• TrueLove12

Planerar barn 2018 & framåt

Hej tänkte alla kan dela med sig sin resa innan man får ett plus och kan diskutera allting mellan himmel och jord.

Jag är 26 år gammal och vi försöker med första barnet.

Jag tog ut p stav 10/11-2017 och har haft 2 posetiva äl tester i dec och feb januari missade jag helt och hållet ägglossmingen och hoppas få lyckas denna månaden men kan ta ändå ett tag till vi får se.

Vi har redan börjat planera bebis saker osv riktigt kul och det håller hoppet uppe när man får se de där små kläderna barnvagnen m.m

Hur tänker ni? När började ni försöka? Vad planerar ni? Allt som handrar om just bebis fronten

• Svar på tråden Planerar barn 2018 & framåt
  • alexis
    Jagerika skrev 2018-04-17 08:31:31 följande:

Såg att det kommit flera nya! Välkomna! Spännande med lite olika ålder på alla :)

Jag bor i Skaraborg och har BIM i morgon :D ska ta test i morgonbitti och är såååå nervös! Som ni kanske har läst så började vi försöka i december så nästa månad är det ett halvår sen jag slutade med pillren och börjar helt seriöst deppa ihop lite! Tänk alla gånger man råkat missa ett piller och trott att det är så enkelt att bli gravid, tjena vad jag hade fel haha skitsvårt och bara frustrerande!! Och ni som planerar att inte börja än på flera månader! Skulle aldrig klara det!! Sa till min sambo att jag ville sluta med pillren, vi diskuterade hela den dagen och nästa dag tog jag inga mer piller. Så jag slutade bara tvärt utan att behöva gå i flera månader och tänka innan, starkt av er tjejer :)

Haha!

Jag har seriöst längtat sedan 13. Träffade min partner när jag var 23 så 4 års längtan ?med honom?. Haha
  • BellaKH

Hej!  :) 
    Vi är 26 och 28 år gamla och har bestämt oss för att försöka bli 3 och få en egen liten familj! Jag har nu precis slutat med P-piller (Anastrella) och väntar på "p-pillerblödningen"... sen hoppas jag att kroppen kommer igång snabbt! 
    Någon annan som har erfarenhet av att sluta med Anastrella? Eller de som är likamedel: Neovletta, Prionelle.

Vår önskning är att bli gravida under sommaren 2018.. Så det är en vårbebis 2019 vi håller tummarna för! 

Vi försöker att inte stressa eller planera för mycket, mer än att jag ska försöka få koll på ÄL.. Har ni några tips här? 

I vår bekantskapskrets finns de par som försökt i 3-4 år... och de som blev gravida direkt efter p-pillerstopp.. Så vi får väl helt enkelt se hur det blir för oss :) 

Kul att följas åt här! Glad

• medioker
    BellaKH skrev 2018-04-18 07:16:56 följande:

Hej!  :) 

Vi är 26 och 28 år gamla och har bestämt oss för att försöka bli 3 och få en egen liten familj! Jag har nu precis slutat med P-piller (Anastrella) och väntar på "p-pillerblödningen"... sen hoppas jag att kroppen kommer igång snabbt! 

Någon annan som har erfarenhet av att sluta med Anastrella? Eller de som är likamedel: Neovletta, Prionelle.

Vår önskning är att bli gravida under sommaren 2018.. Så det är en vårbebis 2019 vi håller tummarna för! 

Vi försöker att inte stressa eller planera för mycket, mer än att jag ska försöka få koll på ÄL.. Har ni några tips här? 

I vår bekantskapskrets finns de par som försökt i 3-4 år... och de som blev gravida direkt efter p-pillerstopp.. Så vi får väl helt enkelt se hur det blir för oss :) 

Kul att följas åt här! 

Har ingen erfarenhet men är i ungefär samma sits, har haft pillermensen och enligt appen jag använder har jag ägglossning imorrn och ?rikriga? mensen borde komma 4e maj om kroppen börjar fungera som den ska direkt..spännande! Vi börjar dock försöka lite smått nästa månad eftersom vi reser i höst och vill isåfall inte vara för långt gången ifall det skulle ta sig.
  • BellaKH
    medioker skrev 2018-04-18 07:43:21 följande:
    Har ingen erfarenhet men är i ungefär samma sits, har haft pillermensen och enligt appen jag använder har jag ägglossning imorrn och ?rikriga? mensen borde komma 4e maj om kroppen börjar fungera som den ska direkt..spännande! Vi börjar dock försöka lite smått nästa månad eftersom vi reser i höst och vill isåfall inte vara för långt gången ifall det skulle ta sig.

Vilken app är det du använder? 
    Vad spännande!! Då gäller det väl bara att pricka in rätt dagar när det är ÄL. Förstår att du inte vill vara för långt gången då när ni ska resa. 

Men det är det jag tycker är så klurigt... att man inte vet hur kroppen ska bete sig... 

Jag ska nog få min "pillermens" imorgon... och därefter tänkte jag börja kolla ÄL. 
    Men hur ska man göra för att "kartlägga" ÄL? Ta ett test varannan dag till att börja med? Någon som vet/har tips? 

• Jagerika

Nu är dagen för BIM här och testade negativt i morse tyvärr! Fick skitkonstiga vita flytningar igår som rann ur mig!! Blev lite chockad men ingen mens i sikte än! Likadan mensvärk sedan ÄL men annars inga direkta symtom. Hade lite ömma bröst i 2-3 dagar men som är borta nu. Hade en blödning i fredags så tänker om det är en nidblödning (Fick den på ÄL+10) så kanske det är för tidigt att testa på idag på BIM eftersom det bara är 4 dagar sen blödningen? Ska vänta och testa i helgen om mensen inte kommer :)

• BellaKH
    Jagerika skrev 2018-04-18 10:52:17 följande:

Nu är dagen för BIM här och testade negativt i morse tyvärr! Fick skitkonstiga vita flytningar igår som rann ur mig!! Blev lite chockad men ingen mens i sikte än! Likadan mensvärk sedan ÄL men annars inga direkta symtom. Hade lite ömma bröst i 2-3 dagar men som är borta nu. Hade en blödning i fredags så tänker om det är en nidblödning (Fick den på ÄL+10) så kanske det är för tidigt att testa på idag på BIM eftersom det bara är 4 dagar sen blödningen? Ska vänta och testa i helgen om mensen inte kommer :)

Ja, kan ju vara värt att testa om några dagar igen :) Eller har du testat med något "testa tidigt graviditetstest"? 

Ibland känns det verkligen som att kroppen spelar en spratt... man vet inte hur man ska tolka det :) 

• Jagerika
    BellaKH skrev 2018-04-18 12:27:21 följande:

Ja, kan ju vara värt att testa om några dagar igen :) Eller har du testat med något "testa tidigt graviditetstest"? 

Ibland känns det verkligen som att kroppen spelar en spratt... man vet inte hur man ska tolka det :) 

Det var RFSUs vanliga tester så inga tidiga test, får hoppas ingen mens kommer och att jag bara har låga värden i kroppen än :)
  • trollkvinna123
    Jagerika skrev 2018-04-18 10:52:17 följande:

Jag har oxå bim idag, men vi har valt att vänta till på lördag med att testa. Hopps inte mensen kommer innan dess bara! :)
  • Jagerika

Nu kom mensen! Som en klocka! Jädra skit! Aja får kämpa vidare med 6:e försöket då :/

• trollkvinna123
    Jagerika skrev 2018-04-18 14:21:15 följande:

Nu kom mensen! Som en klocka! Jädra skit! Aja får kämpa vidare med 6:e försöket då :/

Kämpa på! Hoppas det tar sig snart för er! :) vi är inne på 7:e försöker nu, så får veta inom några dagar.
Svar på tråden Planerar barn 2018 & framåt