så ja, om min man också väljer att vara otrogen så skulle jag tycka att det vore lika bra att vi gick isär. Det handlar inte om att jag skulle bli så ledsen/arg, utan mer vad är vitsen att vi försöker få det att funka om vi båda går till andra. Jag är kvar med honom för att han är förälskad i mig, och jag älskar min barn. Eftersom vi har ett bra och fungerande liv ihop, han älskar mig och jag får alla dagar i veckan med mina barn så tycker jag ändå att det går att leva ihop. Hade vi inte haft barn så hade vi inte levt ihop idag. Jag älskar min man som min bästa vän, vi funkar bra osv. men jag är inte förälskad så som han är. 

Vad det gäller min kollegor, så visst att kolla är en sak. Men jag har fått oanständiga förslag och kommentarer som tyder på mer än en blick. 
  • Anonym (Ralf)

Att motstå frestelser är en dygd som många inte klarar av.

Jag har fått oräkneliga förslag av kvinnliga kollegor som varit både singel och gifta (jag är gift sedan 12år).

Jag har aldrig kännt att det varit värt att riskera mitt äktenskap och att bara få träffa mina barn varannan vecka för sex som med största sannolikhet inte är bättre än det jag har med min underbara fru.

Bekräftelse behovet är den största risken för otrohet och behovet av bekräftelse kommer av den egna osäkerheten.

Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet!