• TrueLove12

Planerar barn 2018 & framåt

Hej tänkte alla kan dela med sig sin resa innan man får ett plus och kan diskutera allting mellan himmel och jord.

Jag är 26 år gammal och vi försöker med första barnet.

Jag tog ut p stav 10/11-2017 och har haft 2 posetiva äl tester i dec och feb januari missade jag helt och hållet ägglossmingen och hoppas få lyckas denna månaden men kan ta ändå ett tag till vi får se.

Vi har redan börjat planera bebis saker osv riktigt kul och det håller hoppet uppe när man får se de där små kläderna barnvagnen m.m

Hur tänker ni? När började ni försöka? Vad planerar ni? Allt som handrar om just bebis fronten

• Svar på tråden Planerar barn 2018 & framåt
  • SoSS15

Hej tjejer! Får man hänga på? :)

Jag blir 26 i år och min sambo blir 27, vi har en dotter som fyller 4 nu i höst. :) Vi planerar att sätta igång med syskonverkstaden i juli. Jag hade ju gärna börjat redan nu, men av praktiska skäl så väntar vi liiiite till. Jag tar examen nu 25:e maj, och börjar på min heltidstjänst 4:e juni, så vill inte börja försöka direkt eftersom man måste jobba 240 dagar på raken för att få en SGI. :D

Men är så pepp! Vår dotter var en oplanerad liten ängel som kom till oss, så det ska bli så spännande att faktiskt försöka bli gravid med flit! x'D Haha, längtar ihjäl mig!

Jag har även gått med i MammaFitness för att lära mig mer om kost och träning och få en lite starkare och bättre kropp och bättre kosthållning innan graviditeten. Och så äter jag vitaminer för att boosta lite! :D 
    - Gör ni några förberedelser?  :)

• medioker
    SoSS15 skrev 2018-05-02 09:36:49 följande:

Hej tjejer! Får man hänga på? :)

Jag blir 26 i år och min sambo blir 27, vi har en dotter som fyller 4 nu i höst. :) Vi planerar att sätta igång med syskonverkstaden i juli. Jag hade ju gärna börjat redan nu, men av praktiska skäl så väntar vi liiiite till. Jag tar examen nu 25:e maj, och börjar på min heltidstjänst 4:e juni, så vill inte börja försöka direkt eftersom man måste jobba 240 dagar på raken för att få en SGI. :D

Men är så pepp! Vår dotter var en oplanerad liten ängel som kom till oss, så det ska bli så spännande att faktiskt försöka bli gravid med flit! x'D Haha, längtar ihjäl mig!

Jag har även gått med i MammaFitness för att lära mig mer om kost och träning och få en lite starkare och bättre kropp och bättre kosthållning innan graviditeten. Och så äter jag vitaminer för att boosta lite! :D 
    - Gör ni några förberedelser?  :)

Hej och välkommen! :D

Förstår att du vill börja nu, men det kommer gå fort! :) Vad tar du för examen?
    De förberedelser jag gör är att jag käkar folsyra, försöker äta bra och träna! Vill börja träna mer bål och rygg för att stärka kroppen.
  • SoSS15
    medioker skrev 2018-05-02 10:50:49 följande:
    Hej och välkommen! :D

Förstår att du vill börja nu, men det kommer gå fort! :) Vad tar du för examen?
    De förberedelser jag gör är att jag käkar folsyra, försöker äta bra och träna! Vill börja träna mer bål och rygg för att stärka kroppen.
    Jag blir vårdadministratör! :D

Låter toppen. Mina vitaminer innehåller också folsyra, så känns som om jag tar alla vitaminer som behövs för att förbereda!

Träningstips!!! Glöm inte knipövningar för bäckenbotten och höftböjarmusklerna! ;)
  • snorpan91
    BellaKH skrev 2018-05-02 08:33:37 följande:

Då blir det bra att testa efter jobbet! Bara att man måste försöka komma ihåg att hålla sig ett litet tag innan, haha. 

Men brukar ni känna av ägglossningen? Jag har känt mig öm i magen, känningar i äggstockarna/ledarna(?) och vid sex känns det liksom mer inuti också, upp mot magen/livmodern. Har inte haft ÄL på 9-10 år nu, sedan jag började med p-piller, så man vet ju inte riktigt hur det ska kännas längre. 

Ja, hoppas det kan ge dig något hum! Jag beställde typ 35 stickor (haha) från minipris-tester.se, de har prisvärda tester från bl.a. Babyplan,. Så jag testar på som bara den. Men försöker att inte bli för besatt ändå. 

Jag känner av min äl, får väldigt ont i äggstockarna i några dagar. Men inte analyserat det överdrivet mycket förens nu när vi börjat försöka :p

Tyvärr var mitt helt negativt. Är jätteförvirrad, kan den redan ha skett? Isåfall igår om jag kollar på min temp-graf. Får väl se vad som händer antar jag :p men synd om den redan skett då vi inte varit mer aktiva än 2-3 gånger innan dess..

Skickar med min graf ifall någon kan urskilja något.

• BellaKH
    snorpan91 skrev 2018-05-02 16:13:05 följande:
    Jag känner av min äl, får väldigt ont i äggstockarna i några dagar. Men inte analyserat det överdrivet mycket förens nu när vi börjat försöka :p

Tyvärr var mitt helt negativt. Är jätteförvirrad, kan den redan ha skett? Isåfall igår om jag kollar på min temp-graf. Får väl se vad som händer antar jag :p men synd om den redan skett då vi inte varit mer aktiva än 2-3 gånger innan dess..

Skickar med min graf ifall någon kan urskilja något.
    Oj, jag kan ingenting om tempkurvor... Kan det vara så att det inte kommit ännu? 

Jag tog precis test, både stav och sticka.. stickan ser positiv ut och teststrecket på staven blev väldigt starkt, nästan som kontrollstrecket. Kan man ha positiva resultat flera dagar i rad? Känner att jag inte har så bra koll på det här.. haha! 
  • BellaKH

Vad säger ni, test 2 från igår och den lilla stickan från idag räknas väl som positiva? :) Man blir ju lite knasig av sånt här.. 
  • snorpan91
    BellaKH skrev 2018-05-02 17:01:09 följande:

Oj, jag kan ingenting om tempkurvor... Kan det vara så att det inte kommit ännu? 

Jag tog precis test, både stav och sticka.. stickan ser positiv ut och teststrecket på staven blev väldigt starkt, nästan som kontrollstrecket. Kan man ha positiva resultat flera dagar i rad? Känner att jag inte har så bra koll på det här.. haha! 

Jaa kan också vara så, men eftersom min temp börjar öka så kan det skett redan, om inte tempen går ner imorgon förståss, jag har svårt att förklara hur det fungerar, men nc sätter ut äl när templen har varit över medellinjen i tre dagar.

Ditt test från idag ser ju "mest" positivt ut då strecken ska vara lika starka. Men jag kör bara på digitala så har svårt att avgöra :p 48(?) timmar om jag inte har helt fel så kan det ge positivt utslag, men lita inte helt på att det jag säger är rätt :p
  • BellaKH
    snorpan91 skrev 2018-05-02 17:51:56 följande:
    Jaa kan också vara så, men eftersom min temp börjar öka så kan det skett redan, om inte tempen går ner imorgon förståss, jag har svårt att förklara hur det fungerar, men nc sätter ut äl när templen har varit över medellinjen i tre dagar.

Ditt test från idag ser ju "mest" positivt ut då strecken ska vara lika starka. Men jag kör bara på digitala så har svårt att avgöra :p 48(?) timmar om jag inte har helt fel så kan det ge positivt utslag, men lita inte helt på att det jag säger är rätt :p
    Jaha, okej! Det känns lite lurigt att försöka få kläm på det där med ÄL. 

Ja, jag har läst lite både och, att det ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Men då är det väl ÄL imorgon kanske, det säger iaf appen :) Det får väl bli lite som det blir den här månaden helt enkelt. Man får väl inse att man inte kan ha full kontroll över allt :p
  • snorpan91
    BellaKH skrev 2018-05-02 18:18:00 följande:

Ja, jag har läst lite både och, att det ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Men då är det väl ÄL imorgon kanske, det säger iaf appen :) Det får väl bli lite som det blir den här månaden helt enkelt. Man får väl inse att man inte kan ha full kontroll över allt :p

BellaKH skrev 2018-05-02 18:18:00 följande:

Jo tyvärr kan man ju inte kontrollera allt, haha. Önskar att någon kunde avslöja framtiden för mig så jag vet, har inget tålamod att vänta på att testa och hålla på! Men det händer väl när tiden är rätt :) det är ju trots allt mitt första försök endå.
  • medioker
    BellaKH skrev 2018-05-02 08:35:43 följande:
    Oj! Ja, men det beror säkert på det, kanske hormonerna som spökar?!
    Ja det är det säkert....är fan nervös över om mensen kommer eller inte haha, försöker inte tänka på det så man inte påverkar det psykiskt typ. Kommer kännas så sjukt drygt om det tar tid för mensen att komma igång....i vissa trådar här på familjeliv finns ju dom som det tagit flera månader för innan de fått iordning på den...men positivt tänkande nu hehe!
Svar på tråden Planerar barn 2018 & framåt