• TrueLove12

Planerar barn 2018 & framåt

Hej tänkte alla kan dela med sig sin resa innan man får ett plus och kan diskutera allting mellan himmel och jord.

Jag är 26 år gammal och vi försöker med första barnet.

Jag tog ut p stav 10/11-2017 och har haft 2 posetiva äl tester i dec och feb januari missade jag helt och hållet ägglossmingen och hoppas få lyckas denna månaden men kan ta ändå ett tag till vi får se.

Vi har redan börjat planera bebis saker osv riktigt kul och det håller hoppet uppe när man får se de där små kläderna barnvagnen m.m

Hur tänker ni? När började ni försöka? Vad planerar ni? Allt som handrar om just bebis fronten

• Svar på tråden Planerar barn 2018 & framåt
  • Snorpan10

Hej! Hoppar gärna med här!

Jag är 26, min sambo 27 och vi har nyligen bestämt oss för att börja försöka. Jag har använt mot av nc sedan i höstas efter att ha tagit ut min kopparspiral som bara gav mig problem. Min äl kommer nu i veckan så det blir vårt första försök då :) hoppas ju på att det ska få på en gång, men vill inte ha för höga förväntningar. Har varit bebissugen hur länge som helst och har äntligen fått över min sambo på samma plan :)

• medioker
    Snorpan10 skrev 2018-04-30 23:55:00 följande:

Jag är 26, min sambo 27 och vi har nyligen bestämt oss för att börja försöka. Jag har använt mot av nc sedan i höstas efter att ha tagit ut min kopparspiral som bara gav mig problem. Min äl kommer nu i veckan så det blir vårt första försök då :) hoppas ju på att det ska få på en gång, men vill inte ha för höga förväntningar. Har varit bebissugen hur länge som helst och har äntligen fått över min sambo på samma plan :)

Välkommen :) Alltid kul att vara ett gäng som följs åt :)
  • snorpan91

Råkade ju såklart vara inne på mitt konto som jag inte längre använder (Snorpan10), så lägger bara in en kommentar här så att jag hänger med {#emotions_dlg.flower}

• BellaKH
    Snorpan10 skrev 2018-04-30 23:55:00 följande:

snorpan91 skrev 2018-05-01 16:10:46 följande:

Råkade ju såklart vara inne på mitt konto som jag inte längre använder (Snorpan10), så lägger bara in en kommentar här så att jag hänger med {#emotions_dlg.flower}

Hej! Klart att du ska hänga med här :)

_______

Jag fick faktiskt ett positivt ÄL-test idag eftermiddag (Testlagrets "stav"), och jag slutade med mina p-piller i mitten på april. Men fick även ett som räknas som negativt, även om teststrecket var ganska starkt. Ska testa imorgon efter jobbet igen :) Nån som vet om det finns nån optimal tid man ska hålla sig innan man testar? Vet att morgonurin helst ska undvikas, men varför?
  • snorpan91
    BellaKH skrev 2018-05-01 20:38:41 följande:
    snorpan91 skrev 2018-05-01 16:10:46 följande:

Hej! Klart att du ska hänga med här :)

_______

Jag fick faktiskt ett positivt ÄL-test idag eftermiddag (Testlagrets "stav"), och jag slutade med mina p-piller i mitten på april. Men fick även ett som räknas som negativt, även om teststrecket var ganska starkt. Ska testa imorgon efter jobbet igen :) Nån som vet om det finns nån optimal tid man ska hålla sig innan man testar? Vet att morgonurin helst ska undvikas, men varför?
    Jag har förstått det som att eftersom hormonet stiger under dagen så att man helst ska testa mellan 10-20 :)

Imorgon ska jag testa igen, har äl på torsdag förutspår NC, men har +/- 4 dagar så ska kika på hur det ser ut :) sista testet jag har hemma så hoppas att jag får något hum iallafall.
  • medioker

Mina bröstvårtor gör sååååå ont! Beräknad första riktiga mens efter pillermensen o pillerstopp på fredag så hoppas på att det beror på det så kroppen kommer i fas!

• Jagerika

Hej tjejer! Inte varit inne på ett tag, blev helt deppig när mensen kom sist! Men enligt min app har jag ägglossning i morgon :) har provat ha sex 1 gång varannan dag (nån dag blev det 2 haha) och har dessutom kommit på att jag har räknat fel på månaderna, trodde detta blev 6:e försöket men det är bara 5:e! Min brors tjej blev gravid på 5:e försöket så hoppas verkligen det blir samma för mig ;) BIM 19 maj isåfall, väldigt långt bort! Vill verkligen ha en januari bebis <3

• BellaKH
    snorpan91 skrev 2018-05-01 23:20:45 följande:
    Jag har förstått det som att eftersom hormonet stiger under dagen så att man helst ska testa mellan 10-20 :)

Imorgon ska jag testa igen, har äl på torsdag förutspår NC, men har +/- 4 dagar så ska kika på hur det ser ut :) sista testet jag har hemma så hoppas att jag får något hum iallafall.
    Då blir det bra att testa efter jobbet! Bara att man måste försöka komma ihåg att hålla sig ett litet tag innan, haha. 
    Men brukar ni känna av ägglossningen? Jag har känt mig öm i magen, känningar i äggstockarna/ledarna(?) och vid sex känns det liksom mer inuti också, upp mot magen/livmodern. Har inte haft ÄL på 9-10 år nu, sedan jag började med p-piller, så man vet ju inte riktigt hur det ska kännas längre. 

Ja, hoppas det kan ge dig något hum! Jag beställde typ 35 stickor (haha) från minipris-tester.se, de har prisvärda tester från bl.a. Babyplan,. Så jag testar på som bara den. Men försöker att inte bli för besatt ändå. 
  • BellaKH
    Jagerika skrev 2018-05-02 07:50:45 följande:

Hej tjejer! Inte varit inne på ett tag, blev helt deppig när mensen kom sist! Men enligt min app har jag ägglossning i morgon :) har provat ha sex 1 gång varannan dag (nån dag blev det 2 haha) och har dessutom kommit på att jag har räknat fel på månaderna, trodde detta blev 6:e försöket men det är bara 5:e! Min brors tjej blev gravid på 5:e försöket så hoppas verkligen det blir samma för mig ;) BIM 19 maj isåfall, väldigt långt bort! Vill verkligen ha en januari bebis <3

Åh! Men kul att du är tillbaka här nu :) Ni verkar ändå ha kört på, håller tummarna!! 
  • BellaKH
    medioker skrev 2018-05-02 07:27:38 följande:

Mina bröstvårtor gör sååååå ont! Beräknad första riktiga mens efter pillermensen o pillerstopp på fredag så hoppas på att det beror på det så kroppen kommer i fas!

Oj! Ja, men det beror säkert på det, kanske hormonerna som spökar?!
Svar på tråden Planerar barn 2018 & framåt