• TrueLove12

Planerar barn 2018 & framåt

Hej tänkte alla kan dela med sig sin resa innan man får ett plus och kan diskutera allting mellan himmel och jord.

Jag är 26 år gammal och vi försöker med första barnet.

Jag tog ut p stav 10/11-2017 och har haft 2 posetiva äl tester i dec och feb januari missade jag helt och hållet ägglossmingen och hoppas få lyckas denna månaden men kan ta ändå ett tag till vi får se.

Vi har redan börjat planera bebis saker osv riktigt kul och det håller hoppet uppe när man får se de där små kläderna barnvagnen m.m

Hur tänker ni? När började ni försöka? Vad planerar ni? Allt som handrar om just bebis fronten

• Svar på tråden Planerar barn 2018 & framåt
  • alexis

Vi skulle börjat i höst, i samband med resa till Rom, men började för några veckor sedan. Var nästan säker på att det tog sig på första försöker pga illamående i 10 dagar men sedan kom mensen på BIM. Mår dock fortfarande illa från och till men bröstens ömhet har lagt sig... Vi provar igen. Har sagt att vi inte skall ?stressa upp oss? utan det som sker, sker. Men tror ändå jag stressar upp mig... illamående kan vara symtom på stress och jag har det lugnt på jobbet och i övrigt hemma så möjligen kan det vara en symtom på viljan att bli gravid... hmm.

Håller tummarna för mig själv och er ????

• Timal89

Jag tog ut min spiral för en vecka sedan och väntar nu in första Äl.

Så nyfiken på hur lång tid det kommer ta. Hur ofta ligger ni runt äl? :)

• SoSS15

Här blev hela börja-försöka-glädjen till ledsamhet då vi blir tvungna att skjuta på starten. Vi hade tänkt börja nu i månadsskiftet juni/juli då jag ska ha ägglossning men på grund av strul med både hans och mitt jobb så vet vi inte riktigt hur det blir i framtiden, och vi valde att skjuta på det tills vi vet mer. Om det löser sig, vilket det troligtvis gör, så ska vi börja i september istället, så inte så långt kvar. Om det inte löser sig vet jag inte hur vi ska göra... :/

• Timal89
    SoSS15 skrev 2018-06-26 12:56:19 följande:

Här blev hela börja-försöka-glädjen till ledsamhet då vi blir tvungna att skjuta på starten. Vi hade tänkt börja nu i månadsskiftet juni/juli då jag ska ha ägglossning men på grund av strul med både hans och mitt jobb så vet vi inte riktigt hur det blir i framtiden, och vi valde att skjuta på det tills vi vet mer. Om det löser sig, vilket det troligtvis gör, så ska vi börja i september istället, så inte så långt kvar. Om det inte löser sig vet jag inte hur vi ska göra... :/

Hoppas det löser sig!

Vi bestämde oss i våras för att börja försöka vid midsommar. Tyckte de var en lång väntan innan de var dags. Man får försöka tänka att man har det framför sig att se fram emot :)
  • Timal89
    BellaKH skrev 2018-05-09 21:20:33 följande:

Väntar mest haha! Vi lyckades få till det ett par gånger vid ÄL, men känner ingenting... BIM ca 17/5 eller 18/5. Men som sagt, halvdant försök den här första månaden.

Hur är det med dig? :)

Hur har det gått för dig???:):):):)
  • Lisenlisa

Hej, jag är 26 år och jag och sambon har kört avbrutet samlag ca 1 år då jag slutade med preventivmedel. Tanken är egentligen att börja på riktigt till hösten men blir det så blir det, drömmen hade varit att köpa större bostad FÖRST men inget livsavgörande direkt :)

Hur som, jag är idag på BIM + 4 dagar, jag är såååå trött, mina bröst ömmar en aning, men inget mer än vad det brukar göra innan mens. Min mens brukar komma på dagen, men nu den där känslan där. Tog ett test igår vid lunch som visade negativt, har ett teat hemma som ligger och väntar men tänker nog vänta till fredag om inte mensen kommer. Spännande :)

• BellaKH
    Timal89 skrev 2018-06-26 13:57:29 följande:
    Hur har det gått för dig???:):):):)

Hej! 

Fick senaste mensen 15/5 och plussade 20/6 (vet dock inte ritktigt när jag hade ÄL), så idag gick jag in i vecka 7 (6+0 eller 6+1 beroende på hur man räknar och vilken app)! Helt galet!!! :) 

Ett första UL, NIPT och Inskrivning är nu bokat i juli och augusti! Så det blir en händelserik semseter i år. 

Hur går det för dig? 

• BellaKH
    medioker skrev 2018-05-09 21:19:19 följande:
    Känner igen mig! Har flertalet vänner/bekanta som antingen är gravida eller precis fått sin första...så sitter man här och väntar på den jävla mensen som aldrig kommer och är allmänt infertil eller något efter p piller stopp haha.
    Hej!

Hur har det gått för dig?? :) <3 
  • Timal89
    BellaKH skrev 2018-06-26 17:48:52 följande:

Hej!

Hur har det gått för dig?? :) <3 

Åååh
    BellaKH skrev 2018-06-26 17:47:02 följande:

Hej! 

Fick senaste mensen 15/5 och plussade 20/6 (vet dock inte ritktigt när jag hade ÄL), så idag gick jag in i vecka 7 (6+0 eller 6+1 beroende på hur man räknar och vilken app)! Helt galet!!! :) 

Ett första UL, NIPT och Inskrivning är nu bokat i juli och augusti! Så det blir en händelserik semseter i år. 

Hur går det för dig? 

Men vad roligt!!! Stort grattis!!!! Jag inväntar min första äl, så hoppas oxå på att plussa i augusti eller så. Vill så gärna ha ett sommarbarn. Haha sjukt att tänka så ;)
  • Timal89
    Lisenlisa skrev 2018-06-26 14:07:17 följande:

Hej, jag är 26 år och jag och sambon har kört avbrutet samlag ca 1 år då jag slutade med preventivmedel. Tanken är egentligen att börja på riktigt till hösten men blir det så blir det, drömmen hade varit att köpa större bostad FÖRST men inget livsavgörande direkt :)

Hur som, jag är idag på BIM + 4 dagar, jag är såååå trött, mina bröst ömmar en aning, men inget mer än vad det brukar göra innan mens. Min mens brukar komma på dagen, men nu den där känslan där. Tog ett test igår vid lunch som visade negativt, har ett teat hemma som ligger och väntar men tänker nog vänta till fredag om inte mensen kommer. Spännande :)

Åh så spännande! Berätta hur de går!

Är det vanligt att testet först visar negativt? Och sen positivt? Jag är helt ny inom allt detta :)
Svar på tråden Planerar barn 2018 & framåt