Ni som förlåtit otrohet!
Har ni fått ångra det? Dvs har det upprepats? Eller har vederbörande kammat till sig och hållit sitt löfte om trohet efter att ha fått en andra chans..?
Har ni fått ångra det? Dvs har det upprepats? Eller har vederbörande kammat till sig och hållit sitt löfte om trohet efter att ha fått en andra chans..?
Finns det verkligen någon som förlåter? Jag kommer aldrig göra det. Vi försöker lappa ihop det vi har, och förhoppningsvis kommer förhållandet bli tillräckligt bra. Men förlåta, det kommer jag aldrig göra!
[quote=78422947][quote-nick]Anonym (Wish) skrev 2018-02-01 00:50:06 följande:[/quote-nick]Såg att någon skrev att de tolkar att man förlåter som att man tyckte otroheten var ok, kan det vara denna inställning som också sätter ännu mer käppar i hjulen?
* att förlåta andra är att också förlåta mig själv * (skulle det stå)
Om jag inte kan komma till ett förlåt, betyder det att jag ser ner på mig själv för alltid så länge jag dömer någon. Jag har nyss avsagt vänskapen med en person, jag förlät vad som hände, men det som hände kommer aldrig vara okej och det kostade mer än det smakade så vi gick skilda vägar på mitt beslut. Hoppas att vi båda tog lärdom av det och att vi båda satsar på ett bra liv.
Skulle min partner haft en affär med någon hade jag sagt behåll henne sen hade jag gått. Hade han haft ett ligg eller flera hade jag sagt att jag behöver en partner, inte en singelkille som ligger runt om kvällarna. Hade förmodligen lämnat honom då med. Hade förlåtit det, för min egen skull. Men accepterat det? No way. Då är han en person som är motsatsen till vem jag behöver, vem jag föll för, vem min tillit och attraktion hör ihop med och jag förtjänar inte att känna "var tog han vägen" resten av mina dar och oroa mig att han gör om det. Jag tror det är detta som är kruxet som gör det svårt att bevara en relation, när den är som andra beskrivit, död. Då måste man inse att man ger sig in på att starta en ny relation med samma person, fast han / hon är helt annorlunda för en.

Eller så tror jag inte att jag skulle ha behovet av en man, Jag skulle skaffat mig några KKn, så när jag vill ha en trevlig stund så får jag det. Resten av tiden kan jag ägna åt mig själv och min barn. Nu har jag mina barn så en man är väl inte så nödvändigt. Jag klarar mig bra själv ändå.
Kan ju säga att det är just det som kommer att smärta dina närstående allra mest!
D vs dom ser dig som en väldigt sympatisk och omsorgsfull människa och respekterar dig väldigt mycket för det. Din man älskar nog dig allra mest för dessa egenskaper!
Hur tror du att du kommer att uppfattas av dina närstående när det kommer fram att du inte alls är denna person utan tvärtom visar dig vara en manipulativ egoist?
Det kanske inte kommer fram nu eller ens i år, men jag kan garantera dig att någon gång kommer det fram. Egoister och framförallt narcissister har en väldig förmåga att tro att hela världen kretsar kring dem.
Du kommer att förlora din respekt av dem och oavsett hur mycket du försöker manipulera dem och visa att du inte är sådan människa egentligen, ( det måste väl dom ändå förstå?) så kommer dom aldrig någonsin att se dig på samma sätt igen.
Tro mig! Och ja, det kommer förr eller senare nästan alltid fram.