• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • Anonym (Förväntansfull!)

BIM+1 idag enligt NC men den är ej aktiv.(avslutades 21/7) BIM idag enligt appen Flo med aktivt tempande 1 månad ????
    Negativt test igår 26/7!?

• Rhubarb
    Anonym (Nervös) skrev 2018-07-26 13:47:19 följande:

Nu behöver jag inte göra några mer test iaf :) haha är så chockad

Bara hoppas att detta går hela vägen <3

Anonym (Längtan efter syskon) skrev 2018-07-26 16:12:46 följande:

Det var inget spökstreck!! :D det mest komiska är att jag plussade typ samma datum med sonen för 3 år sedan :D

Stort grattis och lycka till er!! :)
  • Rhubarb
    Grumpycavat skrev 2018-07-26 10:08:58 följande:

Alltså nu fattar jag ingenting.

Bim imorgon.

Igår dippade tempen, idag gick den upp igen...

Tar alltid temp kl 06.30 oavsett om jag är ledig el inte.

Min dippade också idag.. hoppas lite grann att det är pga att jag fick gå upp på toa kl 05.30 och tog tempen då, vilket är tidigare än normalt. Men samtidigt ställer jag in mig på mens till helgen..

Jag har ett testa tidigt hemma som jag funderar på att ta imorgon bitti (BIM -2), så slipper jag bli alltför besviken när tant röd hälsar på!

Några förändringar för dig?
  • Anonym (Förväntansfull!)

Grattis till er som plussat!

Någon uppdatering från andra? Är på bim+1 enligt Flo! Ingen mens eller känningar. Ingen dipp på tempen imorse heller. När brukar den dippa om man får mens, samma dag eller dagen innan? ????

• Grumpycavat
    Rhubarb skrev 2018-07-26 21:40:20 följande:
    Min dippade också idag.. hoppas lite grann att det är pga att jag fick gå upp på toa kl 05.30 och tog tempen då, vilket är tidigare än normalt. Men samtidigt ställer jag in mig på mens till helgen..

Jag har ett testa tidigt hemma som jag funderar på att ta imorgon bitti (BIM -2), så slipper jag bli alltför besviken när tant röd hälsar på!

Några förändringar för dig?
    Jag vågar inte riktigt lita på det här med temp ännu. Min temperatur går verkligen som en berg och dalbana. 

BIM idag, och jag har absolut inga menskänningar. Vilket jag brukar ha. 

Dessutom så spydde jag imorse....
    Dock så var jag ute med några vänner igår och drack några öl, men det har aldrig någonsin hänt att jag spytt på morgonen (Förutom en gång när man var drängfull som 16-åring) ;)

Så nu har jag lite dåligt samvete för att jag drack öl igår. 
    Men har tidigare bestämt mig för att jag kan inte sätta mitt liv på "hold". 

Tror jag får gå in och köpa mig ett test idag om mensen inte kommer. 
    Inga nyheter för dig?
  • Anonym (Försök 3)

Uppdatering!

Jag la mig på pluslistan men får idag ta bort mig därifrån. Fick igår först väldiga hugg i vänster äggstock under ca 1-2 h och några timmar senare en blödning som till idag bara har ökat i styrka. Så efter samtal med gyn är det med största sannolikhet missfall. Jag kom till vecka 5+0.

Nu får vi se hur länge jag blöder och sen får jag hoppa på nästa månadstråd.

Både jag och sambon är ledsna men väldigt inställda på att försöka så snabbt som möjligt igen.

• Grumpycavat
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-27 09:58:14 följande:

Uppdatering!

Jag la mig på pluslistan men får idag ta bort mig därifrån. Fick igår först väldiga hugg i vänster äggstock under ca 1-2 h och några timmar senare en blödning som till idag bara har ökat i styrka. Så efter samtal med gyn är det med största sannolikhet missfall. Jag kom till vecka 5+0.

Nu får vi se hur länge jag blöder och sen får jag hoppa på nästa månadstråd.

Både jag och sambon är ledsna men väldigt inställda på att försöka så snabbt som möjligt igen.

Ååh vad tråkigt att höra. :( 
    Ja, inte ska det vara lätt att få till en bebis. 
    Håller tummarna för er nästa månad. 
  • lyckligast80

Hej hej,

Är uppgiven och ledsen, mensen kom och nu blir det vårt 13e försök. : /

Ni som struntade i babyverkstan och sen blev gravida, hur tusan gjorde ni?? Hur lyckades ni inte tänka på det och ha stenkoll på Äl och inte ligga i liksom...

Jag ger upp snart. : (

• Anonym (Nervös)
    lyckligast80 skrev 2018-07-27 10:06:13 följande:

Hej hej,

Är uppgiven och ledsen, mensen kom och nu blir det vårt 13e försök. : /

Ni som struntade i babyverkstan och sen blev gravida, hur tusan gjorde ni?? Hur lyckades ni inte tänka på det och ha stenkoll på Äl och inte ligga i liksom...

Jag ger upp snart. : (

Vi struntade i bebisverkstaden. Gick inte in här och följde frenetiskt varje månad. Som jag gjort sedan december :) jag sket i ägglossningen, annars hade vi sex varje dag (gärna flera gånger varje dag) innan och efter ägglossningen. Men nu när jag blev gravid så här vi enbart haft sex 1 kanske 3 gånger runt ägglossning och det tog sig direkt :)
  • Anonym (Nervös)
    Anonym (Nervös) skrev 2018-07-27 10:14:11 följande:

Vi struntade i bebisverkstaden. Gick inte in här och följde frenetiskt varje månad. Som jag gjort sedan december :) jag sket i ägglossningen, annars hade vi sex varje dag (gärna flera gånger varje dag) innan och efter ägglossningen. Men nu när jag blev gravid så här vi enbart haft sex 1 kanske 3 gånger runt ägglossning och det tog sig direkt :)

Kanske 2 gånger runt ägglossning *
Svar på tråden BIM juli 2018