• Anonym (Stan Smith)

Hur rädda är kvinnor för män?

Som man så är jag alltid medveten om att en kvinna jag träffar på tu man hand kan vara på sin vakt då det finns många män som uppför sig illa och som våldtar i värsta fall. Det är inte konstigt att kvinnor inte har one-night-stands längre i så hög utsträckning som förr.

Men ibland undrar jag hur rädda och försiktiga kvinnor egentligen är när de träffar mig eller någon annan man. Finns det en ständig rädsla, eller infinner den sig bara i vissa sammanhang?

Om ni har en manlig bekant, och om ni då är med denne på tu man hand, är ni alltid då beredd på det värsta, eller tänker ni inte på det och mer bara chillar?

• Svar på tråden Hur rädda är kvinnor för män?
  • Mella-Bella
    Anonym (man) skrev 2018-05-20 18:25:10 följande:

Tycker du att säga: Nej, jag tror inte på att du känner rädsla och att säga jag tycker inte din rädsla är befogad är samma sak?

I det andra faller har man ju faktiskt accepterat att personen är rädd men anser att anledningen till personens rädsla inte är befogat. På vilket sätt menar du att det skulle vara detsamma som att ifrågasätta om personen ÄR rädd?

Jag har aldrig skrivit att det är detsamma.
  • Mella-Bella
    Anonym (man) skrev 2018-05-20 18:27:04 följande:

Nej, det beror på vad man ifrågasätter. 

Återigen, att ifrågasätta om personen är rädd eller ej och att ifrågasätta anledningen till att personen är rädd är inte samma sak. Varför likställer du dem?

Jag har inte likställt dom.
  • Anonym (konstant rädd)
    Akira Öken skrev 2018-05-18 00:39:06 följande:

Det är mycket intressant att en stor del av de svarande i tråden är män, som i inlägg efter inlägg propagerar mot, förlöjligar och förminskar de känslor och upplevelser som de tillfrågade (kvinnorna) presenterar.

Inte ens i en fråga som är ställd till kvinnor och gäller kvinnors upplevelser är de villiga att lyssna. Det sorgligaste är att de själva inte förstår att de ÄR en del av problemet.

Kanske t o m ÄR problemet?
  • Mella-Bella
    Anonym (man) skrev 2018-05-20 18:29:56 följande:

Ja, det gäller väl allt? Människor gör i slutändan som de vill och känner vad de vill. Men andra har som sagt också rätt att tycka vad de vill om det. 

Nej det gäller inte allt. Om jag säger "himlen är grön" och du ifrågasätter det så är det du som har rätt och jag har fel.
  • Anonym (man)
    Mella-Bella skrev 2018-05-20 18:37:12 följande:
    Nej det gäller inte allt. Om jag säger "himlen är grön" och du ifrågasätter det så är det du som har rätt och jag har fel.
    Att säga himlen är grön är ett konstaterande inte en känsla. Det är inte riktig samma sak som att säga, himlen känns grön idag.  I det första fallet syftar man på himlen, i det senare fallet syftar man på sina egna känslor och tankar.
  • Mella-Bella
    Anonym (man) skrev 2018-05-20 18:42:26 följande:

Att säga himlen är grön är ett konstaterande inte en känsla. Det är inte riktig samma sak som att säga, himlen känns grön idag.  I det första fallet syftar man på himlen, i det senare fallet syftar man på sina egna känslor och tankar.

"jag är rädd" är också ett konstaterande. Även om konstaterandet ger fakta om en känsla hos någon, så är det fortfarande ett konstaterande.
  • Anonym (Bäääää)

Jag har inte tänkt på det så mkt tidigare, men jag tror jag är mycket räddare för män än jag trodde jag var. När de är arga, att de skall bli våldsamma och för att jag möjligen felbedömt dem och de är våldtäktsmän. Rätt synd egentligen för många män är ju inte alls sådana. Hoppas jag.

• Anonym (man)
    Mella-Bella skrev 2018-05-20 18:55:15 följande:
    "jag är rädd" är också ett konstaterande. Även om konstaterandet ger fakta om en känsla hos någon, så är det fortfarande ett konstaterande.
    Ja med det syftar som sagt på något subjektiivt som enbart existerar i ditt huvud inte på något faktiskt som himlen.
  • Mella-Bella
    Anonym (man) skrev 2018-05-20 19:07:38 följande:

Ja med det syftar som sagt på något subjektiivt som enbart existerar i ditt huvud inte på något faktiskt som himlen.

Känslan är också faktisk. Den existerar precis som himlen existerar.
  • Anonym (Stan Smith)
    Mella-Bella skrev 2018-05-20 17:05:11 följande:
    Det bestämmer inte jag. Det är moderatorerna som tar bort inlägg med personliga

ngrepp som anspelar på mental status.

Jag vet inte vem du syftar på som är kränkt.
    Kränkt är väl ändå sammankopplat med personangrepp.

Du skrev
    Eller typ "du borde gå till doktorn" eller "du verkar mentalt instabil "eller andra personliga angrepp.
Svar på tråden Hur rädda är kvinnor för män?