Jagerika skrev 2018-04-17 08:31:31 följande:
Såg att det kommit flera nya! Välkomna! Spännande med lite olika ålder på alla :)
Jag bor i Skaraborg och har BIM i morgon :D ska ta test i morgonbitti och är såååå nervös! Som ni kanske har läst så började vi försöka i december så nästa månad är det ett halvår sen jag slutade med pillren och börjar helt seriöst deppa ihop lite! Tänk alla gånger man råkat missa ett piller och trott att det är så enkelt att bli gravid, tjena vad jag hade fel haha skitsvårt och bara frustrerande!! Och ni som planerar att inte börja än på flera månader! Skulle aldrig klara det!! Sa till min sambo att jag ville sluta med pillren, vi diskuterade hela den dagen och nästa dag tog jag inga mer piller. Så jag slutade bara tvärt utan att behöva gå i flera månader och tänka innan, starkt av er tjejer :)
Haha ja det är svårt att vänta, är redan besatt hihi typ hihi. Tidigast känner jag att vi vågar börja försöka om en månad i maj, för skulle det ta sig direkt kommer jag vara nånstans mellan vecka 20-22 på vår resa, vill inte vara längre gången än så då man är långt borta. Sen vet man ju inte hur man kommer må för den delen heller men känner att jag inte vill måla fan på väggen och tänka det värsta, resan är ju bokad och klar liksom. Men första ?målet? nu är att min riktiga mens kommer när den ska efter pillerstoppet. Den var som en klocka innan så hoppas på det bästa.