• Frax

BF jan 2019 efter IVF

Hej! Jag har precis plussat på stickan efter vårt första IVF försök. Kan inte riktigt tro det är sant och hoppas så klart det håller i sig <3 Vore kul att samla fler här som gått igenom IVF och plussat och följas åt, dela nya och gamla erfarenheter :)

• Svar på tråden BF jan 2019 efter IVF
  • Knäckebeck

Jag hoppar också in här. Plussade RD 11 (11/5) med en blastocyt efter FET, första gången någonsin fått utslag på gravtest.

Det är första gången jag gör IVF, gjorde inget ET pga överstimulering och första FET fastna inte men sen gick det vägen med andra FET. Har VUL 5/6 och dagarna går så sakta.

Hur har ni med symtom?

Jag är JÄTTETRÖTT, mår illa men inte så att jag kräks än, värker i livmodern och ländrygg, kissar ofta (även på natten), spänner i brösten och i morse kom metallsmaken.

• Frax
    Knäckebeck skrev 2018-05-17 08:28:34 följande:

Jag hoppar också in här. Plussade RD 11 (11/5) med en blastocyt efter FET, första gången någonsin fått utslag på gravtest.

Det är första gången jag gör IVF, gjorde inget ET pga överstimulering och första FET fastna inte men sen gick det vägen med andra FET. Har VUL 5/6 och dagarna går så sakta.

Hur har ni med symtom?

Jag är JÄTTETRÖTT, mår illa men inte så att jag kräks än, värker i livmodern och ländrygg, kissar ofta (även på natten), spänner i brösten och i morse kom metallsmaken.

Stort grattis!!

Jag är pigg mest men blir så akuttrött och då måste jag sova. Oftast efter middagen. Idag la jag mig nio och somnar snart. Vanlig nattid för mig är 24.00 så det är stor skillnad. Mår svagt illa till och från ofta kopplat till att jag känner mig vrålhungrig, väldigt motsägelsefullt. Spänner och moler och drar i livmodern ich hugger ibland till även i blygläppar eller ja lite här och där i regionerna. Kissar jämt men mest på nätterna, minst tre ggr per natt och måste ha vattenglas vid söngen för blir akut törstig.

Idag gjorde vi VUL. Till vår stora glädje såg allt bra ut. 12 mm och appar och grejjer har räknat fel på en vecka så nu blev bf 30 dec och jag är i v.8 (7+3). Hoppas kunna hålla mig till januari ;) hjärtljud syntes och läkaren sa att slappna av nu och njut, lev som vanligt allt ser fint ut.

Ska försöka :) imorgon ska jag ringa mvc har inte vågat innan man vet ju aldrig om det är fel på teststickorna...
  • Knäckebeck
    Frax skrev 2018-05-17 21:34:32 följande:

Stort grattis!!

Jag är pigg mest men blir så akuttrött och då måste jag sova. Oftast efter middagen. Idag la jag mig nio och somnar snart. Vanlig nattid för mig är 24.00 så det är stor skillnad. Mår svagt illa till och från ofta kopplat till att jag känner mig vrålhungrig, väldigt motsägelsefullt. Spänner och moler och drar i livmodern ich hugger ibland till även i blygläppar eller ja lite här och där i regionerna. Kissar jämt men mest på nätterna, minst tre ggr per natt och måste ha vattenglas vid söngen för blir akut törstig.

Idag gjorde vi VUL. Till vår stora glädje såg allt bra ut. 12 mm och appar och grejjer har räknat fel på en vecka så nu blev bf 30 dec och jag är i v.8 (7+3). Hoppas kunna hålla mig till januari ;) hjärtljud syntes och läkaren sa att slappna av nu och njut, lev som vanligt allt ser fint ut.

Ska försöka :) imorgon ska jag ringa mvc har inte vågat innan man vet ju aldrig om det är fel på teststickorna...

Vad roligt och grattis till ett fantastiskt VUL! Det måste vara väldigt skönt att kommit förbi den milstolpen och kunna blicka framåt mot nästa.

Jag har redan ringt MVC och fått tid för inskrivning och ul, det är så himla långt fram i tiden och just nu ligger fokus på VUL så de datumen är inget jag lägger energi på just nu.
  • Bella829

Jag är så himla trött precis hela tiden, det är nog det tydligaste graviditetstecknet nästan. Vi har fått VUL 7/6. Känns som att allt är en enda lång väntan...

• Lewaize

Heeeeej! Hoppar gärna in här för vi plussade idag på RD 12 :D Testdag imån egentligen men gillar lördagar bättre ;)

Har haft gravidsymptom i nästan 1 vecka men trodde mer eller mindre att jag inbillade mig så jag struntade i dem. Testat både med testet man får av kliniken och ett digitalt vi köpte på apoteket imorses åh Jajjemän! Gravid 2-3 veckor :)

BF ska vara 26/1-18 om apparna har räknat rätt. Så nu hoppas vi på att den lille vill stanna kvar inne i värmen länge länge till framöver :D

påbörjad IVF april/maj 2018 med första barnet
  • Frax
    Lewaize skrev 2018-05-19 10:51:04 följande:

Heeeeej! Hoppar gärna in här för vi plussade idag på RD 12 :D Testdag imån egentligen men gillar lördagar bättre ;)

Har haft gravidsymptom i nästan 1 vecka men trodde mer eller mindre att jag inbillade mig så jag struntade i dem. Testat både med testet man får av kliniken och ett digitalt vi köpte på apoteket imorses åh Jajjemän! Gravid 2-3 veckor :)

BF ska vara 26/1-18 om apparna har räknat rätt. Så nu hoppas vi på att den lille vill stanna kvar inne i värmen länge länge till framöver :D

Härligt stort grattis!!
    Bella829 skrev 2018-05-19 00:37:52 följande:

Jag är så himla trött precis hela tiden, det är nog det tydligaste graviditetstecknet nästan. Vi har fått VUL 7/6. Känns som att allt är en enda lång väntan...

Jag är oxå megatrött först runt 14-16 på jobbet och sen somnar jag vid 21.. Men nytt är att jag vaknar för tredje natten i rad vid 04.00 på morgonen och efter att ha kissat för tredje gången den natten så är jag rätt vaken.. har lyckats somna om igen vid 6 tiden. Vanligtvis är jag kvällsmänniska, morgontrött och däremellan sover jag som en stock.. men men kära besvär :)
  • Jilka
    Frax skrev 2018-05-24 04:34:01 följande:
    Härligt stort grattis!!
    Bella829 skrev 2018-05-19 00:37:52 följande:

Jag är oxå megatrött först runt 14-16 på jobbet och sen somnar jag vid 21.. Men nytt är att jag vaknar för tredje natten i rad vid 04.00 på morgonen och efter att ha kissat för tredje gången den natten så är jag rätt vaken.. har lyckats somna om igen vid 6 tiden. Vanligtvis är jag kvällsmänniska, morgontrött och däremellan sover jag som en stock.. men men kära besvär :)
    Jag vaknar också vid kl 04 varje natt! Fast jag kissar och somnar om för det mesta :) Jag kissar ofta någon gång på natten även som ogravid, men hittills som gravid kissar jag kanske 3-4 ggr varje natt :) 

Är trött också, men har också nu förkylning med feber sen två dagar så jag vet inte riktigt vad som är vad. 
  • Lewaize

Har också analyserat mina symptom det senaste och det starkaste är att jag har ömma och spända/svullna bröst som står rakt ut som sillisar xD jag har små bröst i vanliga fall så detta välkomnas starkt :D

Sedan har jag molvärk som kommer och går väldigt kraftigt men det känns alltid mycket under dagarna/kvällarna. Men tror det mer under dagarna när jag jobbar :)

Även tröttheten som alla pratar om har slagit sina kraftiga rötter om mig det senaste. börjar redan runt 19.00 och jag somnar som en stock vid 21.00 och sover genom hela nätterna som en klubbad säl fram till 07.00 :P

Däremot känner jag inte speciellt mycket av illamåendet. Kan kännas av på morgonen precis innan jag ska käka eller om jag är hungrig. Men ingenting som är konstant och jag måste kräkas stup i kvarten. Hoppas att det håller sig borta ett tag till :P Min mamma berättade att hon aldrig har varit illamående eller kräkts under hennes 4 graviditeter så hoppas att det ska gå vägen för mig ock :)

Men! Det här med hurmörsvängningar! Det är inte så att jag börjar gråta hur som helst men mitt temperament går från 0-100 på 2 röda! Jobbar på en mellanstadie skola och ibland förtjänar väl inte barnen riktigt de tillsägelser som de får av mig just nu :?D

Hur känner ni alla med dessa symptom och icke-symptom?

påbörjad IVF april/maj 2018 med första barnet
  • Lumej

Hej! Såg den här tråden och hoppar in. Grattis till alla! ???? Vi är gravida i vecka 6+4 efter andra ivf-försöket (3:e insättningen). Är fortfarande sjukt nojig att det inte ska vilja stanna kvar men börja så smått hoppas att den här gången går det vägen! Har skrivit in oss på mvc och ska dit dagen efter vårt vul som är 11 juni.

Svar på tråden BF jan 2019 efter IVF