• TrueLove12

Planerar barn 2018 & framåt

Hej tänkte alla kan dela med sig sin resa innan man får ett plus och kan diskutera allting mellan himmel och jord.

Jag är 26 år gammal och vi försöker med första barnet.

Jag tog ut p stav 10/11-2017 och har haft 2 posetiva äl tester i dec och feb januari missade jag helt och hållet ägglossmingen och hoppas få lyckas denna månaden men kan ta ändå ett tag till vi får se.

Vi har redan börjat planera bebis saker osv riktigt kul och det håller hoppet uppe när man får se de där små kläderna barnvagnen m.m

Hur tänker ni? När började ni försöka? Vad planerar ni? Allt som handrar om just bebis fronten

• Svar på tråden Planerar barn 2018 & framåt
  • Jagerika

Idag fick jag glad gubbe på ÄL testet :D vi hann med morgonsex i lördags då killen jobbade helg och en gång idag, men blir nog inte mer för vi är båda sjuka. Hoppas det går ändå :)

• lullis94
    Jagerika skrev 2018-04-03 12:46:07 följande:

Idag fick jag glad gubbe på ÄL testet :D vi hann med morgonsex i lördags då killen jobbade helg och en gång idag, men blir nog inte mer för vi är båda sjuka. Hoppas det går ändå :)

Nu börjar den långa väntan för er. Jag håller tummarna för er :D
  • Jagerika
    lullis94 skrev 2018-04-03 12:58:46 följande:

Nu börjar den långa väntan för er. Jag håller tummarna för er :D

Tack så mycket! Ja nu börjar den eviga plågsamma väntan, det är ju tortyr vissa månader!
  • TrueLove12
    Jagerika skrev 2018-04-01 15:56:41 följande:

Hej! Tänkte jag hoppar in här om det är okej! Jag och sambon är 26 och försöker på första barnet. Slutade med pillren i december och detta blir vårat 4:e försök :) har ÄL nu idagarna och Bim ungefär 18-19 april :) äter också folsyra varje dag för att hjälpa naturen på traven och förhoppningsvis få ett friskt barn när det väl blir nått!

Hej vi är inne på 5:e försöket slutade i nov mennförsta mens i dec.

De är väldigt jobbig väntan kan man säga
  • viljaa

Hej hej! 

Jag och sambon (födda 1994 båda två) har en långsiktig planering för att skaffa barn under hösten 2019! Jag är ett planeringsfreak så slutade med hormonella p-medel hösten 2017 för att få kroppen helt återställd inför bebisskapande i år/nästa år. I nuläget har vi inte direkt något skydd (utom slarvigt skött NC) utan vi kör på avbrutet så får vi se vad som händer. Jag tar examen i juni och har fått jobb, men inget som jag är så värst taggad på egentligen så skulle välkomna en graviditet! Min sambo är student med en sidoverksamhet, vi har lägenhet som passar för en bebis och allt övrigt som man behöver. Är så taggad! 

Ha det gott<3

• alexis

Jag vill också vara med!

27år, sambo 28 i sommar. Vi planerar att börja bebisverkstad i oktober. Hade egentligen velat börja nu men vi vill möjligen åka till alperna för skidor i januari-februari och vill inte vara för långt gången då. Har också lite med att han sa i julas att han ville vänta till våren 19 med att försöka men efter att vänner fått barn kom vi fram till att oktober är optimalt. Vi skall till rom under den ägglossningen (helt oplanerat) så kanske blir den made in italy. Skulle det bli så lyckas vi dock på första försöket så jag räknar inte med det. Hade känts bra med en bebis född i juli, augusti eller september. :)

Vi är båda ingenjörer och jobbat 5-6 år redan så jag känner mig sjukt taggad. Har längtat sedan jag var 3. =)

Har redan börjat planera vårt nuvarande gästrum till barnrum, barnvagn, namn, föräldrapenning etc. 6 månader tills jag iaf får börja jaga min dröm. =D

• medioker

Hej på er!
    Fyller 30 i år, sambon 32. Har slutat med mina p-piller och har haft min "piller mens" så om kroppen fungerar som den ska direkt så har jag ägglossning om 2 dagar. Spännande men har dock ej börjat försöka med bebisverkstad riktigt ännu då vi ska resa i oktober och vill inte vara för långt gången IFALL det skulle ta sig snabbt. Så just nu lär jag känna min kropp igen och hoppas vi kan börja SNART :D. Detta är typ det enda jag tänker på, tror min sambo blir lite galen på mig men han visar tålamod..hehe.

Var bor ni alla? :)

• Jagerika

Såg att det kommit flera nya! Välkomna! Spännande med lite olika ålder på alla :)

Jag bor i Skaraborg och har BIM i morgon :D ska ta test i morgonbitti och är såååå nervös! Som ni kanske har läst så började vi försöka i december så nästa månad är det ett halvår sen jag slutade med pillren och börjar helt seriöst deppa ihop lite! Tänk alla gånger man råkat missa ett piller och trott att det är så enkelt att bli gravid, tjena vad jag hade fel haha skitsvårt och bara frustrerande!! Och ni som planerar att inte börja än på flera månader! Skulle aldrig klara det!! Sa till min sambo att jag ville sluta med pillren, vi diskuterade hela den dagen och nästa dag tog jag inga mer piller. Så jag slutade bara tvärt utan att behöva gå i flera månader och tänka innan, starkt av er tjejer :)

• trollkvinna123

Hej, jag är 25 och min man är 24. Vi har en dotter som är 5,5år. Vi har velat ha en till sedan hon föddes men pga där vi bott innan så har det inte varit möjligt.. nu har vi försökt få ett syskon sedan september och hoppas på ett plus snart! :)

• medioker
    Jagerika skrev 2018-04-17 08:31:31 följande:

Såg att det kommit flera nya! Välkomna! Spännande med lite olika ålder på alla :)

Jag bor i Skaraborg och har BIM i morgon :D ska ta test i morgonbitti och är såååå nervös! Som ni kanske har läst så började vi försöka i december så nästa månad är det ett halvår sen jag slutade med pillren och börjar helt seriöst deppa ihop lite! Tänk alla gånger man råkat missa ett piller och trott att det är så enkelt att bli gravid, tjena vad jag hade fel haha skitsvårt och bara frustrerande!! Och ni som planerar att inte börja än på flera månader! Skulle aldrig klara det!! Sa till min sambo att jag ville sluta med pillren, vi diskuterade hela den dagen och nästa dag tog jag inga mer piller. Så jag slutade bara tvärt utan att behöva gå i flera månader och tänka innan, starkt av er tjejer :)

Haha ja det är svårt att vänta, är redan besatt hihi typ hihi. Tidigast känner jag att vi vågar börja försöka om en månad i maj, för skulle det ta sig direkt kommer jag vara nånstans mellan vecka 20-22 på vår resa, vill inte vara längre gången än så då man är långt borta. Sen vet man ju inte hur man kommer må för den delen heller men känner att jag inte vill måla fan på väggen och tänka det värsta, resan är ju bokad och klar liksom. Men första ?målet? nu är att min riktiga mens kommer när den ska efter pillerstoppet. Den var som en klocka innan så hoppas på det bästa.
Svar på tråden Planerar barn 2018 & framåt