• Frax

BF jan 2019 efter IVF

Hej! Jag har precis plussat på stickan efter vårt första IVF försök. Kan inte riktigt tro det är sant och hoppas så klart det håller i sig <3 Vore kul att samla fler här som gått igenom IVF och plussat och följas åt, dela nya och gamla erfarenheter :)

• Svar på tråden BF jan 2019 efter IVF
  • Kaffe81
    Frax skrev 2018-07-18 18:26:04 följande:

Hej!

Jag fick 1:138 för trisomi 21. Allt va jättebra på ultraljudet så det kom som en chock. Blodprovet gav 1:22. Sen var barnmorskan så galet allvarlig så vi gick därifrån och kände nu är det över..

men sen efter 10 dgr (inkl helg och midsommar) så kom svaret normalt! Min pappa är av det mer analytiskaslaget och räknade snabbt ut att sannolikheten att allt är bra är 99,3% och om man bara tar blodprovet så 95,5% att allt är bra vilket ju nästan är larvigt att gå och oroa sig över. Så tänk så!!

Jag tror din bror har rätt kaffe81 ;) tror oxå vändningen från glatt och muntert sist till gravallvarligt skrämde livet ur mig. Vill inte gå in på RUL och få en kalldusch igen att ngt är fel el inte utvecklats som det ska. Vi kommer nog alltid oroa oss from den dagen vi plussade :)

Vet det ni går igenom är vidrigt! Fokusera på sannoliketen för att allt är bra, jag tror vår ivf spelar in. Min sambos bror är vän med en tjej som gör ultraljud och hon menar att det är ytterst ovanligt att ultraljud är bra och att det är ngt, man brukar se det.

Om ni kan gå in och kolla resultatet online så stämmer inte det där med kväll. Mitt lades upp 07.30 fre morgon.

Håller tummarna för oss!!

Jippie! Vi fick svar idag (efter 1:137 på 13 och 18):

?Analysen visar ett normalt antal av kromosom 13, 18 samt 21?

Vilken lättnad!!! Var så orolig att någon skulle ringa och säga att det inte såg bra ut. Gjorde NIPT-testet förra måndagen och fick brev hem idag tisdag. Så skönt!!!
  • Kaffe81
    Frax skrev 2018-07-18 18:26:04 följande:

Hej!

Jag fick 1:138 för trisomi 21. Allt va jättebra på ultraljudet så det kom som en chock. Blodprovet gav 1:22. Sen var barnmorskan så galet allvarlig så vi gick därifrån och kände nu är det över..

men sen efter 10 dgr (inkl helg och midsommar) så kom svaret normalt! Min pappa är av det mer analytiskaslaget och räknade snabbt ut att sannolikheten att allt är bra är 99,3% och om man bara tar blodprovet så 95,5% att allt är bra vilket ju nästan är larvigt att gå och oroa sig över. Så tänk så!!

Jag tror din bror har rätt kaffe81 ;) tror oxå vändningen från glatt och muntert sist till gravallvarligt skrämde livet ur mig. Vill inte gå in på RUL och få en kalldusch igen att ngt är fel el inte utvecklats som det ska. Vi kommer nog alltid oroa oss from den dagen vi plussade :)

Vet det ni går igenom är vidrigt! Fokusera på sannoliketen för att allt är bra, jag tror vår ivf spelar in. Min sambos bror är vän med en tjej som gör ultraljud och hon menar att det är ytterst ovanligt att ultraljud är bra och att det är ngt, man brukar se det.

Om ni kan gå in och kolla resultatet online så stämmer inte det där med kväll. Mitt lades upp 07.30 fre morgon.

Håller tummarna för oss!!

Vilken lättnad!!! Var så orolig att någon skulle ringa och säga att det inte såg bra ut. Gjorde NIPT-testet förra måndagen och fick brev hem idag tisdag. Så skönt!!!
  • Jilka

Grattis!!! Åååh vad jag hoppas att jag får samma svar snart!!!

• Asteria
    Kaffe81 skrev 2018-07-24 13:11:22 följande:

Grattis!! Så skönt att få veta att allt är bra och bara kunna fokusera på bebis <3
  • Frax
    Kaffe81 skrev 2018-07-24 13:12:21 följande:

Hurra! Vet hur det känns! Tortyr att gå och vänta- njut nu av att livet åter kan gå vidare :)
  • Jilka

Idag var jag och tog ett nytt blodprov till NIPT, för de hittade inte tillräckligt mycket DNA i det förra. Så det innebär 2-3 veckors väntan till, men jag hoppas ändå att det går snabbare... Har läst att det är ca 5% som behöver ta om blodproven, känns ju surt att ständigt hamna bland de fem procenten. :( Hade som hoppats att jag skulle veta innan jag går tillbaka till jobbet nästa fredag, då det syns ganska mycket på mig. 

Well well, lite rant... Hur mår ni i värmen? Någon mer än jag som fortfarande mår lite illa? 

• Frax
    Jilka skrev 2018-08-02 16:07:08 följande:

Idag var jag och tog ett nytt blodprov till NIPT, för de hittade inte tillräckligt mycket DNA i det förra. Så det innebär 2-3 veckors väntan till, men jag hoppas ändå att det går snabbare... Har läst att det är ca 5% som behöver ta om blodproven, känns ju surt att ständigt hamna bland de fem procenten. :( Hade som hoppats att jag skulle veta innan jag går tillbaka till jobbet nästa fredag, då det syns ganska mycket på mig. 

Well well, lite rant... Hur mår ni i värmen? Någon mer än jag som fortfarande mår lite illa? 

Nä fy! Stackars dig det är ju inte klokt vilken otur!! Men det kommer vara ett bra resultat jag håller alla tummar att det går fort och blir bra!!

Jag är i Italien i 34 graddrs värme.. har gått rätt bra, vi har varit inne mer än normalt på dagarna när det varit som varmast. Som tur var släppte det värsta tröttheten veckan innan vi åkte hit så jag har orkat hela tiden. Illamående har jag klarat mig helt ifrån tack och lov.

Skriv så snart du får svar, tänker på dig och usch fy vad jag tucker synd om dig för detta!
  • Kaffe81
    Jilka skrev 2018-08-02 16:07:08 följande:

Fy vad segt!! Hoppas att svaret kommer snabbare i alla fall, håller tummarna så du vet innan jobbet! Jag mår fortfarande väldigt illa konstant, är i vecka 17 nu och har mått illa sedan vecka 7 så börjar nästan ge upp hoppet om att det kommer gå över. Kommer bli tufft att jobba hela dagar efter semestern när det enda jag vill efter lunchen är att lägga mig på soffan. Ska be om en läkartid nästa gång jag är hos barnmorskan och se om jag kan prova det starkare åksjuketabletterna man kan få utskrivet. Ser dock fram att börja jobba och berätta för alla! Har RUL veckan efter jobbet börjar så blir spännande att se så kan jag berätta sedan om allt ser bra ut.
  • myran
    Kaffe81 skrev 2018-08-07 11:18:28 följande:

Fy vad segt!! Hoppas att svaret kommer snabbare i alla fall, håller tummarna så du vet innan jobbet! Jag mår fortfarande väldigt illa konstant, är i vecka 17 nu och har mått illa sedan vecka 7 så börjar nästan ge upp hoppet om att det kommer gå över. Kommer bli tufft att jobba hela dagar efter semestern när det enda jag vill efter lunchen är att lägga mig på soffan. Ska be om en läkartid nästa gång jag är hos barnmorskan och se om jag kan prova det starkare åksjuketabletterna man kan få utskrivet. Ser dock fram att börja jobba och berätta för alla! Har RUL veckan efter jobbet börjar så blir spännande att se så kan jag berätta sedan om allt ser bra ut.

Jag är i v19 och har också mått illa tills nyligen. Kom på att det beror på vad och hur jag äter Undviker nu att äta för mycket, för lite, för sällan, för mycket av sött och fett. Nu mår jag knappt illa alls! Kräktes dock igår när jag tryckte i mig en massa godis, att man inte lär sig haha!

Självklart kan ditt illamående bero på annat, men kanske värt att prova? Annars får du nog Lergigan utskrivet, be om Lergigan comp, mer effektivt och du slipper bli trött av dem
  • myran

I v 19 nu och väntar otåligt på RUL nästa vecka. Känner inte av bebisen vilket känns märkligt eftersom jag kände sonen så himla tidigt. Men har moderkakan i framvägg denna gång. Oroar mig hela tiden, så det ska bli skönt med UL.

Fler än jag som lider av sköra slemhinnor nu under graviditeten? Jag blev förkyld och efter det är jag ännu mer hopplöst täppt och vaknar snörvlig med näsblod, hosta och uttorkad smärtande näsa och hals. Blir galen! Inte hjälper det med koksaltspray heller... Någon som har tips???

Svar på tråden BF jan 2019 efter IVF