• Anonym (Stan Smith)

Hur rädda är kvinnor för män?

Som man så är jag alltid medveten om att en kvinna jag träffar på tu man hand kan vara på sin vakt då det finns många män som uppför sig illa och som våldtar i värsta fall. Det är inte konstigt att kvinnor inte har one-night-stands längre i så hög utsträckning som förr.

Men ibland undrar jag hur rädda och försiktiga kvinnor egentligen är när de träffar mig eller någon annan man. Finns det en ständig rädsla, eller infinner den sig bara i vissa sammanhang?

Om ni har en manlig bekant, och om ni då är med denne på tu man hand, är ni alltid då beredd på det värsta, eller tänker ni inte på det och mer bara chillar?

• Svar på tråden Hur rädda är kvinnor för män?
  • Anonym (man)
    Akira Öken skrev 2018-05-18 16:52:08 följande:
    Visst vore det fantastiskt om man kunde välja vilken samhällsstruktur man vill leva i!

"Dra in andra i era problem"? Ja, om ni kunde sluta med det. Detta är ju ett mans-problem som går ut över kvinnor. Så sluta gärna beter er illa, misshandla och våldta. När ni ändå håller på vore det asschysst om ni även slutade förlöjliga kvinnor.
    Vilka strukturer är det du talar om?
    Varför ska män som inte våldtar och misshandlar ta ansvar för vad andra män gör? Tycker du det är lika rationellt att män ber kvinnor ta kollektivt ansvar för vad vissa kvinnor gör?

På vilket sätt menar du att ifrågasätta kvinnors synpunkter och argument är detsamma som att fölöjliga? Får kvinnor inte får ifrågasättas eller kritiseras?
  • Anonym (man)
    Årsta skrev 2018-05-18 17:11:52 följande:

Skulle säga att män är rädda för kvinnor,efter meetoo så törs man knappt bjuda på kaffe än mer råka röra en kvinna.

Anonym (Stan Smith) skrev 2018-05-18 17:18:35 följande:
    Sån har jag alltid varit, men nu är jag ännu mer försiktig. Fast nu får allt tjejerna börja agera lite och inte bara förvänta sig bli uppvaktade, om män o kvinnor ska kunna bilda par framöver.
    Utöver parbildning så kan man fråga sig hur många kvinnor som inte lyckas tjatat till sig förmåner eller beslut till sin favör för att manlig chefer eller kollegor inte vågar ta en konflikt med dem för att inte riskera att bli anmälda för trakasserier?

Gränsen mellan ifrågasättande och kritik och kränkning verkar vara minst luddig. Många kvinnor verkar tolka att inte alltid få som man vill som grovt kränkande.
  • gangstah91
    punktslash skrev 2018-05-18 14:57:25 följande:
    Ha, du slog mig med någon sekund där!Skrattande
    Hade jag dubbelkollat några sekunder längre kanske du hade varit först, fast vem fan bryr sig? Du har inte mindre fel för det!
  • gangstah91
    Akira Öken skrev 2018-05-18 16:53:02 följande:
    Nej.
    Vore verkligen på sin plats att du skriver en redogörelse för varför jag har fel, när du ändå vill kritisera vad jag säger.
  • gangstah91
    Akira Öken skrev 2018-05-18 16:58:23 följande:
    Jag har inte påstått något som motsäger det du skriver. Det jag undrar är vad det har med trådens tema att göra?
    Ja rädsla och våld går hand i hand, vad fan tror du att vi snackar om?
  • Akira Öken
    Anonym (man) skrev 2018-05-18 12:00:06 följande:

Vilka strukturer är det du syftar på? Inte ens feministerna själva är tydligen överens om dessa påstådda strukturer. Det verkar framför alt vara radikalfeministerna som svurmar för "patriarkat" och strukturell förtryck av kvinnor.

Det är ganska självklart att "dessa män" kommer ha jävligt svårt att lyssna på varenda foliehatt med alldeles för stor offerkofta som kommer med hittepåteorier om strukturellt förtryck utan att ha något faktiskt att stödja sig på och verkar mest se det som någon slags ursäkt för att bete sig minst lika illa som det man säger sig kämpa mot. DET om något försvårar en förändring. Vill man bli tagen på allvar så ska man kanske komma med sakliga argument och inte en massa löjliga känsloargument om att man KÄNNER sig ditten och datten... en upplevd kränkning är inte detsamma som en faktiskt kränkning och det verkar många feminister ha väldigt svårt för att se skillnad på. 

Mitt inlägg var ett svar på en fråga som handlade om mäns behov av att hävda sina personliga åsikter i en tråd som handlar om kvinnors rädsla för män.

Välkommen med egna förklaringsmodeller för att förklara mäns behov att hävda sin rätt till att förlöjliga kvinnors upplevelser och bre ut sina åsikter i en tråd om kvinnors rädsla där frågan ställs till kvinnor.
  • Akira Öken
    Anonym (Stan Smith) skrev 2018-05-18 17:05:14 följande:

Varför skriver du att "ni" ska sluta bete er illa, vålta och misshandla? Vi ä ju individer, där bara en liten del av "oss" uppför oss så.

För att trådens tema handlar om kvinnors rädsla för män och inte om kvinnors rädsla för enskilda individer.
  • Akira Öken
    Anonym (man) skrev 2018-05-18 17:21:57 följande:

Vilka strukturer är det du talar om?

Varför ska män som inte våldtar och misshandlar ta ansvar för vad andra män gör? Tycker du det är lika rationellt att män ber kvinnor ta kollektivt ansvar för vad vissa kvinnor gör?

På vilket sätt menar du att ifrågasätta kvinnors synpunkter och argument är detsamma som att fölöjliga? Får kvinnor inte får ifrågasättas eller kritiseras?

Läs gärna det inlägg jag svarade på. Jag syftar på samhällstrukturer, du kan själv välja några av de som passar temat.

Jag tycker inte det är rimligt att någon ska ta ett kollektivt ansvar för något som en liten grupp eller få individer, män eller kvinnor gör. Men när det handlar om samhällsproblem tycker jag att det kollektiva ansvaret både som individ och kopplat till olika former av grupptillhörighet är en självklarhet.
  • Anonym (E.)
    Anonym (Stan Smith) skrev 2018-05-18 17:05:14 följande:

Varför skriver du att "ni" ska sluta bete er illa, vålta och misshandla? Vi ä ju individer, där bara en liten del av "oss" uppför oss så.

Så kan det vara,men det är inget som jag som kvinna kan se direkt på en man ,om han ska skada mig sen.Jag är inte synsk tyvärr.

• Anonym (Yabo)

Familjeskit är väldigt feministiskt

Svar på tråden Hur rädda är kvinnor för män?