Anonym (Glenn) skrev 2018-06-03 09:41:56 följande:
Jag personligen tycker att våldtäkt är när man fysiskt håller fast en person med fysiskt våld och begår sexuella handlingar men inte om mannen eller kvinnan säger nej under ett samlag och den ena partnern kvinnan eller mannen gör en kort fortsättning.
Som det beskrivs här i tråden har ett flertal kvinnor som jag varit tillsammans med återkommande velat röra min penis under flertaliga uppmaningar om nej.
Ska jag anmäla dessa för våldtäkt?
Jag hoppas du inte använder din personliga åsikt när du har sex med någon, då begår du våldtäkt. Givetvis kan det ta ett par sek från att en nej uttalats till att den andre reagerar, det kan man inte bli dömd på och det är svårt att bli dömd överlag.
Låt säga att du har sex med en kvinna och hon plötsligt säger, nej sluta. Du fortsätter då ett par sek innan du fattat vad hon sagt, när du fattat slutar du = du har inte begått våldtäkt som så, det går troligen inte att döma dig för det i det läget.
Samma situation och du fattar vad hon säger, men fortsätter ändå i förhoppning att hon inte ska framhärda = våldtäkt. Eller du fortsätter och säger snälla låt mig bli klar = våldtäkt.
I din situation som du beskriver; kände du dig antastad? Om inte, du blev bara irriterad så varför anmäla? Kände du dig antastad? Ja, då ska du anmäla, om inte annat så för att markera att det inte är ok att tafsa på någon som inte vill, oavsett kön.