• Anonym (zzzz)

kan fingerpulla vara ett övergrepp?

låt oss säga att ola och getrud träffas ute på krogen, de pratar om samtalet blir mer och mer spännade.

plötsligt börjar de kyssas och kyssarna blir häftigare.

ola känner sig kåt och för ned handen under getruds trosor och pullar henne, hon gör inget motstånd och tycks gilla det.

efter ett tag börjar Gertrud känan att det är färdigpullat och markerar genom att dra upp olas hand.

ola håller den kvar och pullar vidare henne i 10 sek tills Gretrud säger ifrån och högt säger "Sluta!".

vad är detta, har ola begått ett övergrepp, ofredande el. vad?

• Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?
  • Anonym (zzzz)
    KaptenOhoy skrev 2018-06-03 00:00:27 följande:
    Av vilken anledning ska Ola finger knulla henne i 10 sekunder mer än hon ville?
    Ola var kåt och fumlig. Han tyckte det var så skönt och hade svårt att sluta.
  • Friger

Man är ju ingen robot. Snarare ett kåt rovdjur som känner vittring... Sånt går inte att stänga av hur som helst.

• Anonym (spyr)
    Anonym (zzzz) skrev 2018-06-03 00:10:29 följande:
    Klarar Ola inte av att sluta ha sex med kvinnor när dom säger/visar att dom inte vill längre när han har druckit bör Ola inte dricka alls. 
  • EmberEyes
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 23:56:12 följande:
    Ungefär vad jag skulle gissa du trodde.

Påstående 1 korret och 2,3 fel.

En person som börjar bli väldigt rädd för vad som blivit av feminismen med manshatarna i spätsen. En person som inte vill tvingas säga hen till mina barn. En person som vet hur det är att bli utsatt för fördommar (eller hatbrott som vissa skulle kalla det) känner sig
    Okay, så du menar att du inte skrivit följande?
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 22:07:50 följande:

Att man ens funderar på om man vågar ta risken att ha sex med någon random på fyllan nu för tiden är skrämande utväckling. Det där med sex-kontrakt låter verkligen inte som en så dum ide som det gjorde först. 

Det markerade uppfattar jag som en tro på att ett sex-kontrakt gör att deltagarna inte kan ändra sig under akten.
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 22:42:06 följande:
    Ola tog ju upp sin hand så fort han "snapped out of the mood" men då var det redan försent
    Att Ola inte hörsammar Gertrud är brottsligt. Att Ola är fyllekåt gör ingen skillnad. Du ursäktar att Ola inte agerar direkt, vilket betyder att du inte håller Ola ansvarig för hans brottsliga handling.

Att du är rädd för att kvinnor vill ha sina röster och kroppar respekterade (eller vad menar du med "feminismen med manshatarna i spetsen"?) gör dig inte direkt till ett helgon.
    Vad jag vet finns det ingen som står med en pistol mot ditt bakhuvud och hotar att skjuta dig för att du kallar ditt barn "han" eller "hon". Du får kalla dina barn vilka pronomen du vill och ingen annan än du (och barnen och ev andra föräldern till barnet) kommer bry sig minsta lilla. Jag lovar, du och dina barn är inte tillräckligt intressanta för att ditt val av pronomen kommer hamna på Rapport eller ens Expressen.

Att du har blivit utsatt för fördomar och hatbrott kan jag bara beklaga.

• KaptenOhoy
    Anonym (zzzz) skrev 2018-06-03 00:10:29 följande:

Ok, om så är fallet så är det ett solklart övertramp. Den slutsatsen är inte ens lite svårt att komma fram till.
  • EmberEyes

Vill bara reiterera. En normalt funtat individ har inga problem att hålla sig på rätt sida av gränsen för vad som gäller för våldtäkt, övergrepp, sexualiserat våld och sexuella trakasserier, både som nykter och som berusad.

Det försvinnande lilla antal individer som inte förstår var gränsen går borde faktiskt avhålla sig från sex alls, både för sin egen skull och för andras skull. Det är heller ingen större förlust för genpoolen om dessa individer inte får sprida sina gener till nästa generation...

• Anonym (Frågan om)

När jag hör den här situationen beskrivas så funderar jag på en sak:

Sa hon ?sluta? som i ?sluta, det är inte skönt längre?, eller sa hon ?sluta? som i ?bäst du slutar, för jag annars blir jag så kåt att jag inte vet vad jag tar mig till??

I det senare fallet är det mer fråga om någon sorts spel, där mannen förväntas ignorera och gasa på. Får höra det med jämna mellanrum i sängen, tyvärr av samma kvinnor som menar att samtyckeslagen är helt oproblematisk.

• Anonym (Jill)

Klart det är ett övergrepp, hon gjorde ju motstånd.

• DeathByPickles
    Anonym (Frågan om) skrev 2018-06-03 01:26:56 följande:

När jag hör den här situationen beskrivas så funderar jag på en sak:

Sa hon ?sluta? som i ?sluta, det är inte skönt längre?, eller sa hon ?sluta? som i ?bäst du slutar, för jag annars blir jag så kåt att jag inte vet vad jag tar mig till??

I det senare fallet är det mer fråga om någon sorts spel, där mannen förväntas ignorera och gasa på. Får höra det med jämna mellanrum i sängen, tyvärr av samma kvinnor som menar att samtyckeslagen är helt oproblematisk.

Hej Ola! Kul att du hittade hit! Solig
    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?