• Frax

BF jan 2019 efter IVF

Hej! Jag har precis plussat på stickan efter vårt första IVF försök. Kan inte riktigt tro det är sant och hoppas så klart det håller i sig <3 Vore kul att samla fler här som gått igenom IVF och plussat och följas åt, dela nya och gamla erfarenheter :)

• Svar på tråden BF jan 2019 efter IVF
  • Kaffe81
    Asteria skrev 2018-07-02 18:36:38 följande:

Vad roligt med aktivitet i tråden! Jag är i v 10+6 idag. Har haft några tuffa veckor och är sjukskriven efter en maginfluensa som tog den sista energin jag hade. Fortsätter kämpa med illamående, extrem trötthet, nästäppa etc och hoppas verkligen(!) att jag är en av dem som det går över för i andra trimestern. Vi står på väntelista till KUB eftersom det inte fanns tider på Östra sjukhuset i Gbg (som erbjuder KUB till alla f r o m 35 år). Är ganska nervös för det. Trots graviditetssymtom har man ju inte sett hjärtslag sedan v 7+0 och man vet ju aldrig. Men hoppas såklart. Hur går det för dig?

Det går bra här med! Är i vecka 11+2 nu och ska göra KUB på måndag och även inskrivning hos barnmorskan samma dag. Mår fortfarande illa, varierar lite från dag till dag men idag rätt mycket och väldigt trött, även nästäppa ibland och en del molvärk. Hoppas också att den härliga tiden i andra trimetern infinner sig för mig Ska bli väldigt skönt att göra ultraljud igen på måndag och se så att räkan växt till sig till en mini-människa. <3
  • Frax
    Kaffe81 skrev 2018-06-28 11:20:16 följande:

Hur går det för er alla? Hur mår ni? Har ni gjort ultraljud igen? Hur känns det för alla?

Här har lugnet återinfunnit sig. Fick dåligt resultat på kub och fasansfulla dagar följde medan vi väntade på nipt resultat men i fredags kom svaret att allt är normalt. Försöker njuta nu och sluta oroa mig så mkt. Är i v15 (14+1) och är fortfarande hungrig men mest akut är det vid 4-5 på morgonen?! Vaknar och kan inte somna om, går upp och äter en macka och sen somnar jag som en stock. Har alltid tvingat i mig frukost förr men nu skulle jag inte klara mig utan ;)
  • Bloggsombearbetning

Vad roligt att läsa hur det går för er andra och vad skönt Frax att ni fick bra besked efter NIPT!

Jag gick in i v.13 idag (gravid efter IVF-behandling nr 3) och firade det med att gå på inskrivningssamtal på MVC:) Illamåendet är i stort sett bortblåst och jag känner mig inte riktigt lika trött längre. Nu inväntar vi KUB nästa vecka med en blandning av spänning, förväntan och oro!

• Asteria
    Bloggsombearbetning skrev 2018-07-03 21:53:44 följande:

Vad roligt att läsa hur det går för er andra och vad skönt Frax att ni fick bra besked efter NIPT!

Jag gick in i v.13 idag (gravid efter IVF-behandling nr 3) och firade det med att gå på inskrivningssamtal på MVC:) Illamåendet är i stort sett bortblåst och jag känner mig inte riktigt lika trött längre. Nu inväntar vi KUB nästa vecka med en blandning av spänning, förväntan och oro!

Vad roligt att du skriver! Jag har nämligen följt din blogg tidigare men hade glömt adressen :D Grattis till hjärtslag i v 10 och lycka till på KUB nästa vecka!
  • Bloggsombearbetning
    Asteria skrev 2018-07-03 22:26:20 följande:

Vad roligt att du skriver! Jag har nämligen följt din blogg tidigare men hade glömt adressen :D Grattis till hjärtslag i v 10 och lycka till på KUB nästa vecka!

Åh, vad roligt! Tack så mycket!
    Asteria skrev 2018-07-03 22:26:20 följande:

Åh, vad roligt! Tack, det känns nervöst men skönt att det äntligen är dags!

Hoppas att du mår bättre snart och att vi snart kan meddela båda två att KUB-testen gått bra:)
  • myran

Jag gör mitt UL på måndag. Är då i v.15, barnmorskan hade glömt skicka in remissen... Men då kanske vi får se lite mer än om det varit tidigare!

Hoppas bara allt ser bra ut, är orolig då jag hade en kraftig blödning i v 7.

• Bloggsombearbetning
    myran skrev 2018-07-04 22:49:11 följande:

Jag gör mitt UL på måndag. Är då i v.15, barnmorskan hade glömt skicka in remissen... Men då kanske vi får se lite mer än om det varit tidigare!

Hoppas bara allt ser bra ut, är orolig då jag hade en kraftig blödning i v 7.

Jag håller tummarna för att allt går bra! Lycka till!
  • Knäckebeck

Var på ultraljud idag (vecka 12 + 2), allt såg jättefint enligt BM som kunde se väldigt tydligt och lätt. KUB testet gick bra vilket kändes som en stor lättnad. Nu känns det äntligen som jag vågar blicka framåt :)

Mådde ganska dåligt mellan v9-11 med yrsel, andfåddhet och kraftigt illamående när jag rörde mig. Jag var sjukskriven ungefär en vecka då kunde bara ligga ner. När illamåendet lugnade ner sig kom foglossningarna. Eftersom jag sedan flera år haft kronisk värk i större delen av kroppen och redan har ont i ryggen har jag fått en tid avsatt till en sjukgymnast.

• Jilka

Hej!

Är det någon av er som har ont i lederna? Jag har precis gått in i vecka 12 (11+0) och idag har jag ont i knän, vrister och handleder. Förra veckan kändes det så någon dag men försvann sen. Jag har också ont i ligamenten (tror jag, det liksom sträcker och drar i äggstockstrakten, det kan man väl tänka sig är ligamenten?) Och i ryggen och en känsla som strålar ner i rumpan. Ska googla lite men nyfiken på om någon av er som ju är i samma "fas" känner likadant? 

• Asteria
    Jilka skrev 2018-07-06 20:59:58 följande:

Hej!

Är det någon av er som har ont i lederna? Jag har precis gått in i vecka 12 (11+0) och idag har jag ont i knän, vrister och handleder. Förra veckan kändes det så någon dag men försvann sen. Jag har också ont i ligamenten (tror jag, det liksom sträcker och drar i äggstockstrakten, det kan man väl tänka sig är ligamenten?) Och i ryggen och en känsla som strålar ner i rumpan. Ska googla lite men nyfiken på om någon av er som ju är i samma "fas" känner likadant? 

Jag känner lika! Eller inte när det gäller lederna. Men däremot känner jag av (vad jag tror är) ligamenten, och har gjort det nästan ända sedan plusset. Det känns exakt som stick, eller t o m hugg ibland. I början blev jag orolig, men eftersom det pågått så länge + google så blev jag lugn. Har också ont i ryggen emellanåt. Nu väntar jag på KUB på fredag, ihhh
Svar på tråden BF jan 2019 efter IVF