• TrueLove12

Planerar barn 2018 & framåt

Hej tänkte alla kan dela med sig sin resa innan man får ett plus och kan diskutera allting mellan himmel och jord.

Jag är 26 år gammal och vi försöker med första barnet.

Jag tog ut p stav 10/11-2017 och har haft 2 posetiva äl tester i dec och feb januari missade jag helt och hållet ägglossmingen och hoppas få lyckas denna månaden men kan ta ändå ett tag till vi får se.

Vi har redan börjat planera bebis saker osv riktigt kul och det håller hoppet uppe när man får se de där små kläderna barnvagnen m.m

Hur tänker ni? När började ni försöka? Vad planerar ni? Allt som handrar om just bebis fronten

• Svar på tråden Planerar barn 2018 & framåt
  • Jagerika

Hej! Tänkte jag hoppar in här om det är okej! Jag och sambon är 26 och försöker på första barnet. Slutade med pillren i december och detta blir vårat 4:e försök :) har ÄL nu idagarna och Bim ungefär 18-19 april :) äter också folsyra varje dag för att hjälpa naturen på traven och förhoppningsvis få ett friskt barn när det väl blir nått!

• lullis94
    Jagerika skrev 2018-04-01 15:56:41 följande:

Hej! Tänkte jag hoppar in här om det är okej! Jag och sambon är 26 och försöker på första barnet. Slutade med pillren i december och detta blir vårat 4:e försök :) har ÄL nu idagarna och Bim ungefär 18-19 april :) äter också folsyra varje dag för att hjälpa naturen på traven och förhoppningsvis få ett friskt barn när det väl blir nått!

Kul, då har vi bim typ samtidigt. Får hoppas på ett plus då! :)
  • Jagerika
    lullis94 skrev 2018-04-01 16:04:18 följande:

Kul, då har vi bim typ samtidigt. Får hoppas på ett plus då! :)

Vad roligt! Använder du ÄL tester? :)
  • lullis94
    Jagerika skrev 2018-04-01 19:15:56 följande:

Vad roligt! Använder du ÄL tester? :)

Gjorde det en månad men fick aldrig positivt och då vart det nästan så att jag väntade med sex till rätt dag som aldrig kom så nu kör jag på ett ungefär och forsöker ha sex regelbundet för att träffa ägglossningen. Du då? :)
  • Miirree
    TrueLove12 skrev 2018-04-01 12:52:47 följande:

Hoppas de går bra sj fick ja mens 26 mars så här blev inget denna gång.

Vad tråkigt :( hoppas det går bättre nästa! Jag tror inte det blir något för oss nu men hippas verkligen !
  • Miirree

Vad tråkigt :( hoppas det går bättre nästa! Jag tror inte det blir något för oss nu men hippas verkligen !
  • lullis94

Nej va tråkigt... hoppas på bättre resultat nästa gång! Jag hoppas själv att det går bra denna gång men har en känsla att mensen kommer och att den blir tidig ocg kommer när vi är utomlands :/
  • emeliera

Halloj tänkte hoppa in här :) både jag och pojkvännen är 25. Jag har spiral men fått två missfall under kort tid nu och vid de senaste som va i början av veckan så bestämde vi oss för att jag ska ta ut spiralen. Vi har väntat och tvekat om de egentligen passar bra nu, men nu kör vi i alla fall ;) så på tisdag ringer jag för att plocka ut den :)

• lullis94
    emeliera skrev 2018-04-02 00:15:29 följande:

Halloj tänkte hoppa in här :) både jag och pojkvännen är 25. Jag har spiral men fått två missfall under kort tid nu och vid de senaste som va i början av veckan så bestämde vi oss för att jag ska ta ut spiralen. Vi har väntat och tvekat om de egentligen passar bra nu, men nu kör vi i alla fall ;) så på tisdag ringer jag för att plocka ut den :)

Tråkigt med två missfall... Spännande att ta ut spiralen och försöka skaffa barn :)
  • emeliera
    lullis94 skrev 2018-04-02 09:59:11 följande:

Tråkigt med två missfall... Spännande att ta ut spiralen och försöka skaffa barn :)

Ja de är aldrig roligt :( men underlättar ju lite när den är borta ;)
Svar på tråden Planerar barn 2018 & framåt