Jilka skrev 2018-05-31 16:22:24 följande:
Hej!
Hur går det med er andra och era symptom? Jag är i v. 5+6 idag och illamåendet började för några dagar sen. Har kräkts en del, men det har varit i samband med hosta i min överjävliga förkylning. Fick hostmedicin på VC i tisdags, så nu är det bättre, men är lite nervös över att ta den. Det finns ingen forskning som visar ett samband mellan den och missfall, sa läkaren, men den innehåller någonting morfinliknande och (lite lite) alkohol. Men jag ser iochförsig inte något annat alternativ, för jag står inte ut med hostan. Kunde inte säga en mening eller dra ett djupt andetag utan att hosta. Men iallafall, illamåendet är kvar men idag har jag inte kräkts då hostan är bättre, så jag hoppas att det inte ska bli mer. Jag klarar också illamåendet ok om jag tar en postafen när det är som värst, och sen äter regelbundet men lite. Haha kan dock endast äta viss mat just nu. Ska bli intressant att se hur det går på jobbet nästa vecka, har varit sjukskriven denna, då jag bland annat äter pedagogisk måltid ibland... :)
Jag är lätt illamående hela tiden men har inte kräkts än, hoppas det håller i sig :) Inte sugen på någon mat alls så får tvinga i mig det jag kan för att inte bli ännu mer illamående. Trött hela tiden och går hem och sover varje dag efter jobbet. Brösten har varit väldigt ömma och det håller i sig. Har ganska små bröst i vanliga fall och använder ofta mjuka BH:ar, igår insåg jag dock den hårda vägen att det inte funkar längre hehe.
Fint förresten att vi kan följa varandra allihopa genom graviditeten!