• Frax

BF jan 2019 efter IVF

Hej! Jag har precis plussat på stickan efter vårt första IVF försök. Kan inte riktigt tro det är sant och hoppas så klart det håller i sig <3 Vore kul att samla fler här som gått igenom IVF och plussat och följas åt, dela nya och gamla erfarenheter :)

• Svar på tråden BF jan 2019 efter IVF
  • Jilka
    Lewaize skrev 2018-05-25 15:54:44 följande:

Har också analyserat mina symptom det senaste och det starkaste är att jag har ömma och spända/svullna bröst som står rakt ut som sillisar xD jag har små bröst i vanliga fall så detta välkomnas starkt :D

Sedan har jag molvärk som kommer och går väldigt kraftigt men det känns alltid mycket under dagarna/kvällarna. Men tror det mer under dagarna när jag jobbar :)

Även tröttheten som alla pratar om har slagit sina kraftiga rötter om mig det senaste. börjar redan runt 19.00 och jag somnar som en stock vid 21.00 och sover genom hela nätterna som en klubbad säl fram till 07.00 :P

Däremot känner jag inte speciellt mycket av illamåendet. Kan kännas av på morgonen precis innan jag ska käka eller om jag är hungrig. Men ingenting som är konstant och jag måste kräkas stup i kvarten. Hoppas att det håller sig borta ett tag till :P Min mamma berättade att hon aldrig har varit illamående eller kräkts under hennes 4 graviditeter så hoppas att det ska gå vägen för mig ock :)

Men! Det här med hurmörsvängningar! Det är inte så att jag börjar gråta hur som helst men mitt temperament går från 0-100 på 2 röda! Jobbar på en mellanstadie skola och ibland förtjänar väl inte barnen riktigt de tillsägelser som de får av mig just nu :?D

Hur känner ni alla med dessa symptom och icke-symptom?

Haha, jag jobbar på ett högstadie och kände lite samma sak, men nu funderar jag på om det verkligen var hormoner eller om det var att jag helt plötsligt började dra ner rejält på kaffet (fram till plusset drack jag ca en halv kopp kaffe om dagen bara, mot kanske 2,5 koppar annars :) Nu unnar jag mig iallafall en hel kopp kaffe och en liten kopp te :) )

Brösten känns men inte alls farligt, mensvärken kändes rätt mkt men nu känns den bara ibland. Kanske är det iof för att jag är förkyld så den liksom "glöms bort" bakom hosta och snor istället... 
  • Bella829

Jag tycker många symptom har avtagit lite dem här veckan. Känner lite mindre i brösten och ingen molvärk nästan. Är fortfarande trött och kissnödig. Man blir ju som nojig att nåt ska gå fel på vägen. Skulle vilja att tiden går snabbare till VUL som vi har 7 juni.

• Sally2012

Hej allihop

Jag har bf 29/1 efter ivf/icsi. Har ömma bröst, illamående och tröttheten har slagit till.

Jag har ett barn sedan innan (mars-13) hon blev till på första försöker. Men med denna lilla filur försökte vi 1,5år innan vi tog tag i utredning. Vi får reda på att min man har kraftigt nedsatt spermieantal och jag har lite dålig äggreserv. Äntligen väntar vi en liten skrutt ?

• Lewaize
    Jilka skrev 2018-05-25 18:31:32 följande:

Haha, jag jobbar på ett högstadie och kände lite samma sak, men nu funderar jag på om det verkligen var hormoner eller om det var att jag helt plötsligt började dra ner rejält på kaffet (fram till plusset drack jag ca en halv kopp kaffe om dagen bara, mot kanske 2,5 koppar annars :) Nu unnar jag mig iallafall en hel kopp kaffe och en liten kopp te :) )

Brösten känns men inte alls farligt, mensvärken kändes rätt mkt men nu känns den bara ibland. Kanske är det iof för att jag är förkyld så den liksom "glöms bort" bakom hosta och snor istället... 

Första gången igår som jag tyckte att kaffet smakade äckligt. Trodde att det berodde på att kompisen hade ett annat märke men samma sak är det idag! Har inte kännt någon metallsmak men kaffet och apelsinjuicen smakar inte som det ska längre :(

Har haft huvudvärk på morgonen den senaste veckan som inte går bort förens efter 1-2 timmar. Dricker ca 2-3 L per dag så det borde inte vara någon vätskebrist.

Men men! Nu på morgonen har jag kännt sv lite illamående ock, hoppas inte att jag kommer börja spy de närmsta dagarna!

Kännde verkligen att jag är medlem i positiva klubben har nu asså xP

Det blir säkert bättre framöver :)
    påbörjad IVF april/maj 2018 med första barnet
  • Bella829

Har fått lite blodblandade flytningar och lätt mensvärk i några dagar. Någon fler som har så?

• Olidligaväntan

Hoppar in här jag också.

Idag var vi på det tidiga ultraljudet och vi fick se hjärtat slå. Har varit så nojjig innan, och har ett tidigare tidigt missfall i bagaget. Nu vågar vi tro lite mer att det kanske går vägen denna gång. Detta var vår 4:e ivf.

• Jilka

Hej!
    Hur går det med er andra och era symptom? Jag är i v. 5+6 idag och illamåendet började för några dagar sen. Har kräkts en del, men det har varit i samband med hosta i min överjävliga förkylning. Fick hostmedicin på VC i tisdags, så nu är det bättre, men är lite nervös över att ta den. Det finns ingen forskning som visar ett samband mellan den och missfall, sa läkaren, men den innehåller någonting morfinliknande och (lite lite) alkohol. Men jag ser iochförsig inte något annat alternativ, för jag står inte ut med hostan. Kunde inte säga en mening eller dra ett djupt andetag utan att hosta. Men iallafall, illamåendet är kvar men idag har jag inte kräkts då hostan är bättre, så jag hoppas att det inte ska bli mer. Jag klarar också illamåendet ok om jag tar en postafen när det är som värst, och sen äter regelbundet men lite. Haha kan dock endast äta viss mat just nu. Ska bli intressant att se hur det går på jobbet nästa vecka, har varit sjukskriven denna, då jag bland annat äter pedagogisk måltid ibland... :)

• Jilka
    Olidligaväntan skrev 2018-05-31 15:41:30 följande:

Hoppar in här jag också.

Idag var vi på det tidiga ultraljudet och vi fick se hjärtat slå. Har varit så nojjig innan, och har ett tidigare tidigt missfall i bagaget. Nu vågar vi tro lite mer att det kanske går vägen denna gång. Detta var vår 4:e ivf.

Grattis! Jag längtar till 20/6 juni då det är min tur :) 
  • Loven

Hej!

Hoppar in här med. Plussade igår första ivf:en med andra barnet (även 1:a ivf). Hoppas nu allt rullar på som önskat.

Mitt tidiga vul är inbokat 21/6. Sjukt länge tills dess...men det är å andra sidan ännu längre rid till årsskiftet.

• mrsrahmati

Hej alla! Jag hoppar in här också. Jag plussade igår för första gången i mitt liv, är helt i extas! Jag och mannen började försöka i början av april efter att jag tog ut min hormonspiral, och nu tog det sig på andra försöket. Är så glad och hoppas allt går vägen nu!

Jag har inte riktigt koll på hur man beräknar hur långt in man är i graviditeten, men jag tror att jag hade ÄL ungefär 11 maj och då lyckades vi få till att ha sex precis då. Sen kom inte mensen på samma tid som den gjorde förra månaden. Trodde först det var hormonerna som spökade efter spiralen som det gjorde förra månaden (hade en mens efter uttag av spiralen, osäker på om jag hade ÄL då), men det var det inte! Istället plussade jag! 

Än så länge mår jag bra, det är ju så tidigt. Mina tidiga symptom har varit konstant molvärk i livmodern, samt att jag varit SÅ hungrig hela tiden! 

Hur mår ni och vad känner ni för symptom? Ska bli spännande att följa allas resor och så hoppas jag att vi alla får friska små bebisar i blrjan av nästa år. Kram! 

Svar på tråden BF jan 2019 efter IVF