• Anonym (zzzz)

kan fingerpulla vara ett övergrepp?

låt oss säga att ola och getrud träffas ute på krogen, de pratar om samtalet blir mer och mer spännade.

plötsligt börjar de kyssas och kyssarna blir häftigare.

ola känner sig kåt och för ned handen under getruds trosor och pullar henne, hon gör inget motstånd och tycks gilla det.

efter ett tag börjar Gertrud känan att det är färdigpullat och markerar genom att dra upp olas hand.

ola håller den kvar och pullar vidare henne i 10 sek tills Gretrud säger ifrån och högt säger "Sluta!".

vad är detta, har ola begått ett övergrepp, ofredande el. vad?

• Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?
  • EmberEyes
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 23:12:11 följande:
    När man har sex är man lite som i ett berusat tillstånd när man är helt uppe i det som du säkert märkt själv nån gång. Som sagt så försvarar jag inte Ola utan säger att han får skylla sig själv som har sex med en okänd person när han vet hur sårbar han skulle va om någon skulle ångra sig och han inte reagarar fort nog, bra kille eller inte hör inte till saken, bägge sorterna är rökta.
    För det första så nej, när jag har sex så är jag helt uppe i upplevelsen med min partner, dvs jag har fullt fokus på henom och vad vi gör tillsammans, och inte på bekostnad av min partner.
    För det andra så kan jag bara upprepa  vad jag skrev innan om BRB kap 1 §2
    Har gärningen begåtts under självförvållat rus eller var gärningsmannen på annat vis genom eget vållande tillfälligt från sina sinnens bruk, skall detta inte föranleda att gärningen inte anses som brott. Lag (1994:458)
  • DeathByPickles

Jag har många manliga vänner, före detta partners, bröder, morbröder, en pappa... ingen av dem skulle känna sig "jagad" eller träffad av att kvinnor i allmänhet belyser problematiken med sexuella övergrepp. 
    De är vanliga män. Förhoppningsvis är ingen av dem Ola. 

Förmodligen ÄR någon av dem Ola. Dessvärre. 
    Naturligtvis går Ola över gränsen. 

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (vvvv)
    DeathByPickles skrev 2018-06-02 23:20:40 följande:

Jag har många manliga vänner, före detta partners, bröder, morbröder, en pappa... ingen av dem skulle känna sig "jagad" eller träffad av att kvinnor i allmänhet belyser problematiken med sexuella övergrepp. 
    De är vanliga män. Förhoppningsvis är ingen av dem Ola. 

Förmodligen ÄR någon av dem Ola. Dessvärre. 
    Naturligtvis går Ola över gränsen. 

Du tror inte dom också har en klump i magen om hur det här utväcklas och låtsas inte va oroliga för dom inte vill bli anklagade på det här viset?

Vad skulle du anta om någon av dom om du skulle börja ifrågasätta?
  • Anonym (vvvv)
    EmberEyes skrev 2018-06-02 23:19:43 följande:
    För det första så nej, när jag har sex så är jag helt uppe i upplevelsen med min partner, dvs jag har fullt fokus på henom och vad vi gör tillsammans, och inte på bekostnad av min partner.
    För det andra så kan jag bara upprepa  vad jag skrev innan om BRB kap 1 §2
    Har gärningen begåtts under självförvållat rus eller var gärningsmannen på annat vis genom eget vållande tillfälligt från sina sinnens bruk, skall detta inte föranleda att gärningen inte anses som brott. Lag (1994:458)
    Berätta för mig snälla. Vem är jag?
    Bilden du har i huvet nu vore intressant och se.
  • DeathByPickles
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 23:25:20 följande:
    Du tror inte dom också har en klump i magen om hur det här utväcklas och låtsas inte va oroliga för dom inte vill bli anklagade på det här viset?

Vad skulle du anta om någon av dom om du skulle börja ifrågasätta?

Varför skulle de ha en klump i magen? 

Vad menar du med nästa fråga? Varför skulle jag anta någonting om någon av dem? 

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • EmberEyes
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 23:28:06 följande:
    Berätta för mig snälla. Vem är jag?
    Bilden du har i huvet nu vore intressant och se.
    Jag har ingen aning om vem du är. En anonym person på ett internetforum. Det du skrivit i tråden visar dock på följande:
    En person som av okänd anledning tror att alla kvinnor anser att alla män är sexualbrottslingar och använder falska anklagelser om sexualiserat våld som vapen. En person som av okänd anledning tycker att en person som begår  brottsliga handlingar inte ska hållas ansvarig för sina brott. En person som tror det går att avtala bort en individs rätt till sin egen kropp.
  • Anonym (vvvv)
    DeathByPickles skrev 2018-06-02 23:33:44 följande:

Varför skulle de ha en klump i magen? 

Vad menar du med nästa fråga? Varför skulle jag anta någonting om någon av dem? 

För att dom skulle lätt kunna bli falkt anklagade för sexövergrepp om någon skulle missbruka lagen.

Om någon av dom skulle vara skeptiska i smyg och sen berätta det. Skulle du automatiskt tro det är för att dom så ofta är på gränsen till sexövergrepp att dom skulle trilla dit nu med den nya lagen?
  • Anonym (vvvv)
    EmberEyes skrev 2018-06-02 23:47:27 följande:
    Jag har ingen aning om vem du är. En anonym person på ett internetforum. Det du skrivit i tråden visar dock på följande:
    En person som av okänd anledning tror att alla kvinnor anser att alla män är sexualbrottslingar och använder falska anklagelser om sexualiserat våld som vapen. En person som av okänd anledning tycker att en person som begår  brottsliga handlingar inte ska hållas ansvarig för sina brott. En person som tror det går att avtala bort en individs rätt till sin egen kropp.
    Ungefär vad jag skulle gissa du trodde.

Påstående 1 korret och 2,3 fel.

En person som börjar bli väldigt rädd för vad som blivit av feminismen med manshatarna i spätsen. En person som inte vill tvingas säga hen till mina barn. En person som vet hur det är att bli utsatt för fördommar (eller hatbrott som vissa skulle kalla det) känner sig
  • KaptenOhoy
    Anonym (zzzz) skrev 2018-06-02 21:01:14 följande:

aLLVARLIGT, gjorde ola sig skyldigt till ngt genom att han fingerknullade i 10 sek mer än hon ville?

Av vilken anledning ska Ola finger knulla henne i 10 sekunder mer än hon ville?
  • Anonym (zzzz)
    New Dawn skrev 2018-06-02 22:26:12 följande:
    Så en kvinna får inte kyssas utan att räkna med att det ingår fingerpullning. Hur länge ska man då stå ut, om man ändrar sig?

Vad måste man genomföra efter häftiga kyssar? Vad ingår? Är det endast fingerpullning som ingår eller kanske även samlag? oralsex? analsex?
    Kanske bäst att fråga först?

Eller för säkerhets skull, be kvinnan föra ner mannens hand och stoppa in långfingret i skåran?

Dokumentera med mobilkameran.
Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?