• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • Rhubarb
    matilda8990 skrev 2018-07-24 07:05:39 följande:

Jag ser nått :)

Jag tycker mig också se ett streck. Testa igen med morgonurin :)
    Grumpycavat skrev 2018-07-24 08:40:42 följande:

Väntan är olidlig. 

BIM på fredag, och nu är alla mina "symtom" som bortblåsta. Förmodligen har jag varit skengravid igen. haha. 

Men o andra sidan brukar mensvärken börja nu, istället har den slutat efter att ha varit konstant sedan ÄL.

Vem mer har BIM i veckan?

Jag har BIM på söndag, tycker tiden går låååångsamt! Har jätteömma bröst sedan äl och lite småhugg i lillmagen men annars ingenting. Tror alla känningar har intensifierats av rosenroten, första månaden jag provar. Kanske är det så här det ska kännas i en vanlig menscykel? ^^ har aldrig känt av äl annars
  • Grumpycavat
    Rhubarb skrev 2018-07-24 09:10:04 följande:

Väntan är olidlig. 

BIM på fredag, och nu är alla mina "symtom" som bortblåsta. Förmodligen har jag varit skengravid igen. haha. 

Men o andra sidan brukar mensvärken börja nu, istället har den slutat efter att ha varit konstant sedan ÄL.

Jag har BIM på söndag, tycker tiden går låååångsamt! Har jätteömma bröst sedan äl och lite småhugg i lillmagen men annars ingenting. Tror alla känningar har intensifierats av rosenroten, första månaden jag provar. Kanske är det så här det ska kännas i en vanlig menscykel? ^^ har aldrig känt av äl annars
    Åh vad spännande. Jag har också börjat med rosenrot (Om än lite sporadiskt nu första gången). Så det kan kanske vara därför man känner av cykeln mer. Jag hade SÅ ont några dagar efter positivt ÄL-test. 

Tar det sig inte denna gången så ska jag vara mer noggrann med rosenroten mellan mens-ÄL och ta en tablett om dagen. 

Keep me updated. 
  • Rhubarb

Citerade till fel inlägg, vet däremot inte hur man tar bort inlägg.

Anonym (Nervös) skrev 2018-07-24 01:35:22 följande:

Hej! Vill någon hjälpa mig att tyda detta. Det är taget med kvällsurin 1 dag innan bim. Har under mina två tidigare graviditeter plussat efter bim.

Inbillar jag mig eller är det ett svagt plus

• Rhubarb
    Grumpycavat skrev 2018-07-24 09:16:20 följande:

Åh vad spännande. Jag har också börjat med rosenrot (Om än lite sporadiskt nu första gången). Så det kan kanske vara därför man känner av cykeln mer. Jag hade SÅ ont några dagar efter positivt ÄL-test. 

Tar det sig inte denna gången så ska jag vara mer noggrann med rosenroten mellan mens-ÄL och ta en tablett om dagen. 

Keep me updated. 

Spännande :D jag tog en tablett varje dag från mens till äl vilket gör mig lite orolig då jag såklart började googla mer på rosenrot i efterhand och där skriver flera att man genast ska sluta ta rr samma dag man får äl-stegring, alltså ett par dagar innan äl. Risken är annars att man skadar ägget och ev graviditet kan sluta i mf. Står dock ingenting på förpackningen att de ej ska tas av gravida så jag vet inte vad som är sant. Man blir allt tokig av bebisverkstad och allt vad det innebär :)
  • WanderChild
    Karma91 skrev 2018-07-24 08:31:51 följande:

Jag slutade med Zoely 14/6 och hade första Äl 13 dagar senare (27/6) och sen mens 14/7. Har aldrig haft blödningar under sockerpillren och har ofta fått strunta i dem pga slarv. Trodde därför att det skulle ta ett rejält tag innan jag fick någon äl öht. Verkar ha haft tur första cykeln så vi får se hur det blir framåt. Har ätit dem utan avbrott i drygt 7 år. Har egentligen inget råd till dig, jag gjorde inget speciellt, ville mest dela med mig av att det kan hoppa igång även om man ofta lagt ihop kartor och tom slarvat lite. Är du säker på att du inte haft Äl så mensen är på g? Har du brukat känna av den innan?

Hade förövrigt precis som du beskriver ömma bröstvårtor som attan och generellt gråtmild, kanske en reaktion på att hormonerna lägger sig tillrätta?

Tack för ditt svar! Alltid givande att höra andras erfarenheter! O särskilt någon som också käkat pillerna länge. Har ingen aning om jag brukade känna äl, det va inget jag reflekterade över som 14-15 åring då jag började äta p-piller :P. Men hade rätt kraftig värk o lite äggviteflytningar 13 dagar efter pillermensens start så trodde att det var äl då, vilket det inte verkar ha varit... Mensen brukar jag bara känna av några timmar innan den sätter igång.

Kastas lite mellan hopp o förtvivlan för tillfället. Hopp om att jag kanske är en sån som först plussar sent eller där det inte syns på testet (osannolikt, men har läst om de som varit med om det). O förtvivlan över att min kropp kanske inte funkar så bra som jag trodde o att jag kommer va en sån där det tar ett halvår innan det kommer igång...
  • saran86

Hej.

Är det inte fantastiskt hur besatt man kan bli av det här med resan mot att bli gravid.

I flera månader har jag noggrant skrivit ner alla observationer av kroppen jag gör i en app, just för att kunna slappa av lite mer om jag upplever samma symtom igen nästa månad. Följer det samma mönster eller avviker det liksom.

Jag har två barn sedan tidigare (3 och 5 år), som har blivit till relativt snabbt, men med nummer tre går det lite segare. Vi är inne på 6e försöket nu, och jag har BIM på fredag.

Vid båda andra graviditeterna har jag liksom fått en tydlig uppenbarelse typ dagen före bim om att jag varit gravid. Ett test har bara varit en bekräftelse. Trots detta har jag haft väldigt få symtom, men förra barnet hade jag, om jag minns rätt, bara lite mensvärk.

Nu har jag bara ont i korsryggen.

Tidigare månader har jag noterar allt möjligt som jag inte alls upplever denna månad.

Håller tummar och tår.

• Daria111

Väntan är olidlig. 

Jag har imorgon känner inget ! Igår tog ett test är utomlands och testen var på eftermiddag men såg negativ :( håller tummarna för oss
  • Anonym (Nervös)
    matilda8990 skrev 2018-07-24 07:05:39 följande:

Jag ser nått :)

Grumpycavat skrev 2018-07-24 08:38:26 följande:

Jag tycker mig kunna ana ett streck. 

Testa igen idag. :)

Rhubarb skrev 2018-07-24 09:16:43 följande:

Citerade till fel inlägg, vet däremot inte hur man tar bort inlägg.

Åh, hoppas. Vi har försökt i 7 månader. Haft massor med sex runt ägglossning.

I juni la vi bebisverkstaden på paus över sommaren, var så trött på alla negativa tester. Denna månaden såg jag att vi enbart har haft sex i gång runt ägglossning. Ca 2-3 dagar innan ägglossning :) ( jag lägger in när vi har sex i floappen)
  • Anonym (Nervös)

I söndags fick jag lite blodblandad flygning, vilket jag trodde var början av mensen, eftersom jag aldrig innan haft någon form av spottings. Men det var allt som kom och inget mer sedan:) sen är jag lite öm i bröstvårtorna (vilket jag alltid är innan mens).

Ska hålla mig tills imorgon och ta ett morgontest :)

Svar på tråden BIM juli 2018