• segelvind

Vi som ruvar 2018

Har med spänning följt alla som ruvar i tråden för hösten 2017 men känner att det borde finnas en för oss som ruvar 2018 också

Vi påbörjade vår IVF-resa i oktober men jag blev överstimulerad, det blev totalfrys och vi fick vänta till nu i januari för att kunna få sätta in en blastocyst. Så idag är min ruvardag 3. Jag har fått ta några Ovitrelle-sprutor så har massvis med symtom från dem så har ingen aning hur jag egentligen mår Obestämd

Vore kul att följas åt med andra som också ruvar nu!

• Svar på tråden Vi som ruvar 2018
  • Grodan7
    Bloggsombearbetning skrev 2018-05-08 21:19:10 följande:

Hur går det för dig Grodan7?

Plussade igår med billigt test. Tog sen ett CB med veckoindikator imorse (eller ja inatt för jag var så kissnödig) och det visade Gravid 2-3 :) Väldigt glad och känns ofattbart så vi tar en dag i taget och gläds över att just idag är jag gravid. Hur går det för dig?
  • Bloggsombearbetning
    Grodan7 skrev 2018-05-08 21:57:47 följande:

Plussade igår med billigt test. Tog sen ett CB med veckoindikator imorse (eller ja inatt för jag var så kissnödig) och det visade Gravid 2-3 :) Väldigt glad och känns ofattbart så vi tar en dag i taget och gläds över att just idag är jag gravid. Hur går det för dig?

Åhh vad roligt att höra!!! Stort Grattis!! Kan tänka mig att det känns overkligt:) För mig går det bra, ruvardag 14 idag, mår lite illa men känner i övrigt inte så mycket, so far so good:)
  • Grodan7
    Bloggsombearbetning skrev 2018-05-10 07:28:31 följande:

Åhh vad roligt att höra!!! Stort Grattis!! Kan tänka mig att det känns overkligt:) För mig går det bra, ruvardag 14 idag, mår lite illa men känner i övrigt inte så mycket, so far so good:)

Tack! :) Håller tummarna för att det ska bli plus för dig. Har du testat eller när är det dags?
  • Lewaize

Hej hej! Här hoppar jag in :) Grattis till alls som redan har plussat i denna tråden! Sjukt peppande :D

Är på ruvardag 5 med ett 3-dagars embryo och har vår testdag 20/5 och kommer inte testa innan dess :) Jag försöker att inte analysera några tidiga symptom alls utan tänker mer att det har väl att göra med Lutinusen eller alla hormoner jag sprutat i mig det senaste :P Annars skulle jag förgöra mig själv i tankar och gå ner mig totalt :)

påbörjad IVF april/maj 2018 med första barnet
  • Bloggsombearbetning
    Grodan7 skrev 2018-05-12 07:38:54 följande:

Tack! :) Håller tummarna för att det ska bli plus för dig. Har du testat eller när är det dags?

Nu har jag testat och jag fick också plus!!! Det känns helt fantastiskt! Det är ju så mycket som kan hända men vi glädjs åt det som är just nu och håller tummarna för att det ska gå hela vägen!!
  • Sommarhopp
    Bloggsombearbetning skrev 2018-05-13 13:31:33 följande:

Nu har jag testat och jag fick också plus!!! Det känns helt fantastiskt! Det är ju så mycket som kan hända men vi glädjs åt det som är just nu och håller tummarna för att det ska gå hela vägen!!

Stort grattis!! Hade du testdag idag eller testade du innan? Det kliar i mina fingrar efter att få testa, har beställt stickor som jag hoppas kommer imorgon.
  • Lewaize
    Bloggsombearbetning skrev 2018-05-13 13:31:33 följande:

Grattis :D hoppas det går hela vägen!
    påbörjad IVF april/maj 2018 med första barnet
  • Bloggsombearbetning
    Sommarhopp skrev 2018-05-13 14:20:51 följande:

Stort grattis!! Hade du testdag idag eller testade du innan? Det kliar i mina fingrar efter att få testa, har beställt stickor som jag hoppas kommer imorgon.

Tack!! Jag testade tidigare, har testdag på tisdag egentligen:) Hoppas att det blir positivt resultat för dig också!! Jag håller tummarna!
Svar på tråden Vi som ruvar 2018