Lewaize skrev 2018-06-08 17:13:15 följande:
Hallå damer! Kul att läsa om allas symptom och VUL :D
Själv har man varit sjukskriven sedan i måndags pga illamåendet från helvetet. Fått medicin utskriven nu som funkar ganska bra ändå, Lergigan, mår inte alls illa på samma sätt men är istället yr och väldigt trött hela tiden. Men hellre det än illamående!
Har ni här inne funderat på att skapa en fb grupp med oss som gjort ivf för januaribäbisar :)?
En annan fråga som jag och sambon funderar påse dett med KUB och fosterdiagnostik över lag. Vi är. Lite kluvna i frågan faktiskt. Vi gjorde IVF privat och lagt ner mycket pengar för att få detta barnet. Om det då skulle visa sig att det är något fel på barnet så tror inte vi att vi kommer ta bort det ändå, om det inte är jättesjukt vill säga. Hur har ni resonerat kring allt detta?
Var vände du dig för att få Legrigan? Till VC eller barnmorska? Jag ska på inskrivningssamtal om en dryg vecka och tänkte fråga då. Har inte behövt vara sjukskriven, men mår illa exakt hela dagen och har svårt att tänka på nåt annat. På tisdag ska jag åka med mina elever på klassresa, med en övernattning. Det känns lite läskigt. Har inte kräkts så mycket, men några gånger har det ju hänt. Postafen och Seaband hjälpte lite i början, men känns inte som att de gör någon skillnad längre. Det är svårt att veta hur "illa" det ska vara för att man ska få Legrigan tycker jag. Vill inte stoppa i mig mer än nödvändigt och många har det ju så mycket värre än jag, men samtidigt känns det rätt tungt att behöva härda sig igenom detta i flera veckor till...
Jag har funderat på KUB och tänkt att jag ändå vill göra det. Som jag känner nu så kan jag inte tänka mig att avbryta graviditeten pga downs, men jag är ju ensamstående och känner att jag också måste vara rimlig om det är någon av de andra trisomierna som kan innebära så oerhört sjuka barn. Har dock inte stenkoll på det än, utan ska vänta till inskrivningssamtalet och fråga dem lite.
Jag kan vara med i FB-grupp =)