• Anonym (Stan Smith)

Hur rädda är kvinnor för män?

Som man så är jag alltid medveten om att en kvinna jag träffar på tu man hand kan vara på sin vakt då det finns många män som uppför sig illa och som våldtar i värsta fall. Det är inte konstigt att kvinnor inte har one-night-stands längre i så hög utsträckning som förr.

Men ibland undrar jag hur rädda och försiktiga kvinnor egentligen är när de träffar mig eller någon annan man. Finns det en ständig rädsla, eller infinner den sig bara i vissa sammanhang?

Om ni har en manlig bekant, och om ni då är med denne på tu man hand, är ni alltid då beredd på det värsta, eller tänker ni inte på det och mer bara chillar?

• Svar på tråden Hur rädda är kvinnor för män?
  • punktslash
    Anonym (jätterädd) skrev 2018-05-18 00:00:36 följande:
    Jag visste att det inte skulle ge något att prata med dig. Man kan inte diskutera kring fantasier. "Kvinnor är visst det våldsamma för det har jag minsann drömt en gång och sett på en film. Alla kommunanställda är sprutnarkomaner, det är bara det att det inte anmäls! Jorden är platt men regeringen mörkar det!"
    Det finns flera stora undersökningar som kommit fram till samma resultat, i förhållanden är det lika vanligt att kvinnan misshandlar mannen (fysiskt), som att mannen misshandlar kvinnan.

Bland det grova våldet är dock männen klart överrepresenterade.

Män ännu mindre anmälningsbenägna - antagligen för att det ses som en svaghet att bli misshandlad av en kvinna, och kanske för att det våldet männen utsätts för är mildare.

De förhållanden som har minst våld är för övrigt de med homosexualla män!
  • Anonym (Yabo)

Många folk tycker att israels nationalsång "Toy" är feministisk och manshatande. Men det är den inte. Pojkar kan vara dumma mot pojkar också. Israels nationalsång är antingen en feministisk sång eller en mobbning-sång.

Jag tycker också att melodin är rolig och sången är bra. Orden är inte så viktiga, tänker jag.

• punktslash
    Anonym (Yabo) skrev 2018-05-18 14:03:59 följande:

Många folk tycker att israels nationalsång "Toy" är feministisk och manshatande. Men det är den inte. Pojkar kan vara dumma mot pojkar också. Israels nationalsång är antingen en feministisk sång eller en mobbning-sång.

Jag tycker också att melodin är rolig och sången är bra. Orden är inte så viktiga, tänker jag.

Israels nationalsång är Hatikvah.
  • Kirenaj68
    Anonym (Stan Smith) skrev 2018-05-16 21:51:27 följande:

Som man så är jag alltid medveten om att en kvinna jag träffar på tu man hand kan vara på sin vakt då det finns många män som uppför sig illa och som våldtar i värsta fall. Det är inte konstigt att kvinnor inte har one-night-stands längre i så hög utsträckning som förr.

Men ibland undrar jag hur rädda och försiktiga kvinnor egentligen är när de träffar mig eller någon annan man. Finns det en ständig rädsla, eller infinner den sig bara i vissa sammanhang?

Om ni har en manlig bekant, och om ni då är med denne på tu man hand, är ni alltid då beredd på det värsta, eller tänker ni inte på det och mer bara chillar?

Kvinnor har inte lika många engångsligg som förr, säger du. Vad grundar du det på? Finns det statistik på det?
  • gangstah91
    Anonym (Yabo) skrev 2018-05-18 14:48:46 följande:
    Nej, den heter "Toy".
    Och Sveriges heter Dance You Off?
  • punktslash
    Anonym (Yabo) skrev 2018-05-18 14:48:46 följande:
    Nej, den heter "Toy".
    Och Sveriges nationalsång, som bl.a. spelas då Tre kronor vinner hockeymatcher, är det Dance you off?
  • punktslash
    gangstah91 skrev 2018-05-18 14:56:07 följande:
    Och Sveriges heter Dance You Off?
    Ha, du slog mig med någon sekund där!Skrattande
  • Anonym (Lena)

Ha alltid ögonsprej eller vad det heter och lär dig självförsvar!

• Anonym (Stan Smith)
    Anonym (Lena) skrev 2018-05-18 15:01:23 följande:

Ha alltid ögonsprej eller vad det heter och lär dig självförsvar!

Pepparsprej
Svar på tråden Hur rädda är kvinnor för män?