Jilka skrev 2018-07-18 15:13:13 följande:
Jag går också i väntans tider på NIPT efter risk 1: 88 för trisomi 18 och 21. Vad fick ni? Allt såg (som jag förstod det) bra ut på UL så det är mina blodvärden som drar ner. Försöker tänka att fram till nyss gick jag ju och oroade mig för en 20% risk för missfall, så vad är då en 1,2%-risk för trisomi 18 (som är det jag oroar mig klart mest för). Är nu i v. 13, snart 14, så den 20%-iga missfallsrisken är ju iallafall betydligt mindre. Blodprov till NIPT skickades i måndags, så nu är det bara att vänta...
Hur lång tid tog det för dig att få svar på NIPT?
Var det blodprovet som drog ner för er också Frax och Kaffe81? Det sägs ju att det lätt blir missvisande när man gjort IVF men jag trodde systemet skulle "åtgärda" det. Jag hoppas ändå att det är därför jag fått en relativt "stor" risk.
Hej!
Jag fick 1:138 för trisomi 21. Allt va jättebra på ultraljudet så det kom som en chock. Blodprovet gav 1:22. Sen var barnmorskan så galet allvarlig så vi gick därifrån och kände nu är det över..
men sen efter 10 dgr (inkl helg och midsommar) så kom svaret normalt! Min pappa är av det mer analytiskaslaget och räknade snabbt ut att sannolikheten att allt är bra är 99,3% och om man bara tar blodprovet så 95,5% att allt är bra vilket ju nästan är larvigt att gå och oroa sig över. Så tänk så!!
Jag tror din bror har rätt kaffe81 ;) tror oxå vändningen från glatt och muntert sist till gravallvarligt skrämde livet ur mig. Vill inte gå in på RUL och få en kalldusch igen att ngt är fel el inte utvecklats som det ska. Vi kommer nog alltid oroa oss from den dagen vi plussade :)
Vet det ni går igenom är vidrigt! Fokusera på sannoliketen för att allt är bra, jag tror vår ivf spelar in. Min sambos bror är vän med en tjej som gör ultraljud och hon menar att det är ytterst ovanligt att ultraljud är bra och att det är ngt, man brukar se det.
Om ni kan gå in och kolla resultatet online så stämmer inte det där med kväll. Mitt lades upp 07.30 fre morgon.
Håller tummarna för oss!!