Kaffe81 skrev 2018-08-07 11:18:28 följande:
Fy vad segt!! Hoppas att svaret kommer snabbare i alla fall, håller tummarna så du vet innan jobbet! Jag mår fortfarande väldigt illa konstant, är i vecka 17 nu och har mått illa sedan vecka 7 så börjar nästan ge upp hoppet om att det kommer gå över. Kommer bli tufft att jobba hela dagar efter semestern när det enda jag vill efter lunchen är att lägga mig på soffan. Ska be om en läkartid nästa gång jag är hos barnmorskan och se om jag kan prova det starkare åksjuketabletterna man kan få utskrivet. Ser dock fram att börja jobba och berätta för alla! Har RUL veckan efter jobbet börjar så blir spännande att se så kan jag berätta sedan om allt ser bra ut.
myran skrev 2018-08-07 13:25:11 följande:
I v 19 nu och väntar otåligt på RUL nästa vecka. Känner inte av bebisen vilket känns märkligt eftersom jag kände sonen så himla tidigt. Men har moderkakan i framvägg denna gång. Oroar mig hela tiden, så det ska bli skönt med UL.
Fler än jag som lider av sköra slemhinnor nu under graviditeten? Jag blev förkyld och efter det är jag ännu mer hopplöst täppt och vaknar snörvlig med näsblod, hosta och uttorkad smärtande näsa och hals. Blir galen! Inte hjälper det med koksaltspray heller... Någon som har tips???
Jag började jobba idag efter semestern och har varit/är orolig för hur det ska gå. Är fortfarande illamående ibland men för mig har tröttheten varit värst. Upplever inte att det har blivit bättre och har också börjat ge upp tanken på en graviditet där jag mår bra. Tyvärr har den totala energilösheten (var ju helt sängliggande två veckor i somras bl a) gjort att jag blivit lite deppig. Så frustrerande att tröttheten känns så svår att påverka också, eller har ni tips?
Jag har också haft problem med nästäppa sedan tidigt i graviditeten! Jag har dock gått emot rekommendationerna och kör vanlig nässpray. Vet att man bara ska göra det i 10 dagar för att inte förvärra situationen, men ingenting annat hjälpte och en överläkare i mödrahälsovården på mitt jobb sa: "man är inte gravid i näsan så att..." Jag tog tacksamt emot de orden ;)