• TrueLove12

Planerar barn 2018 & framåt

Hej tänkte alla kan dela med sig sin resa innan man får ett plus och kan diskutera allting mellan himmel och jord.

Jag är 26 år gammal och vi försöker med första barnet.

Jag tog ut p stav 10/11-2017 och har haft 2 posetiva äl tester i dec och feb januari missade jag helt och hållet ägglossmingen och hoppas få lyckas denna månaden men kan ta ändå ett tag till vi får se.

Vi har redan börjat planera bebis saker osv riktigt kul och det håller hoppet uppe när man får se de där små kläderna barnvagnen m.m

Hur tänker ni? När började ni försöka? Vad planerar ni? Allt som handrar om just bebis fronten

• Svar på tråden Planerar barn 2018 & framåt
  • medioker
    viljaa skrev 2018-05-04 08:12:44 följande:

Senare i höst, vill egentligen att min provanställning ska hinna övergå i fast innan jag ?avslöjar? att jag är gravid.... :D men vi hade oskyddat sex igår, han kom dock inte i mig. Men har vi ?tur? så kanske det simmade in nån liten iaf haha

Ah jag förstår! Nästan samma som för oss, jag vill köra nu men mannen vill i höst, men jag är off the pills och vi kör också avbrutet så har man tur kanske det smiter in en simmare ändå som du säger haha.

Väntar idag min första riktiga mens efter pillerstopp, känns som det är något på g men har ännu inte kommit så hoppas den dyker upp innan dagen är slut så man vet att kroppen är igång. Kommer den under helgen är jag nöjd haha.
  • medioker

Ingen mens i sikte än :( Börjar redan nojja att det kommer ta lååång tid innan kroppen är ?igång? igen :(

• SoSS15

Här kom mensen idag till min stora förvåning! Min cykel är ju lite egen och ibland regelbunden och ibland oregelbunden. Efter graviditeten med min dotter blev den helt regelbunden, sen testade jag att ha hormonspiral men det passade inte mig då jag fick problem med mellanblödningar, så tog ut den. Så va den regelbunden i 2-3 månader innan den blev helt koko, och det verkar den vara fortfarande! xD 

• medioker
    SoSS15 skrev 2018-05-06 10:58:07 följande:

Här kom mensen idag till min stora förvåning! Min cykel är ju lite egen och ibland regelbunden och ibland oregelbunden. Efter graviditeten med min dotter blev den helt regelbunden, sen testade jag att ha hormonspiral men det passade inte mig då jag fick problem med mellanblödningar, så tog ut den. Så va den regelbunden i 2-3 månader innan den blev helt koko, och det verkar den vara fortfarande! xD 

Du trodde alltså inte att du skulle ha mens nu?

Det känns som min mens är på g men den kommer liksom inte. Ömma bröst, ont i tjejmagen o i ryggen. Frustrerande!
  • SoSS15
    medioker skrev 2018-05-06 11:46:14 följande:
    Du trodde alltså inte att du skulle ha mens nu?

Det känns som min mens är på g men den kommer liksom inte. Ömma bröst, ont i tjejmagen o i ryggen. Frustrerande!
    Nej, precis. Trodde den skulle komma nästa helg, så den är en vecka "tidig", fast ganska lagom om man räknar på en "normal" cykel. Haha :) 

Ååh, jaa, förstår att det är frustrerande :/ 
  • SoSS15
    medioker skrev 2018-05-09 20:49:21 följande:

Hur har ni det tjejer?

Alla bekanta omkring mig blir gravida så jag sitter på nålar här hemma och bara väntar på att börja försöka xD försöker fokusera på kost o träning sålänge... 
  • medioker
    SoSS15 skrev 2018-05-09 21:11:11 följande:

Alla bekanta omkring mig blir gravida så jag sitter på nålar här hemma och bara väntar på att börja försöka xD försöker fokusera på kost o träning sålänge... 

Känner igen mig! Har flertalet vänner/bekanta som antingen är gravida eller precis fått sin första...så sitter man här och väntar på den jävla mensen som aldrig kommer och är allmänt infertil eller något efter p piller stopp haha.
  • BellaKH
    medioker skrev 2018-05-09 20:49:21 följande:

Hur har ni det tjejer?

Väntar mest haha! Vi lyckades få till det ett par gånger vid ÄL, men känner ingenting... BIM ca 17/5 eller 18/5. Men som sagt, halvdant försök den här första månaden.

Hur är det med dig? :)
  • TrueLove12

Hej alla hur går det för er?

Här har de vart litet uppehåll då ja blev sjuk förra månaden och vi fick erbjudan av annan lägenhet så vi har precis flyttat till ett lugnare ställe som ja känner att jag kan slappna av mycket mer än den gamla lägenheten och många tråkiga minnen. Jag var väldigt ledsen och förtvivlad innan att det inte har tagit sig osv men nu försöker vi igen och jag fick posetivt äl på andra testet jag gjorde iförgår tror ja det blir nu.. hoppas innerligt att de kan ta sig denna gång men är rädd ändå för misslyckande. Hur klarar ni av detta?

Är era män/killar avikande när man pratar om barn och man får tjata lite extra på dom ibland

Svar på tråden Planerar barn 2018 & framåt