• Anonym (zzzz)

kan fingerpulla vara ett övergrepp?

låt oss säga att ola och getrud träffas ute på krogen, de pratar om samtalet blir mer och mer spännade.

plötsligt börjar de kyssas och kyssarna blir häftigare.

ola känner sig kåt och för ned handen under getruds trosor och pullar henne, hon gör inget motstånd och tycks gilla det.

efter ett tag börjar Gertrud känan att det är färdigpullat och markerar genom att dra upp olas hand.

ola håller den kvar och pullar vidare henne i 10 sek tills Gretrud säger ifrån och högt säger "Sluta!".

vad är detta, har ola begått ett övergrepp, ofredande el. vad?

• Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?
  • Anonym (M)

Tycker det finns ett tydligt samband mellan att de män jag känner som är vettiga människor överlag aldrig ser "dagens sex" som något där man fånar sig med att man ska behöva skriva kontrakt eller på riktigt oroar sig över att bli anmäld för våldtäkt, och de män jag känner/har i min omgivning som gör dessa saker, ja, för att uttrycka det milt är de väl lite mindre vettiga överlag. Drömmer

Det är bra, håll er undan från sex om ni är så rädda för att "råka" våldta/begå övergrepp, ni gör sannerligen både kvinnor och alla vettiga män en enorm tjänst!

• New  Dawn
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 22:23:39 följande:

Yes det är klart man vet vart gränsen går och skulle sluta om nångon sa nej.

Att ni tar för givet att man inte kan det är problemet.

Nu blir man automatiskt misstänkt som en sexförbytare bara för att man är man. Den här häxjakten har spårat ur totalt. Vet inte hur många procent av män i sverige som är sexförbytare, men det är mest oskyldiga som får ta smällen av alla fördommar.

Ola bryr sig inte om att hon drar upp hans hand. Det är problemet. Det är ingen häxjakt utan ett svar på detta exempel.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    AndreaBD skrev 2018-06-02 22:24:01 följande:

Så du säger att du är för korkad att fatta när tjejen säger att hon inte längre vill? Eller vad är det frågan om? Kan det bli enklare än så? Om tjejen säger att hon inte vill så ska du ge fan i det! 

• New  Dawn
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 22:25:54 följande:

Läser du mitt första inlägg igen så står det där. Yes ola är fucked.

Wtf?? Vart hittar du anlag för dom här anklagelserna??

Ditt sätt att börja klaga över att man inte kan ha sex utan kontrakt låter i mina öron som du inte förstår problemet.
  • EmberEyes
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 22:23:39 följande:
    Yes det är klart man vet vart gränsen går och skulle sluta om nångon sa nej.
    Att ni tar för givet att man inte kan det är problemet.

Nu blir man automatiskt misstänkt som en sexförbytare bara för att man är man. Den här häxjakten har spårat ur totalt. Vet inte hur många procent av män i sverige som är sexförbytare, men det är mest oskyldiga som får ta smällen av alla fördommar.
     LOL, du lever ju inte i verkligheten. Det finns ingen häxjakt på män, alla män förväntas inte vara sexförbrytare, och det är definitivt ett försvinnande litet urval av män som för det första blir falskt anklagade, och för det andra blir dömda till sexualbrott.

Att det ens kommer diskussioner om huruvida Ola gör fel i exemplet ovan betyder att det finns individer som inte förstår att Olas handlingar är brottsliga, och tror att de blir falskt anklagade i liknande situationer.
  • Anonym (vvvv)
    Anonym (M) skrev 2018-06-02 22:28:37 följande:

Tycker det finns ett tydligt samband mellan att de män jag känner som är vettiga människor överlag aldrig ser "dagens sex" som något där man fånar sig med att man ska behöva skriva kontrakt eller på riktigt oroar sig över att bli anmäld för våldtäkt, och de män jag känner/har i min omgivning som gör dessa saker, ja, för att uttrycka det milt är de väl lite mindre vettiga överlag. Drömmer

Det är bra, håll er undan från sex om ni är så rädda för att "råka" våldta/begå övergrepp, ni gör sannerligen både kvinnor och alla vettiga män en enorm tjänst!

Nu är falska anklagelser som man är rädd för och inte orolig att man inte kan komma undan med våldtäckt.

Men men, är jag automatisk sexförbrytare är jag säkert lögnare också?
    Jag är man, jag måste ha våldtagit ett helt gäng tjejer, vilka jag säkert också sett ner på, ser som mina ägodelar och hatar?

Jag är ju man, det måste vara sant
  • Anonym (vvvv)
    New Dawn skrev 2018-06-02 22:31:56 följande:
    Ola bryr sig inte om att hon drar upp hans hand. Det är problemet. Det är ingen häxjakt utan ett svar på detta exempel.
    Ola tog ju upp sin hand så fort han "snapped out of the mood" men då var det redan försent
  • Anonym (vvvv)
    New Dawn skrev 2018-06-02 22:34:10 följande:
    Ditt sätt att börja klaga över att man inte kan ha sex utan kontrakt låter i mina öron som du inte förstår problemet.
    Så vad tror du jag tror problemet är?
  • EmberEyes
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 22:42:06 följande:
    Ola tog ju upp sin hand så fort han "snapped out of the mood" men då var det redan försent
    Nej, Ola drog upp sin hand när Gertrud gjorde sin andra protest. Ola skulle ha hörsammat den första protesten.
  • Anonym (vvvv)
    EmberEyes skrev 2018-06-02 22:48:24 följande:
    Nej, Ola drog upp sin hand när Gertrud gjorde sin andra protest. Ola skulle ha hörsammat den första protesten.
    När man har sex är man lite som i ett berusat tillstånd när man är helt uppe i det som du säkert märkt själv nån gång. Som sagt så försvarar jag inte Ola utan säger att han får skylla sig själv som har sex med en okänd person när han vet hur sårbar han skulle va om någon skulle ångra sig och han inte reagarar fort nog, bra kille eller inte hör inte till saken, bägge sorterna är rökta.
Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?