Ni som förlåtit otrohet!
Har ni fått ångra det? Dvs har det upprepats? Eller har vederbörande kammat till sig och hållit sitt löfte om trohet efter att ha fått en andra chans..?
Har ni fått ångra det? Dvs har det upprepats? Eller har vederbörande kammat till sig och hållit sitt löfte om trohet efter att ha fått en andra chans..?
Håller med, folk är så jäkla naiva och vill inte riktigt tro att människor kan vara så falska men läser man trådar otrogna själva byter tankar med varandra så ser man klart och tydlig vilken gränslös egoism som råder, ingen ånger ingen tanke över sin partner öht, allt man snackar om är hur underbart det är att vara otrogen, vilken spänning, vilken fantastisk sex, osv. Det är raka motsatsen till vad man sen säger till sin partner när man blivit påkommen.
Usch går det att förlåta, mår illa av otrogna människor ser ner på dem. Att tonåringar beter sig så kan jag ta men vuxna människor med familj..... hell no och de män eller kvinnor som vet om att de rör en som är upptagen tycker jag minst lika illa om. Vidrigt.
Jag försvarar inte och säger att jag gör rätt, men ni som tror att det finns en liten grupp psykofall som skulle kunnat göra så här har helt fel. Jag jobbar i ett mansdominerat yrke, minst hälften hade lätt tagit en snabbis på kontoret om dom fick tillfälle. Man märker på kroppsspråk blickar och hur karlarna gör närmande. Vi ska inte ens gå in på hur dom framför sig när vi är på kurser och sover på hotell, det spelar ingen roll hur bra "familjeman" man har. Bara vetskapen att man sover borta gör de flesta karlar till singelmän för en natt. och ja jag har bevittnat ett flertal som tagit med besök från krogen till sina rum. Inget vi pratar om, men va inte så naiva och tro att alla som gett sina trohetslöften håller dom.
Dessutom, Konstant, så gör du fel när du antar en massa saker utifrån blickar. Några på ditt jobb är otrogna svin, precis som du. Och rättfärdigar det med samma argument som du själv använder. Du kallar deras snack sexism när du gör exakt likadant själv, nämligen antar att din man får allt HAN vill ha av dig och att du skulle göra slut om HAN var otrogen. För HAN har ju ingen anledning som har guds gåva till mannen som fru (yeah right).
Andra kollegors blickar ska du inte övertolka. Man tittar på folk. Narcissister tror alltid att andra är attraherade av dom. Dom kanske bara tittar utan en enda känsla av attraktion. Eller så är nån det men vad spelar det för roll, att titta är inte otrohet.
Dessutom, Konstant, så gör du fel när du antar en massa saker utifrån blickar. Några på ditt jobb är otrogna svin, precis som du. Och rättfärdigar det med samma argument som du själv använder. Du kallar deras snack sexism när du gör exakt likadant själv, nämligen antar att din man får allt HAN vill ha av dig och att du skulle göra slut om HAN var otrogen. För HAN har ju ingen anledning som har guds gåva till mannen som fru (yeah right).
Andra kollegors blickar ska du inte övertolka. Man tittar på folk. Narcissister tror alltid att andra är attraherade av dom. Dom kanske bara tittar utan en enda känsla av attraktion. Eller så är nån det men vad spelar det för roll, att titta är inte otrohet.
Att motstå frestelser är en dygd som många inte klarar av.
Jag har fått oräkneliga förslag av kvinnliga kollegor som varit både singel och gifta (jag är gift sedan 12år).
Jag har aldrig kännt att det varit värt att riskera mitt äktenskap och att bara få träffa mina barn varannan vecka för sex som med största sannolikhet inte är bättre än det jag har med min underbara fru.
Bekräftelse behovet är den största risken för otrohet och behovet av bekräftelse kommer av den egna osäkerheten.