• Frax

BF jan 2019 efter IVF

Hej! Jag har precis plussat på stickan efter vårt första IVF försök. Kan inte riktigt tro det är sant och hoppas så klart det håller i sig <3 Vore kul att samla fler här som gått igenom IVF och plussat och följas åt, dela nya och gamla erfarenheter :)

• Svar på tråden BF jan 2019 efter IVF
  • Knäckebeck
    Sommarhopp skrev 2018-06-12 13:02:55 följande:

Livet är så himla orättvist! Var på vul igen igår och det visade sig att hjärtat vi fick se sist inte längre slår. Nu är det bara att vänta på att jag börjar blöda. Borde ske inom 1-2 veckor sa läkaren. Känns så jobbigt att gå omkring och veta att jag kommer få missfall, men inte när. Önskar bara att allt är över.

Fy vad hemskt! Beklagar verkligen :,(
  • Frax

Gjorde mitt kubtest idag- ultraljudet va fantastiskt och nackspalt och näsben såg fina och normala ut men när vi kom till blodprov blev allt hemskt. 1:22 gav blodprovet och en total med min ålder (37år) på 1:137. Riskgrupp och fick lämna blodprov på plats för nipt test. Nu väntar upp till 16 dgrs ångerfull väntan.

Har gråtit och ältat hela kvällen, är så rädd vill inte ngt ska vara fel :(

• Asteria
    Frax skrev 2018-06-19 22:51:36 följande:

Gjorde mitt kubtest idag- ultraljudet va fantastiskt och nackspalt och näsben såg fina och normala ut men när vi kom till blodprov blev allt hemskt. 1:22 gav blodprovet och en total med min ålder (37år) på 1:137. Riskgrupp och fick lämna blodprov på plats för nipt test. Nu väntar upp till 16 dgrs ångerfull väntan.

Har gråtit och ältat hela kvällen, är så rädd vill inte ngt ska vara fel :(

Förstår att det känns tungt, men vill ändå skicka med dig att 1:137 egentligen är en jättelåg risk. Det är ju mindre än 1 % risk, vilket är en mindre risk än att få missfall när som helst under hela graviditeten. Blir en lång väntan såklart på provsvaren, och det är orättvist att man hela tiden ska behöva oroa sig över något, men jag tror verkligen att allt kommer att bli bra. En kollega fick nyligen under 1:100 på trisomierna, och nipt visade att allt var lugnt. Håller alla tummar jag har, och hoppas du mår så bra det går de här veckorna.
  • Jilka

Idag var jag på mitt första UL (8+5). Där fick jag se en suddig men livlig krabat med ett hjärta som slog. Detta är mitt första barn och jag tyckte att det var mycket spännande att få se vad som finns där inne :) Det känns så absurt att tänka att en sticka med ett streck betyder någonting, detta gör det så himla mycket mer verkligt. Nu hoppas jag att allt ska gå bra kommande tre veckor då jag ska resa bort (och såklart sen också) :). 

Jobbigt med hög risk på KUB. Jag har tre och en halv vecka kvar innan jag ska göra det. Förstår att det måste vara en obehaglig väntan. 

• Olidligaväntan

Vi skulle vilja göra kubtest och har varit inställd på det, men när vi läser vad som gäller på vår ort så verkar dom bara erbjuda det till de som är över 35år.

Så det blir väl antagligen inget för våran del.

Men till veckan ska vi skriva in oss, så får väl veta rikigt då, antar jag :P

• myran
    Jilka skrev 2018-06-20 15:28:59 följande:

Idag var jag på mitt första UL (8+5). Där fick jag se en suddig men livlig krabat med ett hjärta som slog. Detta är mitt första barn och jag tyckte att det var mycket spännande att få se vad som finns där inne :) Det känns så absurt att tänka att en sticka med ett streck betyder någonting, detta gör det så himla mycket mer verkligt. Nu hoppas jag att allt ska gå bra kommande tre veckor då jag ska resa bort (och såklart sen också) :). 

Jobbigt med hög risk på KUB. Jag har tre och en halv vecka kvar innan jag ska göra det. Förstår att det måste vara en obehaglig väntan. 

Grattis Jilka!
  • Kaffe81

Hur går det för er alla? Hur mår ni? Har ni gjort ultraljud igen? Hur känns det för alla?

• Jilka
    Kaffe81 skrev 2018-06-28 11:20:16 följande:

Hur går det för er alla? Hur mår ni? Har ni gjort ultraljud igen? Hur känns det för alla?

Det går bra för mig - tror jag ;) Illamåendet har lugnat sig lite men kom tillbaka idag (är nu i v. 10+3), och från igår kom hungern tillbaka igen också. Den har varit lite bättre. Är nu galet hungrig igen och måste äta konstant typ. Hoppas det går över snart. Har också ett lock för örat men vet inte om det har med graviditeten att göra. Ska till den spanska motsvarigheten till en vårdcentral snart och hoppas att de kan hjälpa mig :)
  • Asteria

Vad roligt med aktivitet i tråden! Jag är i v 10+6 idag. Har haft några tuffa veckor och är sjukskriven efter en maginfluensa som tog den sista energin jag hade. Fortsätter kämpa med illamående, extrem trötthet, nästäppa etc och hoppas verkligen(!) att jag är en av dem som det går över för i andra trimestern. Vi står på väntelista till KUB eftersom det inte fanns tider på Östra sjukhuset i Gbg (som erbjuder KUB till alla f r o m 35 år). Är ganska nervös för det. Trots graviditetssymtom har man ju inte sett hjärtslag sedan v 7+0 och man vet ju aldrig. Men hoppas såklart. Hur går det för dig?
  • Olidligaväntan

För mig går det bra, bara lite illamående, en del yrsel, småhungrig och extremt trög mage..så måste köpa något åt den. För oss rullar det sakta på trots oro och det är en enda lång transportsträcka till rul, känns det som :P :)
Svar på tråden BF jan 2019 efter IVF