• TrueLove12

Planerar barn 2018 & framåt

Hej tänkte alla kan dela med sig sin resa innan man får ett plus och kan diskutera allting mellan himmel och jord.

Jag är 26 år gammal och vi försöker med första barnet.

Jag tog ut p stav 10/11-2017 och har haft 2 posetiva äl tester i dec och feb januari missade jag helt och hållet ägglossmingen och hoppas få lyckas denna månaden men kan ta ändå ett tag till vi får se.

Vi har redan börjat planera bebis saker osv riktigt kul och det håller hoppet uppe när man får se de där små kläderna barnvagnen m.m

Hur tänker ni? När började ni försöka? Vad planerar ni? Allt som handrar om just bebis fronten

• Svar på tråden Planerar barn 2018 & framåt
  • medioker
    SoSS15 skrev 2018-05-02 12:18:25 följande:
    Jag blir vårdadministratör! :D

Låter toppen. Mina vitaminer innehåller också folsyra, så känns som om jag tar alla vitaminer som behövs för att förbereda!

Träningstips!!! Glöm inte knipövningar för bäckenbotten och höftböjarmusklerna! ;)
    Grattis i förskott då! =)

Oj oj ja dom övningarna är ju viktiga har man hört, får börja med det genast :Tyst
  • BellaKH
    medioker skrev 2018-05-02 19:33:44 följande:
    Ja det är det säkert....är fan nervös över om mensen kommer eller inte haha, försöker inte tänka på det så man inte påverkar det psykiskt typ. Kommer kännas så sjukt drygt om det tar tid för mensen att komma igång....i vissa trådar här på familjeliv finns ju dom som det tagit flera månader för innan de fått iordning på den...men positivt tänkande nu hehe!
    Ja, det hade ju varit surt om man tänker för mycket och att det skulle påverka.. Men som du säger, positivt tänkande! Det bästa är säkert att leva på som vanligt bara :) Jag har också varit lite orolig för att det ska ta lång tid för kroppen att komma iordning, men verkar ju som att jag har ÄL nu.. så då antar jag att mensen kommer sen :p återstår att se, haha. 
    snorpan91 skrev 2018-05-02 18:42:19 följande:
    BellaKH skrev 2018-05-02 18:18:00 följande:

Jaha, okej! Det känns lite lurigt att försöka få kläm på det där med ÄL. 

Ja, jag har läst lite både och, att det ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Men då är det väl ÄL imorgon kanske, det säger iaf appen :) Det får väl bli lite som det blir den här månaden helt enkelt. Man får väl inse att man inte kan ha full kontroll över allt :p

Jo tyvärr kan man ju inte kontrollera allt, haha. Önskar att någon kunde avslöja framtiden för mig så jag vet, har inget tålamod att vänta på att testa och hålla på! Men det händer väl när tiden är rätt :) det är ju trots allt mitt första försök endå.

Eller hur! Jag har inte heller så bra tålamod... haha. Detta blir bra träning för att lära sig mer "ta det som det kommer". O som du säger, det händer väl när tiden är rätt och kroppen är i fas :) Detta är också vårt allra första försök, och det är väl inte helt "helhjärtat" försök den här gången. den här månaden får vara lite mer, "få lite koll på kroppen"-månad. Att jag testar på så mycket är väl för att jag tycker att det är lite kul med sånt också, haha.
    Min önskemånad att bli gravid är juli/augusti... av lite praktiska anledningar. Men händer det innan så är det ju såklart bara kul!! Man förstår ju av många trådar här på FL att det inte är en självklarhet att bli gravid snabbt och att det sedan bara går som på räls. :/ 

• Jagerika
    BellaKH skrev 2018-05-02 17:22:25 följande:

Vad säger ni, test 2 från igår och den lilla stickan från idag räknas väl som positiva? :) Man blir ju lite knasig av sånt här.. 

Börja använda digitala ÄL-test så slipper du fundera! Funkar fint för mig och fick glad gubbe,alltså positivt redan igår, och då släpper ägget idag eller i morgon så för min del är det bara att sexa på som satan idag :D haha
  • BellaKH
    Jagerika skrev 2018-05-03 07:42:10 följande:
    Börja använda digitala ÄL-test så slipper du fundera! Funkar fint för mig och fick glad gubbe,alltså positivt redan igår, och då släpper ägget idag eller i morgon så för min del är det bara att sexa på som satan idag :D haha
    Ja, jag kanske ska köpa digitala test till nästa månad :) Verkar lite lättare att tyda! 
  • saijda

Vad tror ni om detta? Har fortfarande halsbränna (bara haft på kvällar och nätter men nu på morgonen också), mår illa, extremt trött och kissnödig, magen känns svullen/?trång?, men också tunga relativt ömma bröst och huvudvärk.

• SoSS15
    medioker skrev 2018-05-02 19:35:39 följande:
    Grattis i förskott då! =)

Oj oj ja dom övningarna är ju viktiga har man hört, får börja med det genast :Tyst
    Jaa, man ska göra minst 100 st om dagen! xD Haha...
  • medioker
    SoSS15 skrev 2018-05-03 12:00:13 följande:

Jaa, man ska göra minst 100 st om dagen! xD Haha...

Herregud bara att sätta igång då haha
  • viljaa

Åhhh vill tjuvstarta idag haha. Har så tydliga ÄLkänningar hihi!!!

• medioker
    viljaa skrev 2018-05-03 18:18:32 följande:

Åhhh vill tjuvstarta idag haha. Har så tydliga ÄLkänningar hihi!!!

När ska ni börja? :D
  • viljaa
    medioker skrev 2018-05-03 21:00:35 följande:

När ska ni börja? :D

Senare i höst, vill egentligen att min provanställning ska hinna övergå i fast innan jag ?avslöjar? att jag är gravid.... :D men vi hade oskyddat sex igår, han kom dock inte i mig. Men har vi ?tur? så kanske det simmade in nån liten iaf haha
Svar på tråden Planerar barn 2018 & framåt