• Anonym (zzzz)

kan fingerpulla vara ett övergrepp?

låt oss säga att ola och getrud träffas ute på krogen, de pratar om samtalet blir mer och mer spännade.

plötsligt börjar de kyssas och kyssarna blir häftigare.

ola känner sig kåt och för ned handen under getruds trosor och pullar henne, hon gör inget motstånd och tycks gilla det.

efter ett tag börjar Gertrud känan att det är färdigpullat och markerar genom att dra upp olas hand.

ola håller den kvar och pullar vidare henne i 10 sek tills Gretrud säger ifrån och högt säger "Sluta!".

vad är detta, har ola begått ett övergrepp, ofredande el. vad?

• Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?
  • KaptenOhoy
    Anonym (Vafan) skrev 2018-06-03 08:52:34 följande:

Vad är det som skiljer? Kan tänka mig Ola tolkade Gertrud fel ovh tog det som ett samtycke då hon drog i hans hand... Han slutade ju genast hon sa sluta, så förstår inte vad det är för skillnad du menar :) dedär 10sec var ju mellan hamddragningen och ordet sluta, det var inte 10sec efter sluta..

I TS är det ett krogragg, inte en stadig partner. Det gör all världens skillnad.
  • AndreaBD
    Anonym (Glenn) skrev 2018-06-03 09:41:56 följande:
    Jag personligen tycker att våldtäkt är när man fysiskt håller fast en person med fysiskt våld och begår sexuella handlingar men inte om mannen eller kvinnan säger nej under ett samlag och den ena partnern kvinnan eller mannen gör en kort fortsättning.

Som det beskrivs här i tråden har ett flertal kvinnor som jag varit tillsammans med återkommande velat röra min penis under flertaliga uppmaningar om nej.

Ska jag anmäla dessa för våldtäkt?
    Det är fel det också. Om det nu var en relativt främmande kvinna, så tycker jag att man kan anmäla det. Om det är ens partner, och det brukar vara okej att ta på varandra, att kanske testa flera gånger om inte partnern ändå är intresserad, så kan det vara okej. Och om man tycker det är ett problem, att partnern gör så ofta, då är det väl mer vettigt att ta ett grundläggande samtal om hur man ska göra.
  • EmberEyes
    Anonym (Glenn) skrev 2018-06-03 09:41:56 följande:
    Jag personligen tycker att våldtäkt är när man fysiskt håller fast en person med fysiskt våld och begår sexuella handlingar men inte om mannen eller kvinnan säger nej under ett samlag och den ena partnern kvinnan eller mannen gör en kort fortsättning.

Som det beskrivs här i tråden har ett flertal kvinnor som jag varit tillsammans med återkommande velat röra min penis under flertaliga uppmaningar om nej.

Ska jag anmäla dessa för våldtäkt?
    Din personliga åsikt har ingen juridisk bäring.

Om du anser att du blivit utsatt så ja, då ska du anmäla. Ingen har rätt att nyttja en annan människas kropp mot dennes vilja.
  • Friger
    AndreaBD skrev 2018-06-03 09:28:17 följande:
    Du är farlig! Ha inte sex med någon innan du har lärt dig behärska dig. Sånt går inte alls. Och om du nu skulle vilja säga att det bara är i Sverige och bara pga feminister, så är det så i så gott som alla länder att man inte får strunta i om partnern inte vill.
    Tränar faktiskt inte på att behärska mig. Lär väl komma automatiskt när jag blir äldre, den dagen den sorgen.
  • EnAnonumius
    Anonym (zzzz) skrev 2018-06-02 21:54:09 följande:
    Ola var väldigt full och kåt...
    Är varken en ursäkt eller förklaring.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anton Chigurh
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 22:44:22 följande:

Så vad tror du, jag tror problemet är?

Problemet, i ditt fall, är att du inte begriper vad FAN problemet ÄR...!!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Glenn)
    Anonym (givetvis) skrev 2018-06-03 09:53:22 följande:
    Jag hoppas du inte använder din personliga åsikt när du har sex med någon, då begår du våldtäkt. Givetvis kan det ta ett par sek från att en nej uttalats till att den andre reagerar, det kan man inte bli dömd på och det är svårt att bli dömd överlag. 

Låt säga att du har sex med en kvinna och hon plötsligt säger, nej sluta. Du fortsätter då ett par sek innan du fattat vad hon sagt, när du fattat slutar du = du har inte begått våldtäkt som så, det går troligen inte att döma dig för det i det läget. 

Samma situation och du fattar vad hon säger, men fortsätter ändå i förhoppning att hon inte ska framhärda = våldtäkt. Eller du fortsätter och säger snälla låt mig bli klar = våldtäkt. 

I din situation som du beskriver; kände du dig antastad? Om inte, du blev bara irriterad så varför anmäla? Kände du dig antastad? Ja, då ska du anmäla, om inte annat så för att markera att det inte är ok att tafsa på någon som inte vill, oavsett kön. 
    Ja de var flertal tillfällen jag var trött hon försökte jag sa nej.

Bra då anmäler jag henne för våldtäkt hänvisar till dig.
  • EmberEyes
    Anonym (Glenn) skrev 2018-06-03 10:32:41 följande:
    Ja de var flertal tillfällen jag var trött hon försökte jag sa nej.

Bra då anmäler jag henne för våldtäkt hänvisar till dig.
    Du tycker inte att det är bättre att hänvisa till lagen och inte till ett diskussionsforum?
  • AndreaBD
    Friger skrev 2018-06-03 10:12:04 följande:
    Tränar faktiskt inte på att behärska mig. Lär väl komma automatiskt när jag blir äldre, den dagen den sorgen.
    Då bör du verkligen hålla dig ifrån alla sexuella kontakter!
  • EnAnonumius
    Anton Chigurh skrev 2018-06-03 10:29:05 följande:
    Problemet, i ditt fall, är att du inte begriper vad FAN problemet ÄR...!!!
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?