• Anonym (Stan Smith)

Hur rädda är kvinnor för män?

Som man så är jag alltid medveten om att en kvinna jag träffar på tu man hand kan vara på sin vakt då det finns många män som uppför sig illa och som våldtar i värsta fall. Det är inte konstigt att kvinnor inte har one-night-stands längre i så hög utsträckning som förr.

Men ibland undrar jag hur rädda och försiktiga kvinnor egentligen är när de träffar mig eller någon annan man. Finns det en ständig rädsla, eller infinner den sig bara i vissa sammanhang?

Om ni har en manlig bekant, och om ni då är med denne på tu man hand, är ni alltid då beredd på det värsta, eller tänker ni inte på det och mer bara chillar?

• Svar på tråden Hur rädda är kvinnor för män?
  • Mella-Bella
    Anonym (man) skrev 2018-05-20 17:36:06 följande:

På vilket sätt menar du att någon ifrågasatt om känslan finns?. Jag tror de allra flesta förstått att både TS och andra som skrivit är rädda. Det som ifrågasätts är om deras räddslor är rationella eller ej.

Får man inte göra det enligt dig?

Ifrågasätta brukar betyder betvivla. Alltså man tvivlar på det någon säger, i det här fallet "jag är rädd"
  • Anonym (man)
    Anonym (Stan Smith) skrev 2018-05-20 15:55:31 följande:
    Jag är inte kvinna. Glad Tråden handlar om hur rädd kvinnor egentligen är för män.
    Sorry, glömde att du var TS Flört
  • Anonym (man)
    Mella-Bella skrev 2018-05-20 18:17:48 följande:
    Ifrågasätta brukar betyder betvivla. Alltså man tvivlar på det någon säger, i det här fallet "jag är rädd"
    Ja, men att ifråga sätta VARFÖR någon känner något och ATT någon känner något är inte riktigt samma sak va?
  • Mella-Bella
    Anonym (man) skrev 2018-05-20 17:41:26 följande:

Det är väl självklart att man får ifrågasätta folks känslor. Du blandar ihop ifrågasätta och förneka. Man kan inte förneka existensen av en persons känslor men man kan absolut ifrågasätta varför personen känner så.

Sista ordet om en persons känslor är rationella eller ej är det absolut inte personen själv som äger. Jag kan vara rädd för aliens och inte våga gå ut genom dörren och visst har jag all rätt att känna så om jag vill, men alla andra har också all rätt att tycka vad de vill om min rädsla.

Ifrågasätta är väl inte riktigt förneka, det är mer "är det du säger verkligen sant?"

Sista stycket håller jag med om.
  • Anonym (man)
    Mella-Bella skrev 2018-05-20 18:17:48 följande:
    Anonym (man) skrev 2018-05-20 18:20:29 följande:
    Ja, men att ifråga sätta VARFÖR någon känner något och ATT någon känner något är inte riktigt samma sak va?

Tycker du att säga: Nej, jag tror inte på att du känner rädsla och att säga jag tycker inte din rädsla är befogad är samma sak?

I det andra faller har man ju faktiskt accepterat att personen är rädd men anser att anledningen till personens rädsla inte är befogat. På vilket sätt menar du att det skulle vara detsamma som att ifrågasätta om personen ÄR rädd?
  • Mella-Bella
    Anonym (man) skrev 2018-05-20 17:42:35 följande:

Och det du skrev nu tycker jag är betydligt mer konsturktivt än att påstå att människors känslor inte får ifrågasättas,

Jag menade inte heller att det inte FÅR ifrågasättas, jag menade att man kanm ifrågasätta känslan hur mycket man vill det ändrar inte att den finns.
  • Anonym (man)
    Mella-Bella skrev 2018-05-20 18:21:41 följande:
    Ifrågasätta är väl inte riktigt förneka, det är mer "är det du säger verkligen sant?"

Sista stycket håller jag med om.
    Nej, det beror på vad man ifrågasätter. 
    Återigen, att ifrågasätta om personen är rädd eller ej och att ifrågasätta anledningen till att personen är rädd är inte samma sak. Varför likställer du dem?
  • Mella-Bella
    Anonym (man) skrev 2018-05-20 18:20:29 följande:

Det håller jag med om.
  • Anonym (konstant rädd)
    Anonym (Yabo) skrev 2018-05-17 20:37:58 följande:
    Men det var faktiskt riktigt roligt. Män är ju inte farliga :)
    Män är väldigt farliga även för dig. Ta en titt i fängelsestatistiken...och det är bara de som åkt fast för sina eskapader. De allra flesta går lösa här mitt ibland oss....som en tickande bomb!
  • Anonym (man)
    Mella-Bella skrev 2018-05-20 18:25:17 följande:
    Jag menade inte heller att det inte FÅR ifrågasättas, jag menade att man kanm ifrågasätta känslan hur mycket man vill det ändrar inte att den finns.
    Ja, det gäller väl allt? Människor gör i slutändan som de vill och känner vad de vill. Men andra har som sagt också rätt att tycka vad de vill om det. 
Svar på tråden Hur rädda är kvinnor för män?